جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
6 بازدید

فواد امان: برخی اتباع خارجی در میان صفوف طالبان هستند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

کابل: فواد امان معاون سخنگوی وزارت دفاع اعلان کرده که طی دو روز گذشته ده‌ها تبعه خارجی در میان طالبان در ولایت‌های غزنی‌، تخار و بدخشان کشته شده‌اند.

امان افزوده که از میان 16 شورشی طالب که روز یکشنبه در غزنی کشته شدند‌، چهار نفر تبعه پاکستان بودند‌، در حالی که هزاران جنگجوی خارجی در کنار طالبان در ولایات قندهار‌، هلمند‌، تخار‌، بدخشان و غزنی با نیروهای امنیتی افغانستان می‌جنگند.

به گفته امان اتباع پاکستان‌، ازبکستان‌، تاجیکستان و چچن در میان طالبان هستند و اسناد‌ و کارت‌های شناسایی آنها پس از مرگ‌شان به دست می آید.

همچنین‌، طالبان یکشنبه شب از دو جهت حملاتی را علیه نیروهای امنیتی افغانستان و نیروهای مردمی در طالقان‌، مرکز ولایت تخار انجام دادند و این حملات دفع شد. در نتیجه ضد حمله نیروهای امنیتی افغانستان و نیروهای مردمی در حمایت از حمله هوایی‌، 14 جنگجوی طالبان‌، از جمله اتباع خارجی‌، کشته و 15 تن دیگر زخمی شدند. قول اردوی 217 پامیر گفت‌، تعدادی سلاح و مهمات نیز در جریان درگیری‌ها منهدم شد.

در خبرهای دیگر‌، نیروهای ویژه ریاست امنیت ملی عملیاتی را در ولسوالی شینوار انجام دادند و یک عضو طالبان را با چهار بمب دست ساز و سه تلفن همراه دستگیر کردند. پس از اتمام مراحل قانونی مظنون به نهادهای حقوقی ارجاع می‌شود. همچنین‌، نیروهای ویژه این ریاست عملیاتی را در شهر جلال آباد‌، ولایت ننگرهار انجام دادند و طبق دفتر والی ننگرهار‌، یک قاچاقچی را با 45 اسلحه روی یک موتور کرولا دستگیر کردند.

در همین حال‌، پولیس سه فرد را با یک اسلحه در ارتباط با ترور یکی از اعضای نیروهای امنبتی افغانستان در چاریکار‌، ولایت پروان روز یکشنبه دستگیر کرد. وزارت داخله گفت که دستگیر شدگان اعضای طالبان هستند و در ترورهای هدفمند در این لایت دست داشته اند. مقامات محلی  همچنین گزارش دادند‌، انفجار یک بمب دست ساز در جاده در منطقه دوی شهر گردیز‌، ولایت پکتیا‌، در ساعت 09:30 صبح منجر به کشته شدن یکی از اعضای پلیس این ولایت شد. به گفته منابع سه غیرنظامی نیز صبح روز دوشنبه در انفجار بمب کنار جاده‌ای در ولایت هیرمند کشته و شش تن دیگر زخمی شدند. منابع گفتند: این حادثه حوالی ساعت 8 صبح به وقت محلی هنگام برخورد یک موتر غیرنظامی با مین کنار جاده‌ای در منطقه بولان ناحیه 3 شهر لشکرگاه رخ داد.

در همین حال‌، دفتر رسانه‌ای ولسوالی مالستان در ولایت غزنی اعلام کرده است که جنگجویان طالب از چندین جهت به مرکز این ولسوالی حمله کرده اند و نیروهای امنیتی این ولسوالی برای دفع حملات طالبان به کمک فوری نیاز دارند. در بیانیه دفتر رسانه‌ای مالستان که روز دوشنبه منتشر شد‌، آمده است که نیروهای امنیتی و دفاعی منطقه چند روز با دست خالی با “دشمن” جنگیده اند.

در همین حال‌، عارف باهنر‌، والسول‌جاغوری گفت که طالبان یکشنبه شب در مناطقی از ولسوالی مالستان پیشروی کرده اند‌، اما برنامه‌هایی برای سرکوب این گروه وجود دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان