جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

رفتارهای غلط در محیط کار: ۷ رفتار که احترام شما را از بین می برد

خواندن 6 دقیقه
0
(0)

برنامه‌ هر روزتان همین است. آماده در محل کارتان حاضر می‌شوید. همه‌ کارها و وظایف‌تان را به درستی و به نحو احسن انجام می‌دهید. و، بالاتر از همه، هر روز ساعت ۶ عصر بدون این‌که کاری باقی مانده باشد، دفتر کار را ترک می‌کنید. قطعا حسابی از خودتان راضی هستید اما گاهی از برخوردهای پیش آمده متعجب می‌شوید و به این فکر می‌افتید که چرا رفتار فلان همکار با شما اینطور بوده است. پاسخ این است که احتمالا رفتارهای غلط در محیط کار دارید و خودتان متوجه نیستید. در این نوشتار با ۷ مورد از همین رفتارهای نامناسب آشنا خواهیم شد که اگر انجام دهید احترام خود را در کار از دست می‌دهید.

۱. غالب مواقع دیر به جلسات می‌روید

ممکن است ایده‌های‌تان ناب و فوق العاده باشد، حتی آن‌قدر خوب باشد که بازی را تغییر دهد، اما اگر نتوانید سر وقت در جلسه‌ توفان فکری از آنها بهره ببرید، دیگر به چه دردی می‌خورد. چون اکنون، هم‌کاران‌تان به جای این‌که بتوانند روی مفاهیم متحول‌کننده‌تان تمرکز کنند، به خاطر فرستادن پیام تکراری “متاسفم، دیر می‌رسم” از شما عصبانی هستند.

راه حل برای رفع این مشکل:

بهترین ایده این است که در جدول زمان ‌بندی ‌تان بین زمان سررسید تعهدات‌تان وقفه‌های زمانی برای خودتان بگذارید تا هنگامی که جلسات، تماس‌های تلفنی، یا پروژه‌ها بیش‌تر از زمانی که اختصاص داده‌اید طول می‌کشند، روی هیچ‌کس جز خودتان تاثیر نداشته ‌باشد.

مطلب مرتبط: چرا تنهایی در محل کار عملکرد شما را پایین می آورد؟

۲. مدام با تلفن صحبت می‌کنید

خوب، بله! سخت است که آن تلفن را زمین بگذارید. ایمیل‌هایی هست که باید جواب بدهید، مراجعانی هستند که باید با آنها در تماس باشید، و ایموجی‌هایی هستند که به دوستان بفرستید. اما هر بار که به جای نگاه کردن به فرد در حال صحبت، به صفحه ‌نمایش نگاه می‌کنید، دارید به او می‌گویید کارهای مهم‌تری برای انجام دادن دارید.

راه حل برای رفع این مشکل:

این یکی ساده است!‌ دیگر تلفن‌تان را با خودتان به جلسات نبرید. به‌طور جدی، آن را روی میزتان بگذارید و بروید. و هر وقت امکان دارد، لپ‌تاپ‌تان را هم رها کنید و فقط یک دفترچه یادداشت با خودتان ببرید. هیچ‌چیز مانند یادداشت‌های دست‌نویس نمی‌گوید “من دارم گوش می‌کنم”.

۳. مدام قسم می‌خورید

خوب شاید این یکی قابل درک باشد. وقتی در دفترکار درمانده می‌شوید، پراندن یک کلمه‌ی ۵ حرفی به نحوی تاثیری نشاط‌آور دارد. اما، اگر دائم از این کلمات استفاده می‌کنید تا خودتان را ابراز کنید، تنها چیزی که طرف مقابل می‌شوند این است: “من یک کودک سرکش ۱۲ ساله در جسم یک بزرگ‌سال بالغ هستم.” قسم خوردن زیاد نه تنها خوشایند نیست بلکه به وضوح از جمله رفتارهای غلط در محیط کار محسوب می‌شود!

راه حل برای رفع این مشکل:

خیلی ساده تلاش کنید قسم‌ها را کلا حذف کنید. بله، چاره دیگری ندارید. خودتان را مجبور کنید برای نشان دادن خشم و هیجان جایگزین‌های دیگری پیدا کنید- و اگر چنین چیزی غیرممکن به نظر می‌رسد، از توصیه‌های کارشناسان در این زمینه استفاده کنید.

۴. لباس نامناسب می‌پوشید

هر چقدر هم که محل کار شما راحت و غیررسمی باشد، اگر ۹ صبح از راه برسید و ظاهرتان طوری باشد که انگار صبح روز بعد از یک میهمانی با تم خاص، به محل کار رسیده‌اید، مورد قضاوت قرار خواهید گرفت.

راه حل برای رفع این مشکل:

در صورتی که مطمئن نیستید دارید از مرز بین راحتی و “پوشیدن لباس نامناسب” عبور می‌کنید یا نه، ببینید هم‌کاران‌تان چه لباسی می‌پوشند. از آنها تقلید کنید (در سبک لباس پوشیدن، نه دقیقا لباسی که می‌پوشند).

مطلب مرتبط: ۴ راهکار حرفه ای و بسیار موثر برای بهبود یک محیط کار سمی

۵. ایمیل‌های ناقص می‌فرستید

به احتمال زیاد مشکل این است که شما اغلب آن‌قدر سریع کار می‌کنید که ایمیل‌های‌تان در نهایت نیمه ‌تمام و پر از ایراد تایپی است. بنابراین، دریافت‌ کننده به جای این‌که فکر کند”چه پیگیری بی‌نظیری! “، درگیر این می‌شود که پیام‌تان را تفسیر کند و پاسخ بدهد: “فکر می‌کنم فراموش کردی فایل را پیوست کنی؟ هاهاها”

راه حل برای رفع این مشکل:

در عوض این‌که عجولانه کار کنید و سعی کنید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پیام‌های بیش‌تری بفرستید، یک دقیقه وقت بگذارید و ایمیل‌تان را ویرایش کنید. سپس یک دقیقه‌ی دیگر وقت بگذارید. به ندرت چیزی آن‌قدر فوری است که نتوان یک دقیقه برای آن صبر کرد.

۶. هیچ وقت پشت میزتان نیستید

خوب چنین عادتی، معنی‌اش این است که عاشق نشستن پشت میزتان نیستید. ترجیح می‌دهید روی نیمکت‌ها چمباتمه بزنید، یا اتاق کنفرانس را اشغال کنید، یا صبح‌تان را در خانه آغاز کنید. اشکالی ندارد. با این حال، اگر هر بار که یک همکار از کنار میزتان رد می‌شود، شما غایب باشید، خیلی برای‌تان خوب نیست- حتی اگر جایی دیگر مشغول کاری فوق‌العاده باشید.

راه حل برای رفع این مشکل:

البته که قرار نیست خودتان را به صندلی‌تان زنجیر کنید، اما باید مطمئن شوید به ایمیل‌ها و پیام‌های چتی پاسخ می‌دهید و تا حد امکان ارتباط‌تان را با مراجعان حفظ می‌کنید. اگر به پیام‌ها و ایمیل‌ها به سرعت پاسخ دهید، کم‌تر احتمال دارد آدم‌ها گمان کنند در یک وقت نهار سه‌ساعته مشغول خوش‌گذرانی هستید.

۷. داستان‌های تعریف می‌کنید که مناسب محل‌کار نیستند

این مورد هم از جمله رفتارهای اشتباه و نامناسبی است که خیلی آدمها در محیط کار انجام می‌دهند. احتمالا زندگی اجتماعی‌تان شما را با سرگرمی های زیادی مواجه می‌کند. شاید هم بیش‌ترین اتفاقات خنده‌دار برای‌تان می‌افتد. بنابراین، کاملا طبیعی است بخواهید داستان‌های‌تان را با آدم‌هایی به اشتراک بگذارید که در کنارشان ۴۰ ساعت را به کار کردن سپری می‌کنید. تنها نکته این است که این داستان‌ها کمی نامناسب هستند و بدتر اینکه هیچ ربطی به کار ندارند. اگر بیش‌تر حرف‌هایی که از دهان‌تان خارج می‌شود در مورد دیوانه‌بازی‌های زندگی دیوانه‌وارتان است، همکارهای‌تان گمان می‌کنند دیوانه‌تر از آن هستید که از پس یک ارائه‌ درخشان که پر از آمار است بر بیایید!

راه حل برای رفع این مشکل:

فعالانه سعی کنید در محل‌کار درباره‌ی کار صحبت کنید، چه یک پروژه‌ی پیش رو باشد چه اخبار صنعت (برای یک ایده بدیع آماده شوید). شما فردی از هر لحاظ بالیده هستید، و باید این را نشان دهید. (و خوب، اگر فرد دیگری موضوعی را مطرح کرد که شاید برای کودکان مناسب نباشد، شما اجازه دارید با او هم‌آهنگ شوید.)

شما در کارتان خوب هستید، به موقعیت حرفه‌ای‌تان اهمیت می‌دهید، و سزاوار این هستید که در گوشه و کنار دفترکار کمی، حتی شاید خیلی، مورد احترام قرار بگیرید. بنابراین، اگر پی‌بردید این‌طور نیست، به خودتان مدیون هستید که علت آن را پیدا و برطرف کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان