جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

 لوای 777 ویژه قوای هوایی و واحد نیروهای ویژه افغانستان ادغام می شوند

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

کابل: اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان روز سه شنبه اعلام کرد که واحد ویژه را با لوای 777 قوای هوایی افغانستان ترکیب خواهد کرد. در اوج درگیری‌ها‌، رئیس جمهور افغانستان ابراز اطمینان کرد که قوای هوایی روند جنگ را تغییر داده و ثبات لازم را فراهم می‌کند.

رئیس جمهور اشرف غنی عصر دوشنبه در گفتگو با برخی از خلبانان لوای ویژه قوای هوایی این موضوع را مطرح کرد. ویدئویی از این مکالمه در صفحه رسمی کاخ ریاست جمهوری در فیس بوک منتشر شده است. غنی گفت: “لوای 777 کاملاً ویژه باقی خواهد ماند‌، توجه ویژه ای مبذول شما خواهد شد‌، و در عین حال‌، سایر وظایف شما حذف شده، واجد شرایط عملیات شبانه خواهید بود.”

 مقامات دفاعی افغانستان می‌گویند حملات هوایی در هفته‌های اخیر تلفات زیادی به طالبان وارد کرده است. رئیس جمهور غنی در حالی از معکوس کردن جنگ توسط قوای هوایی گفت که نا امنی ها در ولایات افزایش یافته است.

عبدالله عبدالله‌، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز گفت که طالبان نمی‌توانند از نظر نظامی پیروز شوند. وی با تأکید بر اینکه طالبان نمی‌توانند خواست خود را به مردم تحمیل کنند‌، اظهار داشت: ” برخی از مردم با نظرات آنها موافق هستند‌، اما بسیاری هم آنها را قبول ندارند.”

در همین حال‌، رئیس جمهور غنی صبح سه شنبه برای ارزیابی اوضاع امنیتی و دیدار با مقامات ولایتی و بزرگان محلی‌، در راس یک هیئت عالی رتبه دولتی به مزار شریف‌ سفر کرد.

مقامات محلی در ولایت تخار نیز گزارش دادند که طالبان دوشنبه شب حملاتی را علیه مناطق شوراب و سرای سنگ طالقان انجام دادند که با مقاومت شدید نیروهای امنیتی و نیروهای مردمی روبرو شدند. پلیس این ولایت اظهار داشت که در جریان این درگیری‌ها 15 شورشی طالب کشته و 20 نفر دیگر زخمی شدند و اطمینان داد که نیروهای امنیت ملی و نیروهای مردمی با روحیه بالا و هماهنگی کامل با طالبان در سراسر شهر می‌جنگند.

قول اردوی 217 پامیر نیز گزارش داد که طالبان صبح روز سه شنبه از چندین جهت حملاتی علیه پاسگاه‌های نیروهای امنیتی را در ولسوالی کیرا و مونجان در ولایت بدخشان انجام دادند که با مقاومت شدید نیروهای امنیتی روبرو شدند. این قول اردو افزود که در حمله متقابل توسط نیروهای امنیتی ۳۲ شورشی طالب کشته و 14 تن دیگر زخمی شدند. علاوه بر این‌، چهار وسیله نقلیه طالبان و تعدادی اسلحه و مهمات در جریان حمله منهدم شده است.

با این حال‌، منابع محلی در ولایت بامیان گفته اند که نیروهای امنیتی به طور تاکتیکی از ولسوالی کهمرد عقب نشینی کردند.

همچنین‌، پلیس کابل تایید کرد که سه پرسنل امنیتی توسط افراد مسلح ناشناس در ولسوالی بگرامی کابل کشته شدند. فردوس فرامرز‌، سخنگوی پلیس کابل گفت که این حادثه ساعت 8:05 بامداد سه شنبه در منطقه حسین خیل ولسوالی بگرامی رخ داده است. تاکنون، هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته است. سخنگوی پلیس کابل گفت که تحقیقات در مورد این حادثه آغاز شده است. چند روز پیش‌، یک کارمند نیروی امنیتی نیز در منطقه ۸  کابل ترور شد.

در خبرهای دیگر آمده، بسته شدن گذرگاه‌های اسلام قلعه‌، ابونصر فراهی‌، آی خانوم‌، شیرخان بندر و دند پاتان در ولایت‌های هرات‌، فراه‌، تخار‌، کندز‌، قندهار و پکتیا دولت‌، بخش خصوصی و مردم کشور را نگران کرده است. وزارت مالیه، وزارت اقتصاد‌، وزارت زراعت‌، آبیاری و مالداری‌، وزارت صنعت و تجارت و نمایندگان بخش خصوصی طرحی را تنظیم کرده اند که گزینه‌های جایگزین صادرات و واردات کالاهای تجاری را فراهم می‌کند.

احمد فواد احمدی سخنگوی وزارت صنعت و تجارت گفت که وزارتخانه‌ها و بخش خصوصی طرحی را تهیه کرده‌اند و به زودی آن را به ریاست جمهوری ارائه می‌دهند. بر اساس این طرح‌، از دهلیز های هوایی برای صادرات و واردات کالاهای تجاری استفاده می‌شود. احمدی افزود که آنها همچنین از ذخایر استراتژیک استفاده خواهند کرد. به گفته اکبر رستمی‌، سخنگوی وزارت زراعت‌، در حال حاضر بیش از 75000 تن گندم در ذخایر استراتژیک وجود دارد.

از سوی دیگر‌، عبدالستار میرزاکوال‌، سرپرست وزارت داخله، بعد از ظهر روز دوشنبه با لوری بریستو‌، سفیر انگلیس دیدار و در مورد همکاری همه جانبه در زمینه‌های مبارزه با تروریسم گفتگو کرد. میرزاکوال از کمک و همکاری انگلیس قدردانی کرد و گفت که نیروهای امنیتی افغانستان، به ویژه پولیس ملی، قادر به محافظت و دفاع از میهن خود هستند و به هیچ گروه تروریستی اجازه برهم زدن نظم را نمی‌دهند. بریستو گفت كه حمایت و تقویت نیروهای امنیتی افغانستان تنها گزینه مناسب برای خنثی كردن تهدیدهای احتمالی تروریسم است و كشور وی متعهد به پشتیبانی و همکاری با این نیروها‌، به ویژه پولیس ملی است.

سفیر انگلیس همچنین با محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه دیدار و در مورد تقویت روابط و همکاری‌های دوجانبه گفتگو کرد. بریستو بر اهمیت حفظ دستاوردهای مشترک دو دهه گذشته‌، به ویژه حقوق زنان و کودکان‌، حقوق اقلیت‌ها و آزادی بیان تأکید کرده، به اتمر در مورد حمایت مستمر کشورش برای محافظت از این دستاوردها در فصل جدید روابط بین افغانستان و جامعه جهانی اطمینان داد. اتمر نیز با اشاره به افزایش خشونت طالبان‌، نقش مهم انگلستان را در تقویت اجماع منطقه ای و بین المللی برای موفقیت در روند صلح برجسته خواند و بر همکاری بین المللی برای تقویت و تجهیز نیروهای امنیتی افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی تأکید کرد.

در همین حال‌، میرویس ناب معاون وزیر خارجه با خسرو نوذیری معاون وزیر خارجه تاجیکستان دیدار و در مورد تحولات سیاسی و امنیتی و روابط دوجانبه گفتگو کرد. ناب با استقبال از نقش فعال تاجیکستان در حمایت از روند صلح افغانستان‌، هشدار داد که افزایش خشونت طالبان نه تنها تهدید جدی برای افغانستان‌، بلکه برای منطقه است‌، و اظهار داشت که نیروهای امنیتی افغانستان علی رغم محدودیت‌های تجهیزاتی در حال مبارزه با تروریسم هستند. ناب افزود كه مبارزه با تروريسم نياز به همكاري و هماهنگي بيشتر كشورهاي منطقه از طريق مكانيزم‌هاي چند جانبه دارد.

نوذیری وضعیت امنیتی کنونی افغانستان را برای تاجیکستان و منطقه نگران کننده توصیف کرده، گفت که کشته شدن غیرنظامیان و جنگ کنونی در افغانستان مغایر قوانین حقوق بشر و ارزشهای اسلامی است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان