۷ برترین فواید خوابیدن روی زمین برای سلامتی که نمی ‌‌دانستید

توسطعارفه انصاری

تیر ۱۲, ۱۴۰۰ به روز رسانی : تیر ۱۴, ۱۴۰۰

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که بهترین شیوه خوابیدن چیست؟ شاید ایده‌آل این است که روی یک تخت خیلی خاص دارای بهترین و گران‌ترین تشک بخوابیم که به خوبی حافظ سلامتی کمر و پشت‌مان باشد؟ یا تشک سفتی که به کم رو قسمت میانی بدن آرامش می‌دهد. خب، باید به شما بگوییم که راه بسیار ساده‌تری برای یک خواب سالم و باکیفیت وجود دارد. و آن خوابیدن روی زمین است! بله، درست شنیدید. فواید خوابیدن روی زمین برای سلامتی بسیار زیاد و حتی شگفت‌انگیز است! اگر دوست دارید از فواید روی زمین خوابیدن که در بسیاری فرهنگ‌ها هم بسیار رایج است مطلع شوید، با ما در این نوشتار همراه باشید!

۱. حفظ حالت درست بدن

در صورتی که حالت بدنی خوبی دارید، به خصوص اگر می‌توانید بدون هیچ مشکلی به پشت بخوابید، که خب، این کار باعث می‌شود بدن‌تان وضعیت و حالت خوابیدن طبیعی را تجربه کند. به این طریق هیچ یک از استخوان‌ها و مفاصل شما در وضعیت بدی قرار نخواهند داشت. عضلات‌تان دچار گرفتگی و کشیدگی نخواهد شد؛ اتفاقی که در خوابیدن با زاویه‌ غیر طبیعی رخ می‌دهد. نشانه‌های اولیه تحلیل عضلات را نیز نادیده نگیرید!

۲. بهبود هم‌ترازی بدن یا استخوان‌ها

این روش خوابیدن می‌تواند به اصلاح فضای موجود بین استخوان‌ها و مفاصل ناهمترازی که قبلا آزارتان می‌داد کمک کند. این فرایند بهبودی و ترمیمی آرامی است در نتیجه قطعا لازم است صبور باشید اما این قضیه که خوابیدن روی زمین شکل و هم‌ترازی بدن را بهبود می‌بخشد به اثبات رسیده است.

۳. حفظ سلامت ستون فقرات

ستون فقرات‌ از سیستم عصبی مرکزی که مستقیما با مغز مرتبط است محافظت می‌کند. بنابراین عضو بسیار مهمی از بدن‌تان است. قرار گرفتن در حالت مناسب برای سلامتی ستون فقرات نیز خوب است. در چنین وضعیتی احتمال آسیب دیدن عصب‌ها و بد حالتی ستون فقرات به حداقل ممکن خواهد رسید.

مطلب مرتبط: ۶ دلیل که خوابیدن روی پهلوی چپ برای سلامتی خوب است

۴.کاهش  درد قسمت پایین کمر

یک فایده روی زمین و بدون زیر انداز خوابیدن این است که بر درد کمر تاثیر می‌گذارد. این هم به حالت بدنی خوب مربوط می‌شود. حالت بدنی خوب یعنی همه‌چیز. این درد رایج قسمت پایین کمر که معمولا افراد از آن رنج می‌برند اغلب نتیجه‌ی فشردگی عصب‌ها یا جابه‌جایی یک استخوان است.

۵. تنظیم باسن و شانه‌ها در یک راستا

غالب دردی که احساس می‌کنیم از هم‌راستا و هم‌تراز نبودن باسن و شانه‌ّ ناشی می‌شوند. ناحیه‌ی دچار درد شامل شانه‌ّها، قسمت فوقانی پشت، قسمت تحتانی پشت، ساعد، سینه‌، جناق سینه، پایه‌ی گردن، سر، تیغه‌های شانه و … می‌شود. این عادت خوابیدن ممکن است به بهبود هم‌ترازی باسن و شانه‌های‌تان کمک کند و به نوبه‌ خود به کاهش درد در نواحی یاد شده منجر خواهد شد.

۶. فواید خوابیدن روی زمین؛ احتمالا خوابیدن به شکل غلط را کاهش می‌دهد

با روی زمین خوابیدن هیچ خمیدگی، هیچ فرو رفتگی، و هیچ جابجایی ناخودآگاه و تصادفی در اعضای بدن ایجاد نخواهد شد.

۷. به آرامش و استرس کمتر منجر می‌شود

برخی مطالعات نشان داده‌اند که یک وضعیت و حالت خوابیدن خوب پیامی مبنی بر شادمانی به مغز ارسال می‌کند. این امر به داشتن سلامت ذهنی بیشتر و تقویت خوشبینی در زندگی روزمره‌ منجر می‌شود.

توصیه‌هایب برای خوابیدن روی زمین

۱. این کار را با یک لایه‌ی تشک نازک شروع کنید

در صورتی که نمی‌توانید با مستقیما خوابیدن روی کف زمین و بدون آنکه چیزی زیرتان باشد شروع کنید، این آزادی عمل را دارید که روی یک تشک نازک بخوابید، چیزی شبیه تشک‌های یوگا یا کف‌پوش‌های نازکی که معمولا در فروشگاه‌های ورزشی می‌بینید.

۲. حتما پتو روی‌تان بکشید

اگر روی کفپوش چوبی سفت می‌خوابید یا به خصوص اگر خانه‌تان سرامیک طبیعی دارد که می‌تواند دمای بسیار پایین و سردی داشته باشد، از پتو استفاده کنید.

۳. تا جایی که ممکن است سعی کنید راحت باشید

چه کسی از خرس عروسکی خوشش نمی‌آید؟ یا یک کوسن کوچک و بامزه که موقع خواب آن را بغل کند؟ بنابراین، می‌توانید چیزهایی مثل این‌ها را که به شما حس آرامش و راحتی می‌بخشند با خود همراه کنید. اساسا هر چیزی می‌تواند باشد اما از آن به عنوان کوسنی برای پشت خود استفاده نکنید.

۴. اوایل فقط از یک بالش استفاده کنید و در گذر زمان آن را حذف کنید

به منظور آن که سرتان در وضعیت راحتی قرار بگیرد در شروع کار می‌توانید از یک بالش استفاده کنید اما با گذر زمان سعی کنید هیچ بالش یا کوسنی زیر سر خود نگذارید تا بهتر بتوانید از مزایای این حالت خوابیدن بهره مند شوید.

۵. خیلی درباره‌اش فکر نکنید

ممکن است به عنوان کسی که اولین بار است این روش را امتحان می‌کند بگویید؛ «اه، خیلی بد است! تخت نرم و گرم خودم را ول کرده‌ام! الان هم نمی‌دانم چطور می‌شود و آیا می‌توانم دوام بیاورم یا نه!» خب توصیه‌ی ما این است که دچار هراس نشوید و به راحتی تمام استرس و فکرهای مربوط به این قضیه را به دست فراموشی بسپارید. این طوری سریع‌تر و آسان‌تر به خواب خواهید رفت.

۶. به پشت بخوابید

وقتی دیگر به وضعیتی رسیدید که کاملا احساس راحتی داشتید سعی کنید همیشه به پشت بخوابید و قسمت جلوی بدن‌تان رو به بالا باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *