جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ایران گفتگوهای بین الافغانی را بهترین راه حل برای بحران افغانستان می داند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

کابل: سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه اظهار داشت، تهران بر این باور است که گفتگوها میان گروه های مختلف افغان می‌تواند بحران جاری در این کشور را حل کند و افزود طالبان نماینده کل افغانستان نیستند.

خطیب زاده طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “ما در حال مذاکره با طرف‌های مختلف افغانستان هستیم. ما معتقدیم که گفتگوی واقعی بین الافغانی تنها راه حل برای افغانستان است و  همیشه گفته‌ایم که برای تسهیل گفتگوها آمادگی داریم.”

وی افزود: “طالبان همه افغانستان نیستند. آنها بخشی از افغانستان و بخشی از حکومت و راه حل آتی افغانستان هستند. این موضوعی است که بارها عنوان شده و آنچه اهمیت دارد ایجاد یک دولت فراگیر است که همه گروه های اصیل افغان را در بر می‌گیرد و برای رسیدن به یک راه حل صلح آمیز و پایدار در افغانستان اثرگذار است.”

خطیب زاده خاطرنشان کرد: “امنیت جمهوری اسلامی ایران و افغانستان بسیار به هم مرتبط هستند. آنچه برای ما اهمیت درد امنیت، وحدت، و ایجاد یک حکومت فراگیر و اصیل در افغانستان است.

وی گفت: “خشونت در افغانستان به سطوح نگران کننده‌ای افزایش یافته و برخی اقلیت‌ها تحت فشار هستند. ما می خواهیم همه به حقوق آنها احترام بگذارند. تنها یک راه حل سیاسی می‌تواند آینده افغانستان را تضمین کند.”

در همین حال، وزارت امور خارجه افغانستان در بیانیه ای اعلام کرده است که محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان با نماینده ویژه وزیر امور خارجه ایران در امور افغانستان محمد ابراهیم طاهریان دیدار کرد. در این بیانیه آمده است: “طاهریان در مورد نتیجه سفر اخیر خود به پاکستان به اتمر اطلاع داد.”

طاهریان با اشاره به اهمیت اجماع منطقه‌ای و تقویت روابط بین ایران، افغانستان و پاکستان، برگزاری یک جلسه سه جانبه را بین وزرای خارجه پیشنهاد داد. اتمر با تأكيد بر لزوم تحكيم بيشتر روابط دوستانه بين كابل و تهران، خاطرنشان كرد كه گسترش و تحکیم روابط دو جانبه و چند جانبه از اهميتی حياتي برخوردار است.

وی از نشست سه جانبه پیشنهاد شده حمایت و ابراز امیدواری کرد كه این امر در تقویت بیشتر اجماع منطقه‌ای درباره موفقیت روند صلح افغانستان موثر باشد. اتمر با توجه به اهمیت همکاری عملی بین دو کشور، بر برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی بین افغانستان و ایران تأکید کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان