جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

راز جوان ماندن: ۲۰ ترفند فوق العاده که همیشه پرطراوت و شاداب باشید

خواندن 8 دقیقه
3
(2)

بشر همواره در تلاش بوده است که راه‌های موثری را برای کشف اسرار ضد پیری و راز جوان ماندن پیدا کند. در سراسر جهان، کشورهای مختلف راه حل متفاوت خود را در این زمینه ارائه کرده‌اند، اما به لطف تحقیقات مدرن امروز، در مورد این موضوع به یک جمع‌بندی خوب رسیده‌ایم. اکنون می‌توانیم بگوییم که چه چیزهایی که واقعا تاثیرگذار هستند و روند پیری را کند و به جوان ماندن بدن‌تان کمک شایانی می‌کنند. در این نوشتار با ۲۰ مورد از همین راهکارها آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

۱. مصرف پروبیوتیک‌ها

نکته بسیار مهم در رابطه با حفظ جوانی این است که علم در نهایت به اهمیت سلامت روده پی برده‌است. برای بهبود فلور روده، غذاهای تخمیری مانند ماست، کفیر و کلم‌ترش بخورید و از مکمل‌های پروبیوتیک استفاده کنید، چرا که خواص ضد پیری دارند.

۲. گرفتن حمام یخ

بعد از انجام یک تمرین ورزشی خوب، پنج تا ده دقیقه سرمادرمانی می‌تواند زمان بهبودی آسیب‌های عضلانی کوچک را که در طول ورزش اتفاق می‌افتند، تسریع بخشد. سرما و متعاقبا گرم شدن، کمک می‌کند تا خون به گردش دربیاید، مواد زائد از بدن خارج شوند، تورم و هر گونه آسیب دیگری به بافت کاهش بیاید. با این ۱۵ ماده غذایی نیز می‌توانید گردش خون را در بدن بهبود بدهید.

۳. عشق و دوست داشتن

بکوشید خودتان را در میان آدم‌هایی که عاشق‌شان هستید و چیزها و دکوراسیونی که برای‌تان شادی‌آور است، محصور کنید و به انجام فعالیت‌هایی مشغول شوید که با روحتان سازگار هستند و این راز مهمی برای دوری از پیری است.

۴. مدیتیشن (مراقبه)

انجام دادن مراقبه حتی فقط چند دقیقه‌ کوتاه در روز می‌تواند اختلالات فیزیکی را فرومی‌نشاند، ذهن را آرام کند و استرس را کاهش دهد. مراقبه می‌تواند منجر به خودآگاهی عمیق‌تر شود و همین به نوبه‌ی خود می‌تواند به دیگر حوزه‌های زندگی شما نیز منتقل شود و خواص ضد پیری دارد. با این ۵ چای هم می‌توانید پیری را به تاخیر بیندازید!

۵. افکار مثبت

مراقبه قطعا در فهرست موارد مرتبط با راز جوان ماندن جای می‌گیرد. آنچه مهم است و شما می‌توانید در مراقبه‌تان بگنجانید، تفکر مثبت است. جملات تاکیدی مثبت اگر به طور روزانه یا حتی در طول روز بیان شوند، می‌توانند به آرامی شیوه‌ی پردازش امور را توسط افکارتان تغییر دهد. این کار را به خوبی انجام بدهید و به این ترتیب می‌توانید عزت نفس‌تان را افزایش دهید، افسردگی را در خودتان از بین ببرید و شانس بیش‌تری برای رسیدن به اهداف خود داشته باشید.

۶. استرس‌تان را از بین ببرید

 در واقع استرس به عنوان یک مانع ذهنی و عاطفی شروع می‌شود، که پس از مدتی می‌تواند خود را در شکل یک اختلال فیزیکی آشکار کند. پیدا کردن شیوه‌هایی برای از بین بردن استرس می‌تواند نتایجی باور نکردنی در طول عمر شما داشته باشد.

۷. صرف زمانی برای خود

این مورد واقعا تاثیر بسیار زیادی دارد! اختصاص دادن زمانی برای خودتان در این زندگی پر از شلوغی و گرفتاری، می‌تواند شگفتی‌هایی برای سلامتی شما داشته باشد. این زمان را می‌توانید با انجام کاری فوق‌العاده و هیجان‌انگیز مانند رفتن به یک سفر کوتاه با دوستان سپری کنید یا مشغول چیزی ساده و آرام مانند یک چرت کوتاه، ‌شوید.

۸. تحرک و پیاده ‌روی

پیاده‌ روی دارای مزایای متعددی است که از زوایای مختلف روی شما تاثیر می‌گذارد. واضح‌ترین مسئله این است که پیاده‌ روی یک ورزش است؛ انجام آن سبب می‌شود که از روی صندلی و پشت میزتان بلند شوید. قدم زدن به مدت فقط ۱۰ دقیقه آن‌قدری کافی است که سبب شود مغزتان هورمون‌های احساس خوب را به راه بیندازد و به این ترتیب فرآیند استرس‌زایی آغاز می‌شود. پیاده‌روی همچنین یک راه عالی برای دریافت ویتامین D  از خورشید است.

۹. انجام یوگا

تمرین یوگا را به صورت یک بار در هفته آغاز کنید – البته انجام آن به طور روزانه بهتر است – تا برخی از مزایای آن را تجربه کنید: افزایش قدرت و انعطاف‌پذیری، بهبود خلق و خوی و الگوهای خواب، تقویت متابولیسم و کاهش وزن.

۱۰. راز جوان ماندن؛ شاوآسانا

یکی از آساناهای یوگا شاوآسانا است، که به عنوان حالت آرام‌سازی نهایی نیز شناخته می‌شود، که در آن شما به پشت دراز می‌کشید در حالی که هوشیار هستید. این آسانا اغلب به عنوان آخرین حرکت در یک سری حرکت استفاده می‌شود، زیرا سبب می‌شود که سیستم عصبی بدن بازآرایی و شارژ شود. اگر شما این حرکت را به درستی انجام بدهید، سبب می‌شود که ذهن بر تنفس تمرکز کند در هنگام این‌که بدن آرام می‌شود.

۱۱. تمرینات قدرتی

برخی از انواع تمرینات قدرتی باید بخشی منظم از زندگی هر فرد باشند تا قدرت بدنی‌تان حفظ شود. شما احساس بهتری خواهید داشت، بهتر به نظر خواهید رسید و قادر به ادامه فعالیت و حرکت در زندگی خواهید بود، و احتمال بروز آسیب‌های مربوط به سن و تحلیل عضلات به شدت کاهش می‌یابد.

۱۲. مصرف زردچوبه

زردچوبه با آن رنگ درخشانی که دارد مانند زنجبیل از یک ریشه تهیه می‌شود، و به دلیل خواص مختلفی که برای سلامتی دارد مورد تحسین قرار گرفته ‌است. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف ادویه می‌تواند به رفع التهاب و افسردگی، تسکین درد آرتریت (التهاب مفاصل) و پیشگیری از دیابت کمک کند و حتی شواهدی وجود دارد که ممکن است به مبارزه با سرطان کمک کند.

۱۳. مصرف سبزیجات برگ سبز

از مهمترین مواد مغذی ضد پیری در سبزیجات برگ سبز ویتامین K است. اگر میزان این ویتامین در بدن شما ناکافی باشد، احتمال دارد که از استخوان‌های ضعیف، بیماری‌ قلبی و کلسیفیکاسیون شریان‌ها و کلیه‌ها رنج ببرید. سایر مزایای استفاده از سبزیجات برگ سبز عبارتند از تقویت قوه‌ی بینایی، پایین آمدن کلسترول و کاهش خطر ابتلا به برخی از سرطان‌ها.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده غذایی کاهش دهنده کلسترول که باید در برنامه غذایی تان بگنجانید

۱۴. فلفل کاین

این فلفل معجزه‌ طبیعت برای درمان بسیاری از بیماری‌ها است و در فهرست ترفندهای راز جوانی هم قرار می‌گیرد. مزایای فلفل کاین عبارتند از تقویت متابولیسم بدن برای کمک به کاهش وزن؛ تسکین درد میگرن؛ حتی – احتمالا – مبارزه با سرطان: در صورتی که از این فلفل در کابینت خانه ندارید، حتما دست به کار شوید و کمی از آن را خریداری کنید.

۱۵. دوری از غذاهای التهابی

با حذف این مواد خوراکی از رژیم غذایی‌تان، فواید زیادی را به بدن‌تان خواهید رساند. لبنیات و گلوتن می‌توانند آلرژی و حساسیتی را ایجاد کنند که ممکن است سبب بروز مشکلاتی از قبیل التهاب و خستگی شود. بر اساس برخی از مطالعات، این مواد خوراکی حتی ممکن است خطر ابتلا به برخی از سرطان‌ها را افزایش دهند. این ۱۰ ماده خوراکی نیز به مبارزه با التهاب در بدن کمک می کنند. بد نیست آنها را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.

۱۶. ویتامین  D

یکی از ویتامین‌هایی که به راحتی در دسترس است ویتامین D است: تمام کاری که باید انجام بدهید این است که در حدود ۱۵ دقیقه در روز در معرض نور خورشید قرار بگیرید. آسان به نظر می‌رسد، این‌طور نیست؟ خوب، کمبود این ویتامین مهم در بدن به طرز شگفت‌آوری شایع است. اطمینان حاصل کنید که به اندازه‌ی کافی از این ویتامین دریافت می‌کنید: ویتامین D به حفظ قدرت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند، به جذب فسفر و کلسیم توسط بدن کمک می‌کند، می‌تواند افسردگی را رفع کند و به تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها نیز کمک می‌کند.

۱۷. ماساژ

حتی فکر رفتن به اسپا و گرفتن ماساژ‌های مختلف هم فوق‌العاده به نظر می‌رسد، این‌طور نیست؟ بدن می‌داند که چه چیزی نیاز دارد – تمام کاری که باید انجام بدهید این است که ماساژ گرفتن را شروع کنید. ماساژ منظم می‌تواند برای از بین بردن تنش در بدن و سیستم عصبی شگفتی بیافریند، دارای اثرات تقویت کننده‌ی خلق و خوی است و می‌تواند به بهبود عملکرد سیستم لنفاوی کمک کند.

۱۸. راز جوان ماندن؛ دانستن اهداف

تعیین اهداف و داشتن چند هدف تعیین شده، هم اهداف کوتاه مدت و هم اهداف بلند مدت، به شما اجازه می‌دهد تا در دستیابی به هر چه که می‌خواهید متمرکز باشید. احساس رسیدن به موفقیت و هدف مورد نظر، خلق و خوی شما را بهبود می‌دهد و اغلب انگیزه بیش‌تری را برای شما فراهم می‌کند.

۱۹. در آغوش گرفتن

بغل کردن و در آغوش گرفتن – خواه شریک زندگی‌تان را در آغوش بگیرید و خواه فرزند یا حتی سگ‌تان- سبب می‌شود که بدن هورمون اکسیتوسین آزاد کند. این هورمون مسئول کاهش استرس، ایجاد پیوند قوی و تقویت سیستم ایمنی است و حتی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. در آغوش گرفتن همسر همچنین می‌تواند باعث افزایش میل جنسی در هر دوی شما شود.

۲۰. مصرف چربی‌های خوب

احتمالا بارها و بارها شنیده‌اید که چربی برای بدن بد است، اینطور نیست؟ احتمالا بیش‌تر از آن که بتوانید تعداد دفعات را حساب کنید. بر خلاف باور عمومی، مصرف کافی چربی‌های سالم از مواد خوراکی مانند آووکادو و مغزیات بسیار مهم است. چربی‌های سالم می‌توانند به شما کمک کنند تا به مدت طولانی‌تر سیر بمانید و به طور چشمگیری برای بهبود سلامت مغز مفید هستند و به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک می‌کند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان