جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

سیستم های راداریVSAT در میدان هوایی بگرام فعال می‌شوند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

کابل: مقامات قوای هوایی افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کردند که رادار و سیستم‌های VSAT  برای هدایت پروازها از میدان هوایی بگرام و فرودگاه بین المللی حامد کرزی دوباره فعال شدند. پیش از تخلیه پایگاه هوایی بگرام در شمال کابل، هر دو سیستم غیرفعال شده بودند.

این اتفاق پس از آنکه ساکنان محلی منطقه بگرام در ولایت پروان اقدام به غارت پایگاه نظامی بلافاصله پس از پرواز آخرین هواپیمای حامل نیروهای آمریکایی از این پایگاه هوایی کردند، صورت می‌گیرد. ظاهرا مردم محلی به پایگاه هجوم بردند و اواخر جمعه شب تجهیزات زیادی را با خود بردند. ارتش و پلیس ملی افغانستان مجرمین را دستگیر و عده‌ای را با شلیک گلوله زخمی کردند. پرسنل امنیتی افغانستان گفتند که سربازان آمریکایی بدون هماهنگی یا اطلاع رسانی به آنها این پایگاه هوایی را ترک کردند و همین سبب وقوع غارت شده بود.

پایگاه هوایی بگرام، بزرگترین و مهمترین پایگاه نظامی ایالات متحده و نیروهای ائتلاف در نبرد با طالبان و شکار عاملان القاعده، دو روز پیش تخلیه شد و تعداد کل نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان را به حدود هزار نفر رساند. اگرچه پنتاگون تاریخ دقیق خروج آخرین سرباز خود از افغانستان را روشن نکرده است، اما می‌گوید حدود 1000 نیروی آمریکایی تا زمان تحویل فرودگاه کابل به سربازان ترکیه و تامین امنیت آن در کابل باقی خواهند ماند. وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که آنها به زودی استفاده از این میدان هوایی را برای سرکوب طالبان آغاز خواهند کرد.

برپایی کمپ ها در ازبکستان

در همین حال، ساکنان محلی به اوراسیانت گفتند، یک اردوگاه که در آن کمپ برپا شده در خارج از شهر تِرمز در جنوب ازبکستان مهیا شده است چرا که به دلیل خشونت مداوم در افغانستان هجوم موجی از مهاجران پیش‌بینی می‌شود.

روزنامه نگار ساکن ترمز، آبرور کوربانمورادوف، که در تاریخ 3 جولای از منطقه ای در نزدیکی پاسگاه مرزی حیرتان، تنها گذرگاه رسمی از افغانستان بازدید کرد، به اوراسیانت گفت که به او اجازه بازدید از کمپ‌ها داده نشد، اما “یک افسر [خدمات امنیت دولتی] ازبکستان گفت که کمپ‌ها برای موارد اضطراری یا اتفاقات غیر منتظره برپا شده اند. هنوز هیچکس در آنها نیست.”

روزنامه نگار دیگری با اطلاع از طرح این اردوگاه به اوراسیانت گفت که حداقل 80 کمپ بزرگ مجهز به تخت و مقداری تجهیزات ارتباطی و میدانی در این مکان مستقر شده است.

در همین حال بر اساس گزارش بلومبرگ در تاریخ 2 جولای، دولت بایدن از ازبکستان و همچنین قزاقستان و تاجیکستان خواسته است که در صورت امکان حداکثر 9000 افغان را که به دلیل همکاری با نیروهای نظامی آمریکا با انتقام جویی مواجه خواهند شد به طورموقت اسکان دهند. گفته می‌شود که در حدود 18000 نفر از این افغانها درخواست تقاضای ویزای مهاجرت ویژه را دارند که به آنها این حق را می‌دهد که بعداً درخواست پناهندگی کنند.

مشخص نیست که این اردوگاه در شهر ترمز برای آن دسته از متقاضیان ویزا در نظر گرفته شده است یا افرادی که از ناآرامی‌ها فرار می‌کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان