جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

برنامه خروج نیروهای خارجی ۹۰ درصد تکمیل شده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

کابل: دبیر مطبوعاتی پنتاگون با اشاره به تکمیل ۹۰ درصدی فرایند خروج، روز سه شنبه گفت: به دنبال خروج ایمن و منظم نیروها و تجهیزات از افغانستان تا پایان ماه آگست، وزارت دفاع آمریكا قصد دارد در صورت لزوم توانایی نظارت از راه دور خود را حفظ کند.

جان اف کربی طی یک جلسه مطبوعاتی گفت که وزارت دفاع آمریکا در حال بحث و گفتگو با وزارت امور خارجه در مورد ماهیت توانایی نظارت از راه دور است. وی اشاره کرد که وجود تسهیلاتی در سراسر خاورمیانه می‌تواند مفید واقع شود.

وی گفت: “تعهد ما نسبت به آینده پایدار و امن افغانستان تغییری نكرده است. شمول ما فقط ظاهری متفاوت خواهد داشت. در واقع مثل گذشته نخواهد بود .”

کربی همچنین در مورد سایر فعالیت‌های دو جانبه با افغانستان گفتگو کرد. وی گفت که هنوز پیمانکاران در افغانستان هستند و از نیروهای امنیتی و هوایی آنها پشتیبانی می‌کنند. وی افزود: “ما به طور فعال در حال کار روی روش‌هایی هستیم که از طریق آن پشتیبانی از راه دور یا به صورت مجازی یا حتی فیزیکی در خارج از این کشور انجام شود.”

وی خاطرنشان کرد‌، در مورد تحویل نهایی میدان هوایی بگرام‌، با رهبران افغانستان‌، هم در حکومت و هم در نیروهای امنیتی افغانستان‌، هماهنگی صورت گرفته بود. حتی چنانچه فرماندهی مرکزی آمریكا گفت از 5 جولای، وزارت دفاع معادل تقریباً 984 فروند هواپیمای C-17 مواد را از افغانستان خارج  کرده و نزدیك به 17،074 قطعه تجهیزات را در اختیار آژانس دفاع لجستیك قرار داده است.

در گزارش فرماندهی مرکزی آمریکا آمده است که 90٪ از کل مراحل خروج کامل شده است.

با این حال‌، منتقدان نگران هستند زیرا این خروج بسیاری از سوالات را بی پاسخ گذاشته است. طبق گزارش ان بی سی نیوز، طالبان کانتینرهای پر از سلاح و تجهیزات نظامی را که در هنگام خروج نیروهای آمریکایی از کشور از ارتش افغانستان گرفته‌اند، به نمایش می‌گذارند.

از سویی، مقامات افغان روز سه شنبه به سی ان ان گفتند هزاران زندانی – از جمله شخصیت‌های ارشد القاعده و طالبان – در زندان بگرام افغانستان، پس از خروج سریع نیروهای جنگی ایالات متحده از محوطه گسترده ای که زندان در آن قرار دارد‌، فقط تحت کنترل مقامات افغانستان باقی مانده اند‌.

در حالی که یک مقام امنیتی منطقه‌ای گفته که 7000 زندانی هنوز در پایگاه هوایی بگرام وجود دارد‌، یک سخنگوی وزارت دفاع افغانستان این رقم را 5000 نفر اعلام کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان