دیدار دوباره بعد از ۲۴ سال؛ پدر و مادری که هرگز از جستجو برای پیدا کردن پسرشان مایوس نشدند

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۲۳, ۱۴۰۰ به روز رسانی : تیر ۲۴, ۱۴۰۰

چندین سال جستجوی گائو گانتانگ الهام‌بخش ساخت یک فیلم شد. حالا، پایانی خوش برای هالیوود خلق شده‌است.

مردی که نزدیک به 24 سال با موتورسیکلت به همه جای چین سر زد. وی با در دست داشتن بنرهایی حاوی عکس‌های پسر 2 ساله ای که از پشت موترسیکلتش آویزان بود، بیش از ۴۸۳ هزار کیلومتر را طی کرد. همه اینها برای یک هدف بود: یافتن پسر ربوده شده‌اش!

اما این هفته، در نهایت جستجوی این پدر  به پایان رسید. مطابق با گزارش‌ها او و همسرش پس از آزمایش دی‌ان‌ای، به پسرشان که حالا 26 ساله است پیوستند.

در صحنه ای که توسط تلویزیون دولتی چین ضبط شده است، این سه نفر در یک کنفرانس خبری روز یکشنبه در لیائوچنگ، ​​زادگاه آقای گائو اشک‌ریزان کنار هم بودند.

“مادر، پسرش را در آغوش گرفته بودم و در حالی که اشک می‌ریخت، آرام آرام با او صحبت می‌کرد.

این پایان خوش چین را در بر گرفته‌است به طور که آقای کائو به قهرمان مردم تبدیل شده است. داستان او که به دنبال پسرش سفر می‌کرد و گاه به خاطر نداشتن پول هتل در فضای بیرون می‌خوابید الهام بخش ساخت فیلم “گمشده و عشق” شد.

مدتهاست که کودک ربایی یک مشکل بزرگ در چین است. هیچ آمار رسمی از تعداد کودکان ربوده شده در هر سال وجود ندارد، اما مقامات وزارت امنیت عمومی در ماه جاری گفتند که امسال 2609 کودک مفقود یا ربوده شده را پیدا کرده و اسکان داده‌اند. گزارش‌های مختلف تخمین می زند که تعداد کودکان ربوده شده سالانه در چین تا 70،000 تن باشد.

از نظر تاریخی، کودک ربایی، حداقل تا حدی، با سیاست تک فرزند در چین مرتبط بود. طبق تحقیقات دانشمندان دانشگاه شیامن، در اوج اجرای این سیاست در دهه 1980 و 1990، برخی از زوج‌ها برای اطمینان از داشتن فرزند پسر به خرید پسران جوان در بازار سیاه متوسل می‌شدند. جامعه چین به طور سنتی پسر را ترجیح می‌دهد.

زمانی که دولت مرکزی در اوایل دهه 2000  اجرای این سیاست را کمی تسهیل کرد – گزارش‌های آدم ربایی به شدت کاهش یافت.

پسر آقای گائو، به نام گائو شیاژن در 21 سپتامبر 1997 ناپدید شد. طبق مصاحبه‌هایی که آقای گائو سالها انجام داده بود، او مقابل منزل بازی می‌کرد و مادرش داخل خانه غذا می پخت.

آقای گائو و همسرش، به همراه خانواده، همسایگان و دوستانشان، برای پیدا کردن پسر سراسر منطقه را زیر پا گذاشتند. اما بعد از چندین ماه، تلاش‌ها برای یافتن پسرک کم شد. این زمانی بود که آقای گائو بنرهای بزرگی را با عکس پسرش پشت یک موتورسیکلت متصل کرد و خودش راه افتاد تا پسرش را پیدا کند.

روی بنرها نوشته شده بود: “پسرم کجایی؟ پدر به دنبالت است تا به خانه برگردی.”

وی گفت: طی سالهای گذشته، آقای گائو 10 موتورسیکلت را فرسوده کرد چرا که از سمال به جنوب و همه جای کشور را به دنبال هر اطلاعات کوچکی سفر می‌کرد. حتی یک بار، در یک روز بارانی، سنگی از روی کامیون مقابلش لیز خورد و موتورش را سرنگون کرد. او آنقدر حوادث ترافیکی را تجربه کرده که حسابش از دستش رفته است. اما هرگز مایوس نمی‌شد و باز هم به راه می‌افتاد.

وی در مصاحبه ای با تلویزیون دولتی در سال 2015 گفت: “اگر من در خانه بمانم، قاچاقچی انسان که او را به من تحویل نمی‌دهد.”

طبق اعلام وزارت امنیت عمومی، در ماه جون، مقامات اجرایی در شاندونگ خبر از وجود پسری که می‌تواند همان پسر گمشده گائو باشد، دریافت کردند. متعاقبا آزمایشات لازم تأیید کرد که این مرد 26 ساله، که به گفته برخی گزارش‌های خبری محلی به عنوان معلم کار می کند، همان پسر گمشده است.

بعداً مقامات اظهار داشتند که آنها زنی به نام تانگ و مردی به نام هو را دستگیر کرده‌اند. به گفته رسانه‌های خبری دولتی، خانم تانگ پسر را ربود و تحویل آقای هو داد و هو سپس او را فروخت. هر دو به این موضوع اعتراف کرده‌اند.

پیش از دیدار مجدد، آقا و خانم گائو مقدار زیادی شکلات خریداری کردند تا بین همسایگان تقسیم کنند. آقای گائو همچنین خانه را تمیز کرد و وسایل قدیمی را به یادگار گذاشت تا شروع جدیدی داشته باشند.

آقای گائو گفت که هیچ کینه‌ای نسبت به زوجی که پسرش را بزرگ کرده اند، ندارد.

وی گفت: “اگر پسرش بخواهد با ناپدری و نامادری‌اش زندگی کند باید صمیمانه آن را بپذیرم.”

مطابق با گزارش‌ها گائوی کوچک قصد دارد به زندگی با زوجی که او را بزرگ کرده اند و رفتار خوبی با او داشته اند ادامه بدهد. اما مکررا به والدین اصلی‌اش سر خواهد زد.

آقای گائوی بزرگ هم به مجری تلویزیون گفت که به هرچه آینده برایش داشته باشد راضی است.

وی گفت: “فرزند ما پیدا شده است. از این به بعد، چیزی جز خوشبختی وجود ندارد.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *