جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

۱۴ کار که آدم های خلاق و مبتکر هر صبح انجام می‌دهند

خواندن 7 دقیقه
0
(0)

همه آدم‌ها خلاقانه  زندگی کردن و خلاقانه کار کردن را دوست دارند؛ اما واقعاً اینگونه زندگی کردن ممکن است مشکلات خاص خود را به همراه داشته باشد. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که خلاقانه زندگی کردن بیشتر شبیه به عادت است و همراه هر عادتی قوانین خاصی وجود دارد که با دنبال کردن آن‌ها می‌توانید سفت و سخت به آن عادت بچسبید. آدم های خلاق و مبتکر هم یک سری عادت مخصوص به خود دارند و صبح‌شان را با کارهای متفاوتی شروع می‌کنند. اگر می‌خواهید از این عادت باخبر شوید، با ما همراه باشید!

۱. خلاق‌ها دست کم ۱۵ دقیقه قبل از شروع رسمی ساعت کار، در دفترشان هستند

افراد خلاق و مبتکر اهمیت گزارش آغاز کاری را به خوبی می‌دانند. آن‌ها به جای عجله کردن و شتافتن در انجام موقت کارها، خانه‌شان را زودتر ترک می‌کنند و با آسودگی‌خاطر بیشتری به سمت محل کار قدم می‌زنند.

به علاوه، آنها چند آهنگ آرام‌بخش را در شروع روزکاری‌شان انتخاب می‌کنند تا هم خلق خو‌شی داشته باشند و هم ۱۵ دقیقه وقت اضافی برای آماده شدن به دست بیاورند.

۲. فضای کارشان را حرفه‌ای می‌چینند

آدم‌های خلاق مانند یک پزشک در حال جراحی در اتاق عمل یا یک آشپز در حال آشپزی در آشپزخانه، افر قبل از اینکه کارشان را شروع کنند مطمئن می‌شوند که همه ابزارهای مورد نیاز کاری آماده هستند و در موقعیت مناسب خودشان قرار دارند. آنها فضای کارشان را همیشه مرتب و منظم حفظ می‌کنند تا اگر نیازی به چیزی داشتند بیهوده وقت ارزشمند خود را را برای پیدا کردن آن‌ها هدر ندهند.

مطلب مرتبط: ۸ ویژگی مردان بتا که سبب می شود آنها آدم هایی فوق العاده باشند

۳. کارهای تمام شده را دوباره بازبینی می‌کنند

بررسی و مرور مجدد آنچه را که قبلاً انجام داده‌اید، مخصوصاً زمانی که از سفر یا تعطیلات آخر هفته باز می‌گردید، بسیار مفید است. آدم‌های خلاق هنگامی که می‌خواهند کارشان را دوباره آغاز کنند، خودشان را با کارهایی که قبلاً انجام داده‌اند آماده می‌کنند. پایان کار همیشه حس خوبی در همه آدم‌ها ایجاد می‌کند؛ آن‌ها به جای اینکه مستقیماً به سمت انجام کار شیرجه بزنند، دستاوردها و موفقیت‌های قبلی خودشان را مرور می‌کنند. انجام چنین کاری علاوه بر اینکه مسیر کار بعدی که می‌خواهید شروع کنید را مشخص می‌کند، می‌تواند احساس دوباره موفق شدن و انجام دادن آن کار در شما را نیز تقویت کند.

۴. فهرست وظایف کاری را ارزیابی می‌کنند

آدم های خلاق و مبتکر لیستی از کارهایی که می‌خواهند انجام دهند دارند و همیشه کارهایی را در ابتدای روز کاری انتخاب می‌کنند که راهبری و از پیش برنامه‌ریزی شده است. آن‌ها ضرب‌العجل‌ها و جلسات کاری مهم و را به خود یادآوری می‌کنند و سعی می‌کنند کارهایشان را بر اساس این‌ها زمان‌‌بندی و اولویت‌بندی کنند.

۵. سه کاری که از همه مهم‌تر است انتخاب می‌کنند

افراد خلاق و مبتکر می‌دانند که اگر بیش از حد برای خود برنامه بچینند در آن‌ها غرق خواهند شد. برای اینکه آن‌ها بتوانند فقط بر کاری که انجام می‌دهند تمرکز کنند و همچنین از چند وظیفگی پرهیز کنند، سه کاری که از همه مهم‌تر است را برمی‌گزینند و شش‌دانگ حواس خود را متوجه این سه کار می‌کنند. Leo Babauta، بنیان‌گزار وب‌سایت بهره‌وری Zen Habits، همیشه سه کار را که از همه مهم‌تر هستند هر روز برای انجام دادن انتخاب می‌کند و هر روز صبح در مسیر انجام آن‌ها حرکت می‌کند.

۶. افراد خلاق از خودشان سوال‌های خلاقانه‌ می‌پرسند

آنها در واقع با سؤالات مبتکرانه و خلاقانه‌ای که آن‌ها از خود می‌پرسند، به روشنی آن چیزی را که هر روز می‌خواهند در آن موفق شوند به دست می‌آورند. اگر مشکلاتی وجود داشته باشند که نیاز به حل کردن آن‌ها احساس شود، این مشکلات را شناسایی کرده و آن‌ها را ارزیابی می‌کنند. خلاق‌ها زما‌ن خود را در طول روز برای حل مسائل بی‌اهمیت هدر نمی‌دهند؛ در واقع با پرسیدن سوال‌های خوب و مفید از خود، حتی انگیزه‌ی کافی برای انجام وظایف در طول روز را نیز به دست می‌آورند.

به عنوان مثال رون فریدمن (Ron Friedman) یک متخصص در زمینه‌ی انگیزش انسان می‌گوید که هر روز هنگام شروع کاری این سوال را از خود بپرسید «امروز نیز تمام می‌شود و این دفتر را با احساس فوق‌العاده‌ای از موفقیت ترک می‌کنم. امروز من چه چیزی به دست آوردم.»

مطلب مرتبط: ۱۰ ویژگی شخصیتی که احتمالا نمی دانستید از والدین تان به ارث برده اید

۷. ایمیل‌هایشان را چک نمی‌کنند، مگر اینکه واقعاً مجبور باشند

آدم های خلاق و مبتکر همچون دیوید کراپ (David Karp) بنیان‌گذار سایت Tumblr ، در ۱۵ دقیقه‌ی اول روز کاری،‌ به هیچ ‌وجه ایمیل‌ های خود را نمی‌خوانند. آن‌ها می‌دانند چنین کاری به راحتی ممکن است آن‌ها را سردرگم و آشفته کند. اما اگر در انتظار نشستن یک ایمیل مهم از رئیس‌ و یا مشتری‌هایشان هستند، نظر اجمالی به فهرست ایمیل‌های آمده می‌اندازند. آن‌ها نه بر اساس ترتیب زمانی به ایمیل‌ها جواب می‌دهند و نه بدون فکر کردن جواب را می‌فرستند.

۸. موبایل‌ان را بی‌صدا می‌کنند

آدم‌های مبتکر می‌دانند که بیشترین حجم کار‌ باید در صبح انجام شود؛ بنابراین هر آنچه را که مهم است اولویت‌بندی می‌کنند و در ابتدا با آن‌ها شروع می‌کنند. آن‌ها تلفن همراه‌شان را بر روی بی‌صدا قرار می‌دهند و لازم نمی‌بینند تا به پیام‌ها و اطلاعیه‌ها که ممکن است هر لحظه ذهن آن‌ها را از کاری که انجام می‌دهند فراری دهد، پاسخ دهند.

۹. روز کاری پیش ‌رو را آنطوری که دوست دارند تجسم می‌کنند

درست مثل ورزشکارانی که از فنون تصویرسازی ذهنی برای تمرینات و رقابت‌ها استفاده می‌کنند، افراد مبتکر نیز تصاویر ذهنی مثبتی از موفقیت و پیشرفتشان را در ذهن حک می‌کنند. آن‌ها به صورت ذهنی آنچه را در طول روز می‌خواهند انجام دهند، تمرین و تکرار می‌کنند. بعد از آن هر وقت که به آن‌ها نیاز شد، بسیار راحت‌تر می‌توانند آن‌ها را پیدا کنند.

۱۰. لحظاتی را به تنفس عمیق اختصاص می‌دهند

افراد خلاق می‌دانند که ممکن است روز طولانی و شلوغی را داشته باشند؛ بنابراین حتی زمانی که شروع به کار نکرده‌اند، کمی استراحت می‌کنند. عمیقاً تنفس کشیدن، اکسیژن بیشتری را برای مغزتان مهیا می‌کند. این کار باعث می‌شود تا شما افکاری روشن‌تر و مبتکرانه‌تر، و همچنین احساسی راحت‌تر و خونسردی داشته باشید.

مطلب مرتبط:  ویژگی افراد باهوش: ۱۸ خصیصه که انسان های باهوش را از بقیه متمایز می کند

۱۱. حرکات کششی انجام می‌دهند

آدم‌های خلاق می‌دانند که قرار است کل روزشان را جلوی کامپیوتر بر روی صندلی بنشینند. همچنین آن‌ها این را هم می‌دانند که به طور مداوم غیرفعال و بی‌جنب و جوش بودن، مشکلات سلامتی در درازمدت را به دنبال خواهد داشت. برای رودررویی با این مشکلات، آن‌ها حرکات ورزشی و کششی را در ۱۵ دقیقه‌ی اول روزکاری‌شان انجام می‌دهند. همچنین آن‌ها همین حرکات را در طول روز به دفعات نیز تکرار می‌کنند.

۱۲. برای زمان کاری همکارانشان هم ارزش قائل هستند

افراد مبتکر در ابتدای روزکاری با همکارانشان درمورد مسائل کاری صحبت نمی‌کنند. آن‌ها به زمان و فضای کاری افراد دیگر احترام می‌گذارند و می‌دانند که همکارانشان برای آماده‌ی کار شدن به وقت نیاز دارند.

۱۳. قبل از کمک کردن به دیگران، به دنبال برآوردن نیازهای خود هستند

آنها تحقق نیازهای خودشان را مقدم بر نیازهای دیگران می‌دانند. به این ترتیب که اولویت‌های اصلی خودشان را تعیین می‌کنند و کارهای دیگران را در اولویت‌های بعدی قرار می‌دهند. هیچ‌وقت تلاش نمی‌کنند که یک ابَر مرد یا ابَر زن باشند و به هر کسی که نیاز به یاری رساندن داشت کمک کنند.

۱۴.  بابتِ چالش و سختی که پیش رو دارند سپاس‌گزارند

آنها هر روز صبح به خود یادآوری می‌کنند که از کاری که دارند سپاس‌گزار باشند. آدم‌های موفق به چالش‌ها نه به عنوان یک سد و مانع، که به عنوان یک سکوی پرتاب و یک فرصت برای رشد و توسعه‌ی خودشان نگاه می‌کنند. داشتن احساس خوب نسبت به کاری که انجام می‌دهید باعث می‌شود به فرسودگی شغلی دچار نشوید و بتوانید هر نوع احساس منفی را از خودتان دور کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان