جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

افغانستان خواستار توقف روند بازگشت اجباری پناهجویان افغان از کشورهای اروپایی شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

با شدت گرفتن حملات گروه طالبان و گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور، حکومت افغانستان از کشورهای اروپایی خواسته تا از اخراج پناهجویان افغان تا سه ماه آینده خودداری کنند.

وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان روز گذشته، شنبه ۱۹ سرطان، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که بازگشت مهاجران افغان از کشورهای میزبان به افغانستان در شرایط کنونی نگران کننده می‌باشد و کشورهای اروپایی باید از اخراج اجباری پناه‌جویان افغان تا اواخر ماه میزان امسال خودداری کنند.

در این اعلامیه تأکید شده که اوضاع کنونی کشور برای بازگشت پناه‌جویان افغان از خارج مناسب نیست.

وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان گفته است که تصمیم حکومت افغانستان مبنی بر توقف بازگشت اجباری مهاجران، به ‌صورت رسمی با کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا و سایر کشورهای اروپایی که با افغانستان تفاهم ‌نامه و اعلامیه‌ی مشترک در خصوص مدیریت پدیده‌ی مهاجرت دارند، اطلاع داده شده است.

در این اعلامیه همچنین آمده که این اقدام دولت افغانستان با در نظرداشت اعلامیه‌ی مشترک افغانستان با اتحادیه‌ی اروپا در رابطه به همکاری در زمینه‌ی مهاجرت،‌ اعلامیه‌ی مشترک آلمان در زمینه‌ی همکاری در بخش مهاجرت و تفاهم‌نامه‌ی دو جانبه و سه ‌جانبه با کشورهای سویدن، ناروی، فنلند، فرانسه، دنمارک، انگلیستان، سویس و هالند صورت گرفته است.

در این اعلامیه تأکید شده که این موضوع پیش از این هم بارها با کشورهای میزبان و اداره‌های بین‌المللی در میان گذاشته شده و برای توقف روند بازگشت مهاجران درخواست‌هایی صورت گرفته است.

در حالی که در چند ماه اخیر حملات گروه طالبان در مناطق مختلف افغانستان شدت یافته، وزارت مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان از افزایش رقم بی‌جاشدگی و کلید خوردن موج مهاجرت به بیرون از کشور ابراز نگرانی کرده است.

با این حال، از یک سو افزایش موج سوم کرونا و مرگ و میر ناشی از آن و از سویی دیگر شدت یافتن جنگ در بخش هایی از کشور باعث نگرانی مردم و شهروندان افغانستان شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان