جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

حمله طالبان به شهر قلعه نو در بادغیس دفع شد؛ بیش از ۵۰ جنگجوی طالب کشته یا زخمی شد‌ه‌اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

کابل: مقامات محلی در ولایت بادغیس تأیید کردند که حمله گسترده شورشیان طالب به قلعه نو، مرکز این ولایت، دفع شده‌است.

حسام الدین شمس والی بادغیس گفته که طالبان در ساعت 10:30 شام جمعه حمله خود را به قلعه نو آغاز کرد‌ه‌اند. شمس افزود که حمله طالبان پس از شش ساعت درگیری، توسط نیروهای امنیتی و دفاعی دفع شد.

وی حملات طالبان را گسترده و “خشن” خواند و تأکید کرد که طالبان در هنگام درگیری از سلاح‌های سبک و سنگین استفاده کرد‌ه‌اند. به گفته وی، طالبان در این درگیری‌ها متحمل تلفات زیادی شد‌ه‌اند. وی توضیح داد که مطابق با آمار اولیه، بیش از 50 جنگجوی طالبان کشته یا زخمی شد‌ه‌اند.

با این حال، در غزنی، ساکنان محلی گزارش دادند که پس از فروپاشی چندین پاسگاه امنیتی، نبردها بین نیروهای امنیتی افغانستان و طالبان به مناطق مسکونی نو آباد و قلعه شهدا کشیده شده است. نصیر احمد فقیری، رئیس شورای ولایتی اظهار داشت که وضعیت امنیتی در این شهر خوب نیست و طالبان را به هدف قرار دادن خانه‌های غیرنظامیان با مرمی هاوان متهم کرد، در حالی که جنگ در ناحیه ۶ ادامه دارد.

در هرات، مقامات محلی اذعان کردند که نیروهای امنیتی از اکثر مناطق این ولایت از جمله بندرهای تورغنذی و اسلام قلعه عقب نشینی کرد‌ه‌اند. عبدالصبور قانع والی هرات روز شنبه در یک کنفرانس خبری گفت که به زودی و با شروع عملیات نظامی وضعیت امنیتی تغییر خواهد کرد.

وی گفت: “اقدامات كامل برای كنترل اوضاع اخیر در هرات در حال انجام است. من به شهروندان هرات اطمینان می‌دهم که آنها به وظایف روزمره و کار خود ادامه خواهند داد و شهر تحت کنترل است.” والی هرات افزود که نیروهای امنیتی و نیروهای مردمی به سرکردگی محمد اسماعیل خان بسیج شده‌اند و حکومت در حال کار روی طرحی خاص برای آغاز حمله نیروهای امنیتی و نیروهای مردمی علیه شورشیان است.

در روزهای اخیر، نیروهای امنیتی از 17 ولسوالی هرات عقب نشینی کرد‌ه‌اند و طالبان کنترل این مناطق از جمله بندرهای مرزی تورغوندی و اسلام قلعه را در دست گرفته‌اند.

از سوی دیگر، عنایت الله بابر فرهمند، معاون اول رئیس شورای عالی مصالحه ملی روز شنبه در توئیتی نوشت که هر یک از رهبران حکومت در حال انتقال امکانات و تجهیزات برای دفاع از ولایت خود هستند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان