واکسن های فایزر و مدرنا ایمنی بلند مدت در برابر کرونا ایجاد می کنند

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۷, ۱۴۰۰ به روز رسانی : تیر ۸, ۱۴۰۰

یافته های یک مطالعه جدید نشان می دهد که واکسن های کووید-۱۹ از فایزر و مدرنا واکنش ایمنی “مداوم” ایجاد می‌کنند و نشانه هایی از محافظت طولانی مدت دارند.

این مطالعه یک پیشرفت مثبت داشته است در بحث در رابطه با اینکه آیا دوزهای تقویت کننده واکسن مورد نیاز است یا نه و اگر مورد نیاز است چه زمانی باید تزریق شود، اگرچه هنوز پاسخ قطعی به این سوال داده نشده است.

علی البدی، نویسنده ارشد مطالعه و دانشیار دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس طی بیانیه ای گفت: “مراکز زایا برای واکنش ایمنی مداوم و محافظ نقش کلیدی دارند. این مراکز جایی است که خاطرات ایمنی ما در آن شکل می‌گیرد. و وقتی یک مرکز زایا داشته باشیم، ایمنی ما قویتر و با دوام‌تر خواهد بود زیرا یک فرآیند انتخاب جدی در آنجا اتفاق می‌افتد و فقط بهترین سلولهای ایمنی زنده می‌مانند. ”

وی افزود: “ما دریافتیم که 15 هفته پس از اولین دوز تزریق واکسن، مراکز زایا همچنان قوی هستند. ما هنوز مراکز زایا را رصد می‌کنیم و آنها ضعیف نمی‌شوند؛ در برخی افراد هنوز فعال هستند. این موضوع واقعاً مهم و قابل توجه است.”

یک نکته کلیدی در بحث تزریق دوزهای تقویتی این است که چه گونه‌هایی از ویروس توسعه می‌یابند. تا کنون واکسن‌ها در برابر انواع جدید ویروس از جمله نوع بسیار قابل انتقال دلتا که در ایالات متحده در حال افزایش است، به خوبی مقاومت کرده اند.

اما اگر نوع جدیدی ایجاد شود که مقاومت بیشتری در برابر واکسن های فعلی داشته باشد، ممکن است نیاز به دوزهای تقویت کننده ایجاد شود، و احتمال توسعه یک واکسن اصلاح شده که برای مبارزه با نوع جدید طراحی شده است، ‌وجود دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *