جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

آمریکا در حال بررسی اعطای ویزای سریع به زنان آسیب‌ پذیر افغان  است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت بایدن در حال بررسی راه‌های سریع اعطای ویزا به افغان‌های آسیب ‌پذیر مانند سیاستمداران زن، فعالان مدنی و خبرنگارانی است که ممکن از سوی طالبان هدف قرار بگیرند.

در گزارش رویترز آمده که گروه‌های مدافع حقوق بشر، از وزارت خارجه و کاخ سفید خواسته اند تا دو هزار ویزای ویژه برای زنان آسیب‌پذیر در نظر بگیرند.

طبق این گزارش گروه‌های مدافع حقوق بشر برای کاخ سفید و وزارت امور خارجه امریکا استدلال کرده‌اند زنانی که در طول دو دهه حضور امریکا در افغانستان به پیشرفت هایی دست یافته‌اند و حامیان و طرفداران آنان باید در فهرست اعطای ویزای سریع قرار بگیرند.

این در حالی است که یکی از مقام‌های امریکایی نیز به رویترز گفته است دولت بایدن نه تنها زنانی که در معرض تهدید قرار دارند بلکه مردان و اقلیت‌هایی که مشاغل پرخطر دارند را نیز مد نظر دارد.

تریسا کاسل، مدیر نهادی به نام “میناز لیست” که برای تقویت رهبری سیاسی زنان کار می‌کند نیز به رویترز گفته: “زندگی آنان در خطر است.” او افزوده که رهبران زن در افغانستان از سوی طالبان هدف قرار می‌گیرند و کشته می‌شوند. جان و امنیت آنان در معرض تهدید است.”

این گروه و سایر گروه‌های مدافع حقوق بشر توصیه می‌کنند که وزارت خارجه روند صدور این ویزا را برای افغان‌های در معرض خطر سریعاً روی دست گیرند. با این حال کاخ سفید از اظهار نظر راجع به تلاش برای اعطای ویزای بیشتر برای مدافعان حقوق زنان افغانستان، خودداری کرده است. قرار است رییس‌جمهور بایدن امروز (پنج ‌شنبه) به وقت امریکا در باره‌ی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان صحبت کند و انتظار می‌رود که او در صحبت‌هایش به حقوق زنان نیز اشاره‌ای داشته باشد.

این در حالی است که با توجه به گزارش های منتشر شده حدود 90 درصد روند خروج نیروهای امریکا از افغانستان به پایان رسیده و قرار است حضور نظامی ایالات متحده امریکا و سایر کشورهای عضو ناتو در افغانستان تا پایان ماه آگست به صورت کامل خاتمه پیدا کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان