روند صدور ویزای ویژه مهاجرت برای افغان‌ها از سوی سفارت آمریکا در کشور از سر گرفته شد

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۲۱, ۱۴۰۰ به روز رسانی : تیر ۲۲, ۱۴۰۰

سفارت امریکا در کابل اعلام کرده است که روند صدور ویزا و طی کردن مراحل ویزای ویژه‌ی مهاجرت برای افغان‌ها از سر گرفته شده است.

در اعلامیه‌ این سفارت که امروز دوشنبه (21 سرطان) از سوی سفارت امریکا منتشر شده است، آمده که روند صدور ویزای مهاجرت دو مرحله دارد و مرحله اول آن مصاحبه با متقاضیانی است که جلسه مصاحبه‌شان به دلیل ویروس کرونا به تعویق افتاده بود.

در این اعلامیه همچنین آمده که در مرحله‌ی بعدی بخش کنسولگری با هماهنگی مرکز ملی صدور ویزا، تقسیم اوقات قرار ملاقات ویزای ویژه‌ی مهاجرت جدید را برای متقاضیانی که اسناد شان تکمیل شده، تنظیم می‌کند.

مطابق با این اعلامیه به دلیل بحران ناشی از ویروس کرونا، مصاحبه‌ های کم‌تری انجام خواهد شد و متقاضیان نیاز ندارند که برای انجام مصاحبه با سفارت تماس بگیرند بلکه اطلاعات برای ملاقات، به طور مستقیم با آن‌ها در میان گذاشته خواهد شد.

سفارت امریکا در کابل گفته که صحت و امنیت متقاضیان و کارمندان، برای بخش کنسولگری در اولویت قرار دارد و متقاضیان ممکن است در آینده با لغو یا حالت تعلیق قرار ملاقات‌ها، رو به ‌رو شوند.

در اعلامیه سفارت امریکا، گفته شده است که صدور ویزای غیر مهاجرتی به دلیل شیوع ویروس کرونا، هم‌چنان در حالت تعلیق قرار دارد.

گفتنی است که ویزای ویژه‌ مهاجرت، به افغان‌هایی داده می‌شود که با نیروهای امریکایی و یا شهروندان امریکایی در افغانستان کار کرده اند و پس از خروج این نیروها، با تهدید از سوی طالبان مواجه هستند.

این در حالی است که خدمات صدور ویزای آمریکا به دلیل آغاز موج سوم کرونا در کشور از تاریخ 22 جوزا  متوقف شده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *