جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
6 بازدید

۱۵ برترین عادات غذایی که متخصصان تغذیه توصیه می کنند

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

ممکن است دنبال کردن برخی رژیم‌های غذایی ایده خوبی به نظر برسد اما فریب نخورید.  شاید ۱۰ روز پشت سر هم چیزی به جز میوه یا آبمیوه  نخوردن به شما کمک کند چند کیلویی از وزن‌تان را کم کنید و در مدت کوتاه احساس رضایت داشته باشید، ولی بدن در دراز ‌مدت نمی‌تواند این نوع رژیم‌های سخت و محدودکننده را تحمل کند.  ولی ناامید نشوید! با داشتن یک الگوی مناسب و اطلاع از برترین عادات غذایی می‌توانید تا حد ممکن به سلامت جسم و روح‌تان کمک کنید.  با ما همراه باشید و به این ۱۵ عادت غذایی موثر برای داشتن یک برنامه غذایی سالم نگاهی بیندازید.

۱.  اندازه‌ هر وعده اهمیت دارد

خوردن یک جنبه روانشناختی هم دارد، پس آگاهی از این که وزن کم می‌کنید و پایبند بودن به اندازه‌ درست هر وعده غذایی اهمیت زیادی دارد.

۲. گاهی غذاهایی بخورید که به شما لذت می‌دهند

چنانچه پژوهش‌های زیادی نشان می‌دهند، دست یافتن به یک عادت غذایی که بتوانید آن‌را تحمل کنید سخت است؛ اگر همه‌ی غذاهایی را که دوست دارید حذف کنید، احتمالا آن برنامه غذایی را تحمل نخواهید کرد.

۳. برای خودتان بسته ناهار آماده کنید

یکی از موثرترین راه‌ها برای اطلاع از میزان کالری مصرفی‌تان در روز کنترل سایز وعده غذایی‌تان از طریق بسته بندی و آماده کردن ناهار از قبل است.

۴. مواد غذایی پروتیین‌دار و فیبردار انتخاب کنید

به دنبال مرور پژوهش‌های مربوط به کاهش وزن، روانشناسان با ذکر دلیل غذاهای غنی از پروتئین و فیبر را در برنامه‌های کاهش وزن وارد کردند چون این مزیت را دارند که خیلی زود به آدم احساس سیری می‌دهند.

مطلب مرتبط: علم چه می‌گوید؛ ۱۲ روش کاهش گرسنگی و اشتها

۵. رژیم مدیترانه‌ای را دنبال کنید

مطالعات زیادی نشان داده‌اند که یک رژیم مدیترانه‌ای شاملِ سبزیجات، روغن زیتون، و غذاهای فراوری شده‌ی‌ کم‌تر احتمالا به سلامت قلب و مغز شما کمک می‌کند.

۶. کالری لازم را از غذاها بگیرید، نه از مایعات

در مطالعه‌ای که روی زنان چاق صورت گرفت، پژوهشگران دریافتند، جدای از رژیم غذایی و ورزش کردن، جایگزین کردنِ آب به‌ جای نوشیدنی‌های شیرین با کاهش وزن ارتباط دارد.

مطلب مرتبط: کاهش وزن ناخواسته؛ ۱۲ بیماری و اختلال که سبب کاهش وزن می شوند

۷. انعطاف‌پذیر باشید

با وجود گزینه‌های مختلفی که برای گنجاندن در برنامه غذایی‌تان وجود دارد، راحت‌تر می‌توانید یک برنامه‌ غذایی مملو از مواد سالم را بخشی از زندگی خود کنید، و هر هفته موارد متنوعی را مصرف کنید. به این ترتیب انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی را نیز دریافت خواهید کرد.

۸. قبل از خوردن غذا آب بنوشید

یک مطالعه کوچک نشان داد کسانی که ۳۰ دقیقه قبل از غذا حداقل ۴۵۰ میلی‌لیتر آب نوشیده بودند ۳۲۰۰ گرم بیش‌تر از کسانی که این کار را نکرده بودند وزن کم کردند.

۹. زمانی به خرید بروید که سیر باشد

زمانی که در  حالت گرسنگی به فروشگاه مواد غذایی بروید، احتمال اینکه خوراکی‌های مضر و پرکالری بخرید بسیار بالاتر است!

۱۰. کیفیت خواب‌تان اهمیت زیادی دارد

مطالعات زیادی نشان داده‌اند که وقتی خسته هستیم بدن‌مان مشتاق خوردن غذاهای پرکالری است- شاید به این دلیل که به انرژی (یا در واقع خواب) نیاز داریم. در صورتی که به مشکلات خواب مبتلا هستید این راهکارهای خانگی درمان اینسومنیا یا بی خوابی بسیار کمک کننده خواهند بود.

۱۱. برترین عادات غذایی؛ صبحانه بخورید

مطالعات نشان می‌دهند که وعده اول صبح، موتور سوخت ‌و ساز بدن‌تان را روشن می‌کند، این فرآیندی است که غذای خورده شده را به انرژی تبدیل می‌کند.

۱۲. بعد از صرف شام دیگر چیزی نخورید

یک مطالعه نشان داد مردان جوان به ‌طور میانگین ۲۳۸ کالری کم‌تر می‌خورند وقتی شام، آخرین وعده‌ی غذایی هر روزشان باشد.

۱۳. از نوشیدنی‌های رژیمی دوری کنید

خوردن نوشیدنی‌های رژیمی یکی از روش‌های سریعِ کم‌کردن میزان کالری دریافتی است، ولی پژوهشی بلند مدت نشان داد این ‌کار در زمانی طولانی عملا می‌تواند به افزایش وزن منجر شود!

۱۴. گرسنه نمانید

یک مطالعه معتبر نشان داد مردان جوانی که به مدت ۲۴ هفته، گاه و بی‌گاه گرسنگی را تحمل می‌کرده‌اند، کارشان به پرخوری کشیده است و بعضی‌ها حتی در این زمینه کنترل خود را از دست داده‌اند.

مطلب مرتبط: شیوه غذا خوردن، ویژگی شخصیتی آدم ها را فاش می کند

۱۵. آهسته غذا بخورید

سرعت غذا خوردن بر میزان غذا خوردن و همچنین احتمال افزایش وزن تأثیر می‌گذارد. در حقیقت‌، مطالعاتی که سرعت‌های مختلف غذا خوردن را مقایسه کرده‌اند، نشان می‌دهند افرادی که تند غذا می‌خورند تا 115٪ بیشتر کالری مصرف می‌کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان