جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

سفارت ایالات متحده در کابل نسبت به فوریت کووید-۱۹ هشدار می دهد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

نویسنده: جسیکا دوناتی

نشر شده در: وال استریت ژورنال

روز پنجشنبه، سفارت آمریكا در كابل به كارمندان دستور داد تا از ترك محل زندگی خود برای مقابله با موج کووید-۱۹  كه واحدهای مراقبت‌های ویژه را پر كرده و منجر به مرگ حداقل یك كارمند شده است، پرهیز كنند.

اعلامیه مدیریت داخلی که توسط وال استریت ژورنال مرور شد، وضعیت آشفته سفارت را توصیف کرد. گفته می‌شود، حدود 114 مورد ویروس کرونا در بین کارکنان تأیید شده‌است.

بر اساس این اعلامیه، گسترش سریع بیماری باعث کاهش امکانات پزشکی شده و واحدهای بهداشتی را مجبور به ایجاد بخش‌های موقت برای مقابله با هجوم بیماران کرده است. واحد مراقبت‌های ویژه در شفاخانه نظامی ایالات متحده که از این سفارت پشتیبانی می‌کند پر شده است و تعداد زیادی از کارکنان تخلیه شده اند.

در این اطلاعیه که توسط سفیر ایالات متحده راس ویلسون تایید شد، آمده است که: “ما باید زنجیره انتقال را بشکنیم تا از هم محافظت کنیم.”

هرچند تعداد اعضای این سفارت در سالهای اخیر کاهش یافته است، چرا که ایالات متحده آمادگی خود را برای پایان دادن به درگیری نظامی 20 ساله خود در افغانستان اعلام کرده، اما صدها کارمند همچنان در آنجا حضور دارند. در این اطلاعیه کارکنان تشویق شده‌اند که تخطی از دستورات را گزارش دهند و به افرادی که از این دستورالعمل ها پیروی نمی‌کنند، هشدار داده شده است که در پرواز بعدی موجود به خانه فرستاده می‌شوند.

بر اساس این دستورات همه کارکنان در بخش خود محدود شده‌اند، به جز برای تهیه غذا، ورزش یا استراحت در فضای باز به تنهایی. اشتراک غذا با دیگران، من جمله بین افراد واکسینه شده، ممنوع است.

بنا بر این گزارش: موارد استثنایی فقط برای کارهای حساس به زمان و مأموریت که توسط ناظران به صورت کتبی تأیید می‌شوند، وجود دارد.

سفارت آمریكا كه در نزدیكی فرودگاه كابل در منطقه بسیار دیپلماتیک پایتخت افغانستان قرار دارد، مجتمع گسترده‌ای است كه بیشتر كارمندان در آن زندگی و كار می‌كنند. به دلیل بدتر شدن شرایط امنیتی، کارمندان به ندرت از سفارت خارج می‌شوند و حتی رفت و آمد به فرودگاه با هلی کوپتر انجام می‌شود.

انجمن خدمات خارجه آمریكا، كه نماینده كارمندان وزارت امور خارجه است، روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت كه این بحران منافع امنیت ملی ایالات متحده و همچنین سلامت كارمندان را تهدید می‌كند.

این بیانیه از کاخ سفید خواست تا به وزارت امور خارجه اجازه دهد واکسینه کردن کارمندان مستقر در افغانستان را برای جلوگیری از تلفات بیشتر الزامی کند، به استثنای مواردی که دلایل پزشکی یا مذهبی دارند.

اریک روبین، رئیس انجمن، به ژورنال گفت: “گفتن اینکه من به واکسن اعتقادی ندارم ابدا دلیل کافی محسوب نمی‌شود.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان