جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

وزارت صحت عامه از ثبت موارد جدید کووید-۱۹ خبر داد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

کابل: وزارت صحت عامه روز چهارشنبه اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته 1092 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا  (کووید-۱۹) و ۶۲ مورد فوتی را ثبت کرده است.

تعداد کل موارد ابتلای ویروس کرونا در افغانستان اکنون 130 هزار و 113 نفر است در حالی که تعداد جان باخته‌ها به 5477 تن رسیده است. این در حالی است که موج سوم ویروس به سرعت در کشور در حال گسترش است و در عین حال 10 مورد از عفونت قارچ سیاه گزارش شده است.

بیماری قارچ سیاه چیست و چه عوارضی دارد؟

در این میان، مقامات پاکستانی روز سه شنبه هفت کانتینر داروی تسکین علائم کووید-۱۹ به افغانستان اهدا کردند. برای تحویل این داروها به مقامات افغانستان مراسمی در نقطه صفر در مرز تورخم برگزار شد.

در همین حال، وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه با مدیر عامل موسسه خیریه قطر، محمد علی الغامدی دیدار و در مورد همکاری مشترک بین خیریه قطر و وزارت صحت عامه و ملزومات این وزارتخانه گفتگو کرد.

مجروح از کمک قطر به وزارت صحت عامه، به ویژه در جریان موج اول کووید-۱۹ قدردانی کرد، ملزوماتِ وزارت صحت عامه را با این خیریه در میان گذاشته و خواست که الغامدی در برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت در زمینه‌های تغذیه، تجهیزات پزشکی در مراکز کووید-۱۹، خرید دستگاه‌های اکسیژن، ایجاد یک مرکز درمان بیماری‌های ارثی و یک مرکز درمانی برای کودکان مبتلا به سرطان، به ویژه پیوند مغز استخوان یاری‌رسانی کند. الغامدی گفت که هدف وی از این سفر تقویت همکاری بین خیریه قطر و بخش صحت افغانستان است و اظهار داشت که این خیریه برای ادامه همکاری خود با حکومت افغانستان دفتری در کابل افتتاح خواهد کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان