سیستم پدافند هوایی در کابل فعال می شود

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۲۰, ۱۴۰۰ به روز رسانی : بهمن ۲۴, ۱۴۰۲

کابل: نهادهای امنیتی اعلام کردند که سیستم پدافند هوایی برپا شده در کابل ساعت 2:00 بامداد یکشنبه فعال شد.

مطابق با این نهادها، ثابت شده‌است که این سیستم که برای تأمین امنیت طراحی شده، در دفع موشک در سراسر جهان مفید است. در این بیانیه از ساکنان کابل خواسته شده که هنگام شنیدن صدا نگران نباشند. بی بی سی به نقل از منبعی اعلام کرد که این سیستم قبلاً (قبل از بیانیه صادر شده توسط نهادهای امنیتی) در فرودگاه بین المللی حامد کرزی  (HKIA) برپا شده است.

در همین حال، حکومت محلی بدخشان گزارش داده که طی چهار روز گذشته، در حمایت از نیروهای مردمی، بیش از 10 حمله طالبان علیه ولسوالی کران و منجان را دفع کرده است. در این بیانیه آمده است که در جریان این حملات 17 طالب از جمله اتباع خارجی کشته و 19 تن دیگر زخمی شده‌اند. این سازمان همچنین از نیروهای امنیتی و مردمی در این ولسوالی به دلیل هماهنگی و روحیه بالا برای دفع حملات طالبان قدردانی کرد.

همچنین، فرماندهی پولیس ولایت تخار اعلام کرد که حمله طالبان به شهر طالقان را دفع کرده‌اند. این فرماندهی اظهار داشت که طالبان شنبه شب و صبح یکشنبه از چهار جهت حملاتی را علیه این شهر آغاز کردند و توسط نیروهای امنیتی و نیروهای مردمی دفع شدند. وی افزود که 40 طالب در جریان این حملات کشته و 30 تن دیگر زخمی شدند و اطمینان داد که نیروهای امنیتی در حمایت از نیروهای مردمی آماده دفاع از شهر در برابر هرگونه حمله هستند.

از سوی دیگر، رئیس جمهور غنی به وزارت امور داخله دستور داده است که استخدام نیروهای پلیس محلی افغانستان  را آغاز کند. عبدالستار میرزاکوال، سرپرست وزارت داخله کشور در یک ویدئو کنفرانس با روسای پولیس ولایتی، این دستور را اعلام کرد، و همچنین بر لزوم رسیدگی به مشکلات تجهیز و مسلح سازی پلیس ملی افغانستان تأکید کرده، متعهد شد که توجه جدی به موضوع خواهد داشت.

در همین حال، برشنا، شرکت برق افغانستان گزارش داد که در ساعت 4:35 بامداد یکشنبه، یک پایه برق وارداتی در اثر انفجار ماین در منطقه جنگل باغ ولایت پروان آسیب دیده است. روح الله ساجد، رئیس حوزه برق برشنا در پروان گفت که چهار ماین جاسازی شده بود که دو ماین منفجر شد و دو ماین دیگر توسط پلیس شناسایی و خنثی شدند. کارمندان بخش تخنیکی این شرکت در منطقه برای تعمیر پایه آسیب دیده حضور دارند. با این وجود به دلیل پاکسازی ساحه از وجود احتمالی ماین‌ها تا به حال اجازه کار به کارمندان تخنیکی این شرکت از سوی نیروهای امنیتی داده نشده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *