۷ نکته در مورد استفاده از کلاب هاوس و نصب آن روی اندروید و آیفون

توسطتحریریه خبرنامه

خرداد ۲۸, ۱۴۰۰ به روز رسانی : خرداد ۲۹, ۱۴۰۰

احتمالا بسیاری از ما طی ماه گذشته چیزهایی در مورد یک اپلیکیشن بسیار متفاوت به نام کلاب هاوس شنیده‌ایم؛ به ویژه کسانی که از جمله کاربران پرشور و شوق توییتر هستند. ولی کلاب هاوس چیست، به چه طریق می‌توانیم وارد آن شویم، و چطور می‌توانیم به یک مادریتور یا مدیر روم در کلاب هاوس تبدیل شویم؟ آیا کلاب نصب هاوس روی اندروید ممکن است؟ اگر به دنبال پاسخ این سوالات هستید با ما در این نوشتار همراه باشید!

۱. پرسش نخست: کلاب هاوس چیست؟

این اپلیکیشن هنگام اوج گرفتن همه‌گیری کرونا در ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد. برای ورود به این شبکه‌ اجتماعی باید از طرف یکی از کاربران آن دعوت ‌نامه داشته باشید؛ و بنابراین، تنها افرادی می‌توانند از امکانات کلاب هاوس استفاده کنند که از طرف کاربران حاضر در این شبکه دعوت شده باشند. با این حال، گویا به زودی تغییراتی در کلاب هاوس ایجاد خواهد شد.

این اپلیکیشن مبتنی بر صدا که توسط دو متخصص سیلیکون ولی به نام‌های پل دیویدسون و روهان سث، با بودجه‌ای به مبلغ ۱۲ میلیون دار توسعه داده شد، طی سال گذشته در میان رسانه‌های اجتماعی به عنوان محبوب‌ترین پلتفرم جدید برای برقراری ارتباط و تعامل میان همسالان و هم‌فکران به شهرت خوبی دست یافت. کلاب هاوس که در نوع خود بدون رقیب است، با وجود آن‌که در نسخه آزمایشی یا بتا به سر می‌برد، تاکنون توانسته است هزاران کاربر از جمله افراد مشهوری را به خود جلب کند.

۲. اما این اپلیکیشن چطور کار می‌کند؟

در واقع کلاب هاوس یک اپلیکیشن مبتنی بر صدا است که کاربران آن می‌توانند در چت روم‌های مختلف با موضوعات متنوع شرکت کنند. این روم‌ها فقط صوتی هستند و به محض آن‌که گفتگو میان شرکت‌کنندگان آن‌ها به پایان برسد، از بین می‌روند.

از برترین و مهمترین ویژگی‌های این اپلیکیشن، افزون بر گفتگوهای میان شرکت‌کنندگان (که در ادامه درباره آن توضیح خواهیم داد)، این است که برخلاف سایر اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی از قبیل توییتر، اینستاگرام یا فیس‌بوک، هنگام صحبت کردن و استفاده از این اپلیکیشن نیاز نیست به صفحه گوشی‌تان زل بزنید. درست مثلِ برقرار کردن یک تماس صوتی، می‌توانید هم‌زمان با انجام کارهای دیگر، از این اپلیکیشن استفاده کنید – به خصوص اگر در یک چت روم بخواهید بیش‌تر شنونده باشید تا گوینده.

۳. چطور در کلاب هاوس، مادریتور یا مدیر چت روم شویم؟‌

هر روم، شامل چند گوینده، شنونده، و مادریتور (به معنی مدیر، مجری، یا ناظر) می‌شود. مدیر یا ناظر فردی است که چت روم را راه انداخته و می‌توان نشان مدیریت را به انتخاب خود، به هر فردی دیگری در چت روم بدهد. هم‌چنین، مدیران چت روم تنها کسانی هستند که قادرند افرادی را که به عنوان شنونده (یا به قول کاربران کلاب هاوس، مخاطب) وارد چت روم می‌شوند، به صحبت کردن دعوت کنند.

کاربرانی که دوست داشته باشند، می‌تواند چت روم خود را راه بیندازد و انتخاب کنند آیا می‌خواهد این چت روم خصوصی بماند یا هر کاربری می‌تواند وارد آن بشوند. بعد، می‌توانید فالوورهای‌تان را پینگ یا اصطلاحا به چت روم خود دعوت کنید، و آن‌ها نیز فالوورهای‌تان را پینگ کنند؛ و بنابراین، یک گروه چت پنج نفری می‌تواند به سرعت به یک روم چند صد نفری تبدیل شود.

۴. چطور یک کلاب در اپلیکیشن کلاب هاوس درست کنیم؟

در صورتی که تمایل دارید کلاب خودتان را در کلاب هاوس بسازید، نخستین کاری که باید انجام بدهید این است که برنامه‌ هفتگی‌تان را در این اپلیکیشن به مدت ۳ هفته‌ پی در پی میزبانی کنید؛ یعنی هفته‌ای یک بار، به مدت سه هفته، یک چت روم را با یک عنوان ثابت، راه ‌اندازی و مدیریت کنید. این روند شما را برای درخواست ایجاد یک کلاب از طریق پر کردن فرمی در وب‌ سایت کلاب هاوس واجد شرایط می‌کند؛ سپس، باید مدتی منتظر بمانید تا درخواست‌تان تایید شود. در حال حاضر، هر کاربر مجاز است که فقط یک کلاب داشته باشد. با این حال، شما به عنوان یکی از اعضا می‌توانید به هر تعداد از کلاب‌های موجود در اپلیکیشن بپیوندید.

مطابق با وب‌سایت کلاب هاوس، سازندگان این شبکه‌ اجتماعی در حال برنامه ‌ریزی برای راه‌اندازی یک ویژگی برای توسعه کلاب درون اپلیکیشن هستند که به کاربران اجازه می‌دهد فورا یک کلاب راه‌اندازی کنند.

۵. چطور می‌توانیم دعوت نامه کلاب هاوس را دریافت کنیم؟

کلاب هاوس در حال حاضر، در مرحله آزمایشی است؛ یعنی کلاب هاوس هنوز برای عموم مردم باز نشده است. به این ترتیب، تنها راه برای وارد شدن به این اپلیکیشن دریافت یک دعوت‌نامه از جانب کاربران کنونی آن است.

کاربران جدید می‌توانند به انتخاب خود یک نفر دیگر را نیز به این اپلیکیشن دعوت کنند. وقتی یک نفر را دعوت کردید، ایجاد امکان برای دعوت فرد یا افراد دیگر به میزان فعالیت‌تان در اپلیکیشن بستگی دارد. مثلا، فردی که به عنوان یک مادریتور یا مدیر، چت روم خود را راه‌اندازی کند یا مکررا در هر چت رومی که وارد می‌شود، به عنوان گوینده یا سخنور فعالیت کند، در مقایسه با فردی که فعالیت چندانی در اپلیکیشن نداشته یا در چت روم‌ها مشارکت نکرده باشد، تعداد افراد بیش‌تری را می‌تواند به کلاب هاوس دعوت کند. با وجود این، در حال حاضر، قاعده مشخصی وجود ندارد و امکان دعوت کاربر جدید به صورت گاه به گاه به کاربران فعلی داده می‌شود.

موضوع مورد توجه دیگر این است که تا همین چند وقت پیش، کلاب هاوس فقط در دسترس کاربران آیفون قرار داشت، و فقط از طریق اپ ‌استور قابل دانلود بود، ولی سرانجام نسخه‌ آزمایشی اندروید این اپلیکیشن نیز منتشر شد.

۶. کلاب هاوس برای اندروید در دسترس است؟

کلاب هاوس، تا همین چند وقت پیش فقط در دسترس افرادی بود که دارای آیفون هستند. با وجود این، پس از توییت یکی از توسعه‌دهندگان برنامه و برخی شایعات، بالاخره نسخه اندروید این اپلیکیشن به طور رسمی منتشر شد؛ با این حال، این نسخه نیز به صورت آزمایشی و بتا عرضه شده است.

۷. چه انتظاراتی از اپلیکیشن کلاب هاوس داشته باشیم؟

انتظارات زیادی می‌توانیم از این اپلیکیشن انتظار داشته باشیم؛ اولین مورد این است که این اپلیکیشن به شدت اعتیادآور است. اگر تصور می‌کنید به اینستاگرام و توییتر معتاد هستید، حتما هنوز کلاب هاوس را ندیده‌اید!

از جالب‌ترین نکات درباره کلاب هاوس، میزان تعامل مستقیم موجود در این شبکه است؛ چه برای تبادل اطلاعات و چه صرفا برای پیدا کردن دوستان جدید. صرف نظر از علاقه‌مندی‌های‌تان، همیشه چت رومی وجود خواهد داشت تا آدم‌هایی با علایق یا حرفه‌های مشابه بخواهند دور هم جمع شوند و درباره تجربه‌های خود صحبت کنند.

نکته خیلی جذاب در مورد کلاب هاوس این است که آدم‌های مشهور بسیاری را پیدا می‌کنید؛ از مدیر برنامه معروفی نظیر اسکوتر براون (مردی که عامل موفقیت‌های جاستین بیبر و آریانا گرانده بود) تا رئیس شرکت پارکوود اینترتینمنت، استیو پامون، (که دانش خود را درباره صنعت سرگرمی و ایجاد ارتباط با ستاره‌های بزرگ موسیقی با دیگران در میان می‌گذارد) گرفته تا کمدین معروف، تیفانی هدیش، (که نصیحت‌هایی درباره قرارهای عاشقانه به صدها کاربر ارائه می‌دهد یا درباره آینده آفریقا و جوامع دور از وطن آن صحبت می‌کند).

برخی از چت روم‌ها در کلاب هاوس درباره نحوه مدیر عامل شدن، نحوه راه‌اندازی کسب و کار شخصی‌تان، یا حتی نحوه وارد شدن به جهان فناوری وجود دارند که همگی توسط افرادی میزبانی می‌شوند که دانش حرفه‌ای گسترده‌ای در هر کدام از این موضوعات دارند. هم‌چنین، چت‌ روم‌هایی درباره ستاره‌شناسی، روابط و قرارهای عاشقانه (از جمله مشورت‌هایی درباره‌ی قرارهای آنلاین)، ورزش یا ذهن‌آگاهی وجود دارند که شما را به تایید توانایی‌های خود و مراقبت روزانه از خود ترغیب می‌کنند. فهرست موضوعات چت روم‌های کلاب هاوس به واقع پایانی ندارد!

این اپلیکیشن عمدتا توسط افراد حرفه‌ای در زمینه‌های فناوری، کسب و کار، و صنعت موسیقی و هم‌چنین، جوانان خلاق، ورزشکاران، روزنامه‌‌نگاران، و سلبریتی‌هایی نظیر تایریس گیبسون، میک میل، اشتون کوچر، اپرا، و کریس راک مورد استفاده قرار گرفته است.

نکته خیلی جالب اینکه، یک روز کوین هارت با وارد شدن به یک چت روم با عنوان “‌آیا کوین هارت بامزه است؟‌”‌ کاربران را شگفت‌زده کرد؛ این چت روم متشکل از گروهی کوچکی بود که درباره آخرین استندآپ ویژه وی در نت‌فلیکس با یکدیگر گفتگو می‌کردند. این روم به سرعت به یکی از بزرگ‌ترین روم‌های این اپلیکیشن از ابتدا تبدیل شد؛ هزاران نفر به این روم پیوستند تا به برنامه‌ای که به پرسش و پاسخ از کوین تبدیل شده بود، گوش بدهند. موضوعات مورد بحث در این چت روم به موضوعی برای بحث در توییتر نیز تبدیل شد؛ زیرا پس از آن‌که از کوین سوالی درباره شوخی‌اش در مورد دختر ۱۵ ساله‌اش پرسیده شد، پاسخ‌های وی بسیار بحث‌برانگیز شدند و سایر مردان چت روم نیز به شبهه‌افکنی در خصوص زنان متهم شدند.

در صورتی که فقط یک چیز تا به حال درباره کلاب هاوس آشکار شده باشد، این است که این شبکه اجتماعی کاملا غیر قابل پیش‌بینی است. شما می‌توانید یک چت روم را با یک نفر راه بیندازید و در پایان، آن را با ۳۰ مخاطب یا دوست جدید ببندید. طبق شایعات، برخی از کاربران توانسته‌اند در این اپلیکیشن، حتی افرادی را برای دوستی و رابطه نزدیک پیدا کنند؛ فقط کافی است در ساعات آخر شب در چت روم‌های مختلف، شانس خودتان را امتحان کنید. کلاب هاوس هرگز برای‌تان خسته‌کننده نمی‌شود!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *