جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

میرزاکوال وضعیت امنیتی ولایات شمالی را ارزیابی می کند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

کابل: عبدالستار میرزاکوال، سرپرست وزارت داخله شامگاه سه شنبه با مقامات عالی رتبه و فرماندهان پلیس ولایات شمالی یک کنفرانس ویدیویی برگزار کرد، و از پلیس ملی افغانستان به دلیل پاکسازی برخی از ولسوالی‌ها از شورشیان تقدیر کرده، خواستار تسریع عملیات شد.

میرزاکوال خواستار رسیدگی به موقع به ملزومات نیروهای امنیت ملی افغانستان شد. فرماندهان پلیس بر آغاز عملیات مشترک برای پاکسازی ولسوالی‌ها از شورشیان تاکید کردند.

در واقع، وزارت امور داخله اعلام كرد كه نیروهای امنیت ملی افغانستان و نیروهای بسیج مردمی ولسوالی شینواری ولایت پروان را بازپس گرفته‌اند. وزارت امور داخله اظهار داشت که طی این عملیات 69 طالب کشته و 9 نفر دیگر زخمی شدند و نیروهای امنیت ملی در حال پیشروی هستند.

وزارت امور داخله همچنین از بازپس گیری ولسوالی خوست و فرنگ در ولایت بغلان خبر داد. بنا به گزارش این وزارت، نیروهای امنیت ملی پس از آغاز عمليات این ولسوالی را پس گرفته و تلفات سنگيني را به طالبان وارد كردند.

در همین حال، شرکت برشنا (DABS) گزارش داد که در اثر انفجار در منطقه جنگل باغ ولایت پروان، یک پایه برق تخریب شده است. شرکت برشنا گفت افراد ناشناس صبح چهارشنبه پایه برق را در امتداد جاده اصلی با بمب دست ساز در ساعت ۴:۲۵ منفجر کردند که باعث قطع برق کابل و ولایات همجوار شد. برشنا افزود که کارمندان آن برای تعمیر پایه مستقر شده و راه برای عبور و مرور مسدود شده‌است.

با این حال، لازم به ذکر است که در میان افزایش خشونت‌ها در افغانستان، رهبران برجسته قبیله الکوزی در تاریخ 28 جون در قندهار یک راهپیمایی را برای حمایت از سیستم دموکراتیک و روند صلح ترتیب دادند. این تجمع شاهد مشارکت تعداد زیادی از مردم ولایات قندهار، زابل و ارزگان بود.

رحمت الله یارمل، والی پیشین لغمان، از شورشیان طالب به دلیل خشونت علیه مردم افغانستان به دستور پاکستان انتقاد کرد. وی از مردم خواست تا در برابر شورشیان طالب قیام کرده و پشت نیروهای امنیتی افغانستان بایستند تا سیگنال قاطعانه‌ای را به پاکستان ارسال کنند و طالبان را در میدان جنگ شکست دهند.

داوود گلزار، مشاور رئیس جمهور افغانستان گفت که پاکستان مانعی برای روند صلح است. وی افزود: ” سازمان اطلاعات نظامی پاکستان همیشه نقش شیطان را در افغانستان بازی كرده و در امور افغانستان دخالت كرده است.” کلیم الله نقیبی، یکی از اعضای هیئت نمایندگان افغانستان در مذاکرات صلح در دوحه، به بن بست در روند صلح اشاره کرد و از طالبان به دلیل شدت بخشیدن به جنگ و از بین بردن جان و مال مردم در افغانستان انتقاد کرد.

در همین حال، میر رحمان رحمانی، رئیس مجلس به همراه یک هیئت عالی پارلمانی، به منظور شرکت در مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی  (CSTO)، در تاریخ 1 جولای، به دوشنبه سفر کرد. رحمانی در مورد خطرات تروریسم بین المللی، افراط گرایی داخلی، ادامه خشونت‌ها، قتل‌های هدفمند، روند صلح و نقش کشورهای عضو سخنرانی خواهد کرد.

همچنین، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان روز سه شنبه اظهار داشت که نشست امنیت ملی در پاکستان، با حضور نمایندگان تمام طرف‌های پارلمانی کشورش، بر وضعیت امنیتی فعلی افغانستان و تأثیر آن بر منطقه تمرکز خواهد کرد. وی گفت پاکستان خواهان صلح در افغانستان است و برای سازش در روند صلح افغانستان نقش مسالمت‌آمیز دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان