جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

غنی از طالبان خواست تا مذاکرات صلح را از سر بگیرند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

رئیس جمهور اشرف غنی روز شنبه از طالبان خواست که مذاکرات صلح را از سر بگیرند و دیگر افغانستان را ویران نکنند.

غنی روز شنبه هنگام سخنرانی در جلسه ای در ولایت خوست گفت: “طالبان مسئول طولانی شدن جنگ هستند.” باید از طالبان پرسید که برای چه کسانی می جنگند، “اگر افغانستان سقوط کند و افغان‌ها کشته شوند، چه کسی منفعت می‌برد؟”

به گفته او، حکومت افغانستان تلاش‌های زیادی برای برقراری صلح انجام داده است و خواهان صلح است. اما طالبان به خشونت ادامه داده اند. غنی از طالبان خواست که طبق قانون شرع وارد روند صلح شوند و به دستور بیگانگان افغانستان را ویران نکنند.

او از مردم افغانستان خواست تا برای صلح، دموکراسی، استقلال و پذیرش متقابل متحد شوند. غنی افزود: “اگر طالبان متعهد به افغانستان هستند، باید متعهد شوند كه خط دیورند را قبول نخواهند كرد.”

در همین حال، معاون دوم رئیس جمهور محمد سرور دانش و صلاح الدین ربانی رهبر حزب اسلامی از تصمیم محمد اسماعیل خان رهبر جهادی برای جنگ با طالبان استقبال کردند. خان اخیرا رهبری یک نیروی مقاومت مردمی را در برابر طالبان در هرات آغاز کرده است.

دانش در صفحه فیس بوک خود اظهار داشت که خان پیشگام جهاد و مقاومت است و در مبارزه با افراط گرایی و مداخلات خارجی نقش بزرگی دارد. او یکی از بنیان گذاران و حمایت کنندگان از نظام سیاسی و قانون اساسی بود.

دانش از همه شخصیتهای سیاسی و گروههای قومی خواست تا در انتخاب بین بقا و نابودی، از حق حاکمیت ملی، سیستم سیاسی و قانون اساسی در برابر طالبان حمایت کنند. دانش افزود که امروز مسئولیت ملی همه، اولویت قرار دادن وحدت در صفوف و اقدام در برابر بی باکی و بی شرمی دشمن است.

ربانی نیز اظهار داشت که بارقه‌های امید به مقاومت در سراسر کشور وجود دارد، زیرا این کشور وارد مرحله حساس بازی‌های اطلاعاتی و توطئه‌های خطرناک شده است. ربانی از فرماندهان جمعیت اسلامی در منطقه جنوب غربی خواست تا تحت رهبری اسماعیل خان، موضعی واحد و منسجم در برابر دشمن تشکیل دهند. ربانی از دیگر فرماندهان این حزب خواست كه با هر وسیله ممكن در كنار نیروهای امنیتی بایستند و دشمن را دفع كنند، صفوف آنها را شكسته و توطئه‌ها را خنثی كنند و نگذارند دستاوردهای دو دهه گذشته از بین برود. ربانی همچنین از نهادهای امنیتی خواست که همه امکانات را در اختیار نیروهای مردمی قرار دهند تا بتوانند از ارزش‌ها و شهرها دفاع کنند. ربانی گفت که جنگ راه حل نیست و هیچ گروهی نمی‌تواند افغانستان را به طور نظامی اداره کند و همه باید به صلح برسند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان