جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

کشته شدن 38 هزار غیرنظامی در 12 سال گذشته؛ امریکا از تشدید حملات طالبان نگران است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سفارت امریکا در کابل نگران افزایش خشونت از سوی گروه طالبان است. این سفارت گفته است که تنها در ۱۲ سال گذشته 38 هزار غیرنظامی کشته شده‌اند.

سفارت امریکا در کابل روز چهارشنبه (9 سرطان) با نشر اعلامیه‌ای گفته که: “همان‌طوری که گزارش رسانه‌ها و گزارش دست اول حملات و حملات طالبان به جمعیت غیرنظامی و زیرساخت‌ها در افغانستان را می‌بینیم، ما هم‌چنان خواستار پایان دادن به خشونت‌های مداوم هستیم که عمدتا توسط طالبان انجام می‌شود.”

این نهاد به نقل از ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا نوشته که جهان یک نظام تحمیلی در افغانستان را نمی‌پذیرد. در این اعلامیه آمده است که مشروعیت و کمک به هر دولت افغانستان تنها در صورتی امکان پذیر است که این دولت به حقوق بشر احترام بگذارد و از دید مردم مشروعیت داشته باشد.

 سفارت امریکا در کابل تصریح کرده که تشدید خشونت‌ها در افغانستان باعث کشته شدن 38 هزار غیرنظامی و زخمی شدن بیش از 70 هزار نفر شده است.

در کنار این به گفته این سفارت میلیون‌ها افغان به دلیل کشته و زخمی شدن یک عضو خانواده‌ای‌شان رنج دیده‌اند.

در این اعلامیه آمده که امریکا تعهد کرده تا به افغانستان و مردم این کشور کمک کند. امریکا تأکید کرده که به پشتیبانی از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ادامه می‌دهد و وعده فراهم کردن سه میلیارد دالر کمک امنیتی تا سال 2022 میلادی را داده است.

سفارت امریکا خاطر نشان کرده است که مردم افغانستان به اندازه کافی خشونت دیده‌اند. سفارت امریکا به نقل از لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل گفته که همه افغان‌ها لیاقت این را دارند که روزهای خوبی بگذرانند و بدون کدام ترس و هراس به زندگی عادی‌شان ادامه دهند.

این در حالی است که در جریان دو ماه اخیر حملات طالبان تشدید یافته است. این گروه پس از آغاز روند خروج نیروهای خارجی ولسوالی زیادی را تصرف کرده ‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان