روز جهانی پناهندگان: حدود 6.5 میلیون افغان در سراسر جهان پناهنده هستند

توسطتحریریه خبرنامه

خرداد ۳۰, ۱۴۰۰ به روز رسانی : خرداد ۳۰, ۱۴۰۰

کابل: در روز جهانی پناهندگان (20 جون)، وزارت پناهندگان و عودت کنندگان افغانستان تخمین می‌زند که حدود 6.5 میلیون افغان در حدود 70 کشور به عنوان مهاجر یا پناهجو زندگی می‌کنند.

 ایران و پاکستان میزبان بیشترین تعداد پناهجویان افغان هستند. بیش از چهار میلیون افغان دیگر در پی جنگ و تشدید خشونت مجبور به ترک خانه و مناطق خود شده‌اند. به گفته وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان، حدود چهار میلیون آواره داخلی در افغانستان وجود دارد و از ابتدای سال 1400 شمسی، حدود 128800 نفر از منطقه‌ی اصلی خود آواره شده‌اند.

اگرچه مطابق با گفته‌های وزارت مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان، کمک‌هایی به آوارگان داخلی ارائه می‌شود، اما در بیشتر مناطق افغانستان، آوارگان از نبود کمک به موقع شکایت دارند.

این هراس وجود دارد که با تشدید خشونت در افغانستان، نه تنها تعداد مجبور به فرار از کشور شوند، بلکه تعداد آوارگان داخلی نیز افزایش یابد.

در حال حاضر، 2 میلیون و 215 هزار و 445 پناهنده ثبت شده از افغانستان در ایران و پاکستان زندگی می‌کنند. بر اساس داده‌های سازمان ملل تنها تعداد کمی از پناهندگان (1072 تن) در سال 2021 به کشور بازگشتند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *