جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

۱۰ راهکار بسیار موثر برای درمان درد گردن در خانه

خواندن 6 دقیقه
0
(0)

استخوان‌ها‌، رباط‌ها و عضلات گردن از سر پشتیبانی می‌کنند و به آن اجازه حرکت می‌دهند. هرگونه ناهنجاری‌، التهاب یا آسیب می‌‌تواند باعث درد یا سفتی گردن شود. بسیاری از افراد گاها گاهی دچار درد گردن یا سفتی می‌شوند. در بسیاری از موارد‌، این درد گردن به دلیل وضعیت بد بدن است و یک مشکل جدی نیست و در عرض چند روز تسکین می‌یابد. در چنین شرایطی می‌توانید به راهکارهای درمان درد گردن در خانه که برخی از آنها در این نوشتار قید شده است، مراجعه کنید.

اما در بعضی موارد‌، گردن درد گردن می‌‌تواند ناشی از یک آسیب جدی یا بیماری باشد و لازم است که به پزشک مراجعه کنید. اگر گردن درد دارید که بیش از یک هفته ادامه یافته، شدید است یا با علائم دیگری همراه است‌، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

درمان‌های خانگی گردن درد

۱.  یک توپ تنیس را بردارید و به روش‌های مختلف پایه جمجمه‌تان (بالاترین قسمت گردن) را با آن ماساژ دهید. اگر ناحیه سفتی را احساس کردید‌، حدود 20-30 ثانیه به آن فشار وارد کنید‌، سپس رها کنید و ماساژ را ادامه دهید. توپ تنیس با فرو رفتن در بافت نرم و از بین بردن سفتی و خشکی عضلات‌، به شما کمک می‌کند تا تحرک گردن خود را بازیابی کنید.

۲. بکوشید فشار روی گردن را کاهش بدهید. یکی از ساده‌ترین راهکارهای خانگی برای از بین بردن درد گردن این است که دراز بکشید و به عضلات این ناحیه اجازه بدهید تا کمی خود را بازیابی کنند. فقط یادتان باشد که بالش بلند زیر سرتان نگذارید زیرا گردن‌تان را تا می‌کند.

۳. از یخ استفاده کنید. یخ به طور موثری درد را کاهش می‌دهد و التهاب را کم می‌کند. یخ خرد شده را در یک کیسه‌ی پلاستیکی بریزید و کیسه‌ یخ را با یک تکه پارچه پوشش بدهید. سپس آن را روی گردن‌تان قرار بدهید و اجازه بدهید به مدت 15 دقیقه بماند.

۴. گردن‌تان را گرم کنید. گرما باعث افزایش گردش خون می‌شود و برای کاهش سفتی عضلات بسیار موثر است. از یک حوله‌ نم‌دار یا یک بوتل آب گرم استفاده کنید یا زیر دوش آب گرم بروید. فقط یادتان باشد که گرما دادن این ناحیه را به مدت طولانی ادامه ندهید. گرمای بیش از حد می‌تواند علائم را تشدید کند و باعث افزایش درد شود. حتی اگر دوست دارید می‌توانید، بعد از اعمال گرما در این ناحیه درمان سرد را انجام بدهید.

۵. برای درمان درد گردم در خانه آرامش داشته باشید و ریلکس کنید. استرس می‌تواند باعث بروز تنش عضلانی شود. دقت کنید به این‌که چه چیزی سبب بروز استرس در شما می‌شود: عجله برای به موقع رسیدن سر میز شام، سر وقت حاضر شدن در جلسات با رئیس‌تان و غیره. پس از شناسایی عوامل شایعی که سبب بروز استرس در شما می‌شوند، به طور خلاقانه‌ای درباره‌ی راه‌های کاهش آنها و مقابله با استرس فکر کنید.

یکی از راه‌های کنترل استرس، تکنیک‌های آرام‌سازی مانند آرام‌سازی پیشرونده یا تنفس شکمی است. برای انجام آرام‌سازی پیشرونده، یک مکان آرام پیدا کنید که در آن کسی آرامش شما را بر هم نخواهد زد. دراز بکشید و چشم‌ها را ببندید. سپس از ناحیه‌ی سر و گردن‌تان تکنیک را شروع کنید و کم کم به هدف شامل کردن کل بدن پایین بروید، به طور آگاهانه خودتان را سفت و متقبض کنید و سپس به طور کامل عضلات را شل و آزاد کنید.

برخی دیگر از تکنیک‌های آرام سازی عبارتند از مراقبه، یوگا، و ورزش. علاوه بر این درگیر شدن در یک سرگرمی یا گوش دادن به موسیقی آرامش‌بخش نیز میتواند شما را آرام کند. همان کاری را انجام بدهید که می‌دانید روی‌ شما تاثیرگذار است و آرام‌تان می‌کند. البته موسیقی فواید بی‌نظیر دیگری هم برای سلامتی دارد.

۶. ماساژ یک راهکار بسیار موثر برای درمان درد گردن در خانه است چرا که می‌تواند به کاهش تنش عضلات و تسکین موقت آن‌ها کمک کند و در عین حال ممکن است اوضاع خواب‌تان را بهبود بدهد. ابتدا یک حمام یا دوش آب داغ بگیرید تا عضلات را آرام کنید. سپس از شریک زندگی‌تان بخواهید با استفاده از روغن یا لوسیون گردن و شانه‌های‌تان را ماساژ بدهد. ماساژ باید با استفاده از انگشتان باشد به این ترتیب که فشار ملایمی در حرکات دایره‌ای کوچک اعمال شود. بعد، از همسرتان بخواهید روی گردن و شانه‌ها را، با فشار نسبتا قوی رو به پایین مالش دهد. اگر کسی برای انجام این کار در دسترس‌تان نیست، سعی کنید گردن و قفسه‌ی سینه را خودتان با روغن یا لوسیون به مدت 10 یا 15 دقیقه مالش دهید.

۷. یک مسکن بدون نسخه بخورید. داروهای ضد درد مانند آسپرین و ایبوپروفن می‌توانند درد را کاهش دهند و از میزان التهاب کم کنند. اگر به دلیل آلرژی، ناراحتی معده یا هر دلیل دیگری نمی‌توانید از این داروها استفاده کنید، استامینوفن را امتحان کنید؛ این قرص التهاب را آرام نخواهد کرد، اما حتما به کاهش درد کمک می‌کند. این ۱۰ ماده غذایی نیز به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کنند.

۸. بکوشید موقعیت قرارگیری گردن‌تان همیشه درست باشد. وضعیت قرارگیری بیش از آن‌چه تصورش را بکنید با درد گردن مرتبط است. سر و ستون فقرات در ارتباط با گرانش متعادل می‌شوند. هنگامی که وضعیت قرارگیری نامناسب، منحنی قسمت پایین کمر را جلو می‌کشد، قسمت بالای کمر برای جبران این حالت به سمت عقب انحنا پیدا می‌کند. در واکنش به این حالت، گردن به جلو، در یک موقعیت تحت فشار قوس می‌گیرد.

به عنوان مثال، می‌توانید از یک دیوار استفاده کنید تا بدن خود را به موقعیت درستی برسانید و وضعیت قرارگیری بدن را بهبود بدهید: پشت به دیوار بایستید، پاشنه باید چند سانت از دیوار فاصله داشته باشد. باسن و شانه‌ها باید دیوار را لمس کنند و پشت سرتان باید نزدیک به دیوار باشد. حالا، از دیوار دور شوید. دوباره به عقب گام بردارید و موقعیت بدن‌تان را بررسی کنید. سعی کنید این حالت بدن را در طول روز حفظ کنید.

۹. وزن‌تان را کنترل کنید. داشتن اضافه وزن تمام عضلات بدن را تحت فشار قرار می‌دهد، از جمله آن‌هایی که در گردن هستند.

۱۰. برای تسکین درد گردن می‌توانید گردن‌تان را به آرامی تمرین بدهید. صاف اما آرام و ریلکس بنشینید. به آرامی سرتان را تا جایی که می‌توانید به سمت راست بکشید، سر را همان جا نگه دارید و دوباره آن را به مرکز بازگردانید. همین حرکت را در سمت چپ تکرار کنید. سپس چانه را به آرامی به سمت قفسه‌ سینه پایین بیاورید، لحظه‌ای همان جا  نگه دارید، و بعد شل کنید. سرتان را بالا بیاورید. حالا سرتان را به سمت شانه‌ی چپ‌تان خم کنید، کمی نگه دارید، و به مرکز برگردید. همین کار را دوباره در سمت راست انجام دهید.

* این مقاله فقط با هدف اطلاع‌رسانی ارائه شده‌است و جایگزین مشاوره یا کمک حرفه‌ای نیست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان