جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

محرومیت 13 میلیون نفر از خدمات عمومی و تخریب تاسیسات عامه به ارزش 500 میلیون دالر

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

کمیسیون اصلاحات اداری و  خدمات ملکی می‌گوید طالبان حملات خود را در ولایات شدت بخشیده، 260 ساختمان اداری را تخریب کرده و 13 میلیون نفر را از خدمات عمومی محروم کرده اند.

احمد نادر نادری، رئیس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، امروز پنجشنبه (24 سرطان) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت  کارمندان خدمات ملکی با توجه به وضعیت فعلی و افزایش حملات طالبان گزارشی در مورد تخریب اماکن عمومی تهیه کرده اند.

به گفته نادری، ساختمان های خدمات عمومی با از سرگیری حملات طالبان به شدت آسیب دیده اند.

او افزود طالبان 260 ساختمان را در 29 ولایت کشور تخریب کرده یا به آتش کشیده اند به طوری که هیچ یک از آنها دیگر قابل استفاده نیستند. ارزش کل این ساختمان ها 500 میلیون دالر برآورد شده است.

او اظهار داشت  كه برخی اموال نیز در اثر حملات طالبان غارت شده است. به گفته او، در 82 ولسوالی میزان چور و چپاول 100 درصد، در 80 ولسوالی 90 درصد، در 14 ولسوالی 60 درصد و در 35 ولسوالی میزان غارت بیش از 50 درصد بوده است. نادری گفت که دفاتر ارائه خدمات به مردم در زمینه های معارف، صحت و زراعت نیز غارت شده اند.

نادری همچنین خاطرنشان کرد که با حملات طالبان، بیش از 4000 کارمند خدمات ملکی و خانواده های آنها از ترس ظلم طالبان بیجا شده و به مراکز شهر رفته اند. او افزود با این وضعیت بیش از 13 میلیون شهروند کشور از خدمات عمومی محروم شده اند.

به گفته او، تأمین آب، زراعت، صحت، آموزش و خدمات ساختمانی در مناطق جنگ زده محدود است. او همچنین افزود که با بالا گرفتن جنگ طالبان، بیش از 50 هزار کارمند دولت زخمی شده و اکنون در خانه هستند.

به گفته نادری در مکان‌های تحت کنترول طالبان، زنان کارمند خدمات ملکی با حس تهدید و ترس نمی‌توانند از خانه های خود بیرون شوند. او تصریح کرد در برخی موارد طالبان به زنانی که در بخش صحت مشغول کار هستند، مشروط به داشتن چادر و حضور یک مرد در کنارشان اجازه ادامه کار داده اند.

او با انتقاد از عملکرد طالبان گفت که مطابق با قوانین بین المللی، حمله به تاسیسات و مردم عادی ممنوع است.

نادری افزود که عاملان تخریب اماکن عمومی باید تحت پیگرد قرار گرفته و محاکمه شوند.

این در حالی است که در دو ماه گذشته، طالبان حملات خود را شدت بخشیده و مناطق زیادی را تحت کنترل خود درآورده اند.

از سویی نادری که یکی از اعضای تیم مذاکره کننده دولت است، گفت که طالبان  پیشنهاد آتش بس سه ماهه را مطرح کرده اما خواستار آزادی 7000  زندانی توسط حکومت افغانستان شده‌اند.

وی گفت: “حذف رهبران این گروه از لیست سیاه سازمان ملل یکی دیگر از پیش شرط های برنامه آتش بس سه ماهه این گروه است.”

نادری همچنین افزود: “ما دیدیم که آزادی 5000 زندانی طالبان کمکی به اوضاع نکرد و حتی خشونت را تشدید کرد.”

از سوی دیگر، یوناما با ابراز نگرانی از تشدید جنگ و “نقض جدی حقوق بشر” در این کشور، خواستار آتش بس در عید قربان شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان