جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

بار ویروسی کرونای دلتا ۱۰۰۰ برابر و سرایت ‌پذیری آن ۲۲۵ درصد بالاتر از ویروس اصلی است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

بار ویروسی کرونای دلتا ۱۰۰۰ برابر و سرایت ‌پذیری آن ۲۲۵ درصد بالاتر از ویروس اصلی است
یک مطالعه جدید که بر اساس چندین ماه جمع‌آوری اطلاعات انجام شده، نشان می‌دهد که کرونای نوع دلتا نه تنها با سرعت بسیار بیشتری گسترش می‌یابد بلکه با سرعت بیشتری هم در بدن‌تان رشد می‌کند
مطابق با برآوردها نوع دلتای ویروس کرونا در حدود 225 درصد سریعتر کووید-۱۹ اصلی شیوع پیدا می‌کند. نوع دلتا در حال حاضر ویروس غالب در بیشتر شیوع‌های جدید در جهان است.
مطالعه جدیدِ منتشر شده در روز چهارشنبه، 7 جولای، تلاش می‌کند تا توضیح دهد که چرا نوع دلتا باعث مشکلات زیادی در سطح جهان شده است. محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های گوانگ‌دونگ دریافتند که این نوع از ویروس کرونا با سرعت بسیار بیشتری در دستگاه تنفسی افراد مبتلا رشد می‌کند.
نوع دلتا در عین حال بار ویروسی بسیار بیشتری دارد. این مطالعه نشان داد که افراد آلوده به نوع دلتا بار ویروسی حدود 1000 برابر بیشتر از عفونتهای ناشی از سویه اصلی کووید-۱۹ دارند.
به علاوه، این مطالعه نشان می‌دهد که شخصی که نوع دلتا را می‌گیرد، احتمالاً خیلی زودتر از عفونت‌های سویه‌های قبلی علائم بیماری و عفونت را نشان می‌دهد. در حالی که در مورد ویروس اولیه پس از حدود 6 روز بار ویروسی قابل تشخیص و علامت دار بود، این مطالعه نشان داد که این زمان در نوع دلتای ویروس کرونا کوتاه‌تر شده و به ۴ روز رسیده است.
دانشمندان بیماران را از اولین شیوع نوع دلتا کووید-۱۹ در چین مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. بارهای ویروسی 62 بیمار مبتلا به ویروس کرونای نوع دلتا با 63 بیمار آلوده به سویه قبلی در سال 2020 مقایسه شد.
بنا به گفته دانشمندان، این یافته‌ها نشان می‌دهد كه افراد آلوده به نوع دلتا خیلی زودتر عامل سرایت ویروس می‌شوند. این مطالعه نتیجه گرفت، بار ویروسی در عفونتهای دلتا 1000 برابر بیشتر از عفونتهای سویه اصلی است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان