جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

پیشگویی یک دانشمند در سال 1953 : شخصی به نام «ایلان» بشر را به مریخ خواهد رساند!

خواندن 3 دقیقه
2
(2)

در ماه اکتبر، ایلان ماسک، مدیر عامل و بنیانگذار شرکت اسپیس‌اکس  اعلام کرد که در سال 2024 انسان پا به مریخ می‌گذارد. این میلیاردر معتقد است که تنها راه نجات آینده بشریت استعمار فضا است.

ماسک در اواسط ماه اپریل در توییتر خود نوشت: “اگر زندگی را چند سیاره‌ای کنیم، ممکن است روزی فرا برسد که برخی از گیاهان و حیوانات روی زمین از بین بروند، اما در مریخ هنوز زنده باشند.”

چیزی که احتمالاً ماسک نمی‌دانست این بود که سرنوشت او از قبل مشخص شده بود. نه در ستاره‌ها، بلکه روی کاغذ.

در سال 1953، کتابی منتشر شد که پیش بینی می‌کرد شخصی به نام “ایلان” انسان‌ها را به مریخ خواهد برد.

در تاریخ 30 دسامبر، ماسک یک جمله محبوب از “جوان فرانکشتاین” در توییتر نقل کرد: “سرنوشت، سرنوشت. فرار از توغیرممکن است.”

مطلب مرتبط: ۴ پیش بینی جذاب ایلان ماسک برای سال ۲۰۲۱ که خوش از سرتان می برد

در واقع این نقل قول با وجود خاستگاه افسانه‌ایش، به ایده‌هایی در مورد جبر اشاره دارد، که در آن زندگی هر انسانی از قبل با طراحی الهی یا با ژنتیک از پیش تعیین شده است.

نقل این مطلب در توییتر منجر به افشاگری شگفت انگیزی شد – یکی دیگر از کاربران توییتر، توبی لی، به او پاسخ داد: “در مورد سرنوشت صحبت کردید، آیا می دانید کتاب” پروژه مریخ ” اثر فون براون در سال 1953، به شخصی به نام ایلان که انسان را به مریخ می‌برد اشاره کرده است؟. ”

به گزارش وبسایت گیزمودو، کتابی که وی به آن اشاره شده است “پروژه مریخ: یک روایت فنی” است که توسط ورنر فون براون، دانشمند متولد آلمان نوشته شده است.

فون براون اولین شخصیت در توسعه فناوری موشک در آلمان نازی و بعداً پیشگام فناوری موشک در ایالات متحده بود. او بین سنین بیست و اندی سالگی و اوایل سی سالگی در برنامه توسعه موشک آلمان نازی کار کرد. پس از جنگ، وی به عنوان بخشی از یک برنامه مخفی اطلاعاتی ایالات متحده به نام عملیات گیره کاغذ، به طور مخفیانه با حدود 1600 دانشمند، انجینیر و تکنسین آلمانی دیگر به ایالات متحده نقل مکان کرد.

کتاب غیر داستانی فون براون مقاله استانداردی نیست. از یک روایت برای توضیح چگونگی سفر به مریخ در جنگ سرد برای یک خواننده عادی استفاده می کند.

 

مسئله این است که توضیحات کاربر توبی لی کاملاً دقیق نیست. فون براون در کتاب خود نمی‌گوید شخصی به نام ایلان بشریت را به مریخ می‌رساند بلکه می گوید رهبر این حرکت شخصی به نام ایلان خواهد بود.

این موضوع توسط یکی دیگر از کاربران توییتر، پرانِی پاتول، که نسخه انگلیسی کتاب را ارائه داده، روشن شد.

در بند مورد بحث آمده است: “دولت مریخ توسط ده مرد هدایت می‌شد، رهبر آنها با رای عمومی به مدت پنج سال و با عنوان” ایلان ” انتخاب شد. دو مجلس پارلمان قوانینی را تصویب کردند که توسط ایلان و کابینه او اجرایی می‌شود. ”

ایلان ماسک در یک به روزرسانی موقتی پروفایل توییترش‌، خود را به عنوان امپراتور مریخ معرفی کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان