جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

طی 24 ساعت گذشته، ۸۱۳ مورد جدید کرونا ثبت شده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت صحت عامه از ثبت ۸۱۳ مورد مثبت کرونا و ۸۶ مرگ ناشی از کووید-۱۹ طی 24 ساعت گذشته خبر دارد.

تا کنون مجموع موارد ثبت شده کرونا در کشور به 133 هزار و 578 نفر رسیده و آمار مرگ ناشی از این ویروس 5 هزار و 724 تن به ثبت رسیده است.

یونیسف در بیانیه ای گفته است که ایالات متحده آمریکا ۱,۴۸۴۹۰۰ دوز واکسین را از طریق برنامه کواکس به دولت افغانستان ارائه داده است. این اولین محموله از دو محموله‌ای است که قرار بوده طی این ماه برسد و با تحویل آن مجموع تعداد واکسن‌های کمک شده به افغانستان حدود ۳.۳ میلیون می‌رسد.

در همین حال، با توجه به افزایش موارد مثبت کرونا، وزارت صحت دوره قرنطینه را تا 23 جولای، تمدید کرد. طبق دستورالعمل‌ها – همه سالن‌ها و کنفرانس‌های عروسی 2 هفته دیگر بسته خواهند ماند و شهرداری‌ها موظف به همکاری در این زمینه هستند؛ شهرداری‌ها در سراسر کشور باید مناطق پر ازدحام را شناسایی کرده و سازوکارهای روشنی را برای کنترل اوضاع و سازماندهی فاصله اجتماعی به کار گیرند. از جلسات غیرضروری در نهادهای دولتی و خصوصی باید خودداری شود.

همچنین از تمام امامان مساجد خواسته شده است كه حداقل 1.5 متر را در هنگام نماز رعايت كنند، نماز جماعت را در فضاهاي آزاد بخوانند يا پنجره‌ها را براي تهویه باز بگذارند. رانندگان و مسافران وسایل نقلیه عمومی باید ماسک بزنند و وسایل نقلیه را تهویه کنند. به منظور جلوگیری از شیوع کووید-19 در زندان‌ها، بازدید از زندانیان باید تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآید. همه کارمندان دولت بالای 55 سال یا کسانی که از بیماری‌های مزمن رنج می برند (دیابت‌، بیماری قلبی‌، سرطان یا زنانی که بیش از 4 ماه بارداری دارند) باید از خانه کار کنند. کلیه حوض‌های آب بازی، حمام‌های عمومی، سونا، مجتمع‌های ورزشی و مسابقات باید 2 هفته دیگر تعطیل شده و شهرداری‌ها و سایر سازمان‌های مربوطه باید آن را کنترل کنند.

برگزاری مراسم ترحیم در فضاهای بسته باید متوقف شود و از همه شهروندان خواسته می شود بهداشت شخصی خود را رعایت کنند، از جمله شستن مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک صورت در مناطق شلوغ و فاصله گیری اجتماعی 1.5 متری. ویروس را جدی بگیرید تا از جستجوی درمان و اکسیجن در شفاخانه‌ها دور بمانید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان