جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
8 بازدید

۱۰ بدترین اشتباه مصاحبه‌ شغلی که غیر قابل جبران هستند

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

زمانی که کارفرمایان جلسات مصاحبه را ترتیب می‌دهند، واقعا به دنبال استخدام افراد مورد نظرشان هستند، اما آنها در عین حال، کاملا دقت می‌کنند که افراد نالایق را از فهرست موجود حذف کنند. اگر در هر مرحله از مصاحبه‌های شغلی یک سری از افراد کاندید شده را از فهرست متقاضیان حذف نکنند، هرگز نمی‌توانند در مورد استخدام افراد لایق تصمیم درستی اتخاذ کنند. بنابراین علاوه بر اینکه باید از آمادگی‌های لازم برای شغل مورد نظرتان و پاسخگویی به سوالات احتمالی آماده باشید، اهمیت بسیار زیادی دارد که مرتکب اشتباه نشوید. در این نوشتار به ۱۰ بدترین اشتباه مصاحبه‌ شغلی اشاره خواهیم کرد. این اشتباهات به واقع قابل جبران نیستند. با خبرنامه همراه باشید.

۱. دیر رسیدن به جلسه‌ی مصاحبه

۲. حضور در جلسه مصاحبه بدون آمادگی برای لحظات حساس

۳. حضور در جلسه‌ی مصاحبه بدون آمادگی عمومی

۴. رفتن به جلسه مصاحبه بدون فکر کردن درباره‌ی کلیات آن
۵. مکرر نگاه کردن و چک کردن گوشی همراه در طول مصاحبه

۶. بیان ضمنی این مطلب به شخص مصاحبه‌کننده که این شغل برای‌تان هیچ اهمیتی ندارد و شما تنها به درآمد آن نیاز دارید

۷. پاسخ دادن به سوال‌های شخص مصاحبه‌کننده بدون گوش دادن کامل به آن‌ها

۸. انتقاد از کارفرمای قبلی

۹. صحبت کردن در مورد سیاست یا مذهب (مسائلی که هیجان افراد را بر می‌انگیزانند)

۱۰. کم ارزش کردن یا تحقیر شغل مورد نظر

برخی نکات تکمیلی مفید و موثر برای حضور در جلسه مصاحبه

* بد نیست یک یا دو روز پیش از مصاحبه به محل مورد نظر سر بزنید (در همان ساعتی که قرار است مصاحبه برگزار شود، زیرا جمعیت و شلوغی می‌تواند فضا و شرایط را تغییر دهد) تا بتوانید در روز مقرر به موقع خود را به آن‌جا برسانید.

* غالب آدم‌ها دو دقیقه که دیر به جلسه‌ی مصاحبه می‌رسند با شرم زیاد شروع به عذرخواهی می‌کنند. تاخیر چند دقیقه‌ای آن‌چنان اهمیت ندارد. ولی قطعا نباید پانزده یا بیست دقیقه تاخیر داشته باشید!

* در صورتی که دقیقا نمی‌دانید در جلسه‌ی مصاحبه باید چه لباسی بپوشید، حتما در آن مورد از مسئول مربوطه پرس و جو کنید. پوشیدن لباس رسمی لزوما همیشه بهترین گزینه نیست.

با این حال، این مسئله به نوع سازمان بستگی دارد. حتما دل‌تان نمی‌خواهد مانند بانکدارها لباس‌های رسمی عجیب و غریب بپوشید. باید بدانید که بیش از حد لباس رسمی پوشیدن از کم پوشیدن یا لباس‌ّهای جلف و زننده پوشیدن بهتر است. متاسفانه، برخی‌ها با لباس‌های جین، کوتاه، یا بسیار تنگ، یا با پیراهن چروک در جلسه‌ی مصاحبه حاضر می‌شوند. آنها نمی‌دانند نخستین تاثیر می‌تواند تا چه میزان حائز اهمیت باشد.

چنانچه پیش‌تر گفته شد، باید خود را برای هر گونه جلسه‌ی مصاحبه‌ای آماده کنید.

* برای اینکه مرتکب اشتباه مصاحبه شغلی نشوید، آگهی شغلی را به خوبی مطالعه کنید و سوال‌های‌تان را در مورد شغل مورد نظر در ذهن‌ خود طرح نمایید. آنها را روی کاغذ بنویسید. آن‌بهتر است سوال‌های‌تان را در جلسه‌ی مصاحبه از مسئول مورد نظر بپرسید. این سوال‌ها بهتر از پاسخ‌های‌تان به پرسشنامه نشان‌دهنده‌ی هوش و ذکاوت شما هستند! برخی آدم‌ها برای مصاحبه‌ی شغلی خود برنامه‌ریزی می‌کنند و سپس به طور کلی آن را فراموش می‌نمایند. آن‌ها به موقع و در روز مقرر به جلسه‌ی مصاحبه حاضر می‌شوند ولی آگهی استخدام را به یاد نمی‌آورند، ایده‌ای درباره‌ی شغل مورد نظرشان ندارند و حتی یک دقیقه هم راجع به مصاحبه فکر نکرده‌اند.

این خطا برای همه‌ی کافرمایانی که می‌شناسم، عاملی است که می‌تواند نام هر متقاضی کار را از فهرست‌شان حذف کند. این نشانه‌ی جویندگان کاری است که به هیچ نکته‌ای دقت نمی‌کنند.

* در طول جلسه‌ی مصاحبه هرگز نباید به گوشی همراه‌تان نگاه کنید (با این حال بسیاری از آدم‌ها این خطا را مرتکب می‌شوند).

* مصاحبه‌کنندگان در پیِ متقاضیانی هستند که همیشه بیدار، آگاه، و هماهنگ با موضوع مورد بحث باشند.

آن‌ها می‌خواهند بدانند خود این شغل برای‌تان از میزان دستمزد آن جذاب‌تر است یا خیر.

* قبل از جواب دادن به پرسش‌های مصاحبه‌کننده باید به دقت به آنها گوش دهید. نباید از کارفرمای سابق یا کنونی‌تان انتقاد کنید، در مورد مسائل بحث برانگیز مانند مذهب یا سیاست صحبت نمایید، یا نظرتان را درباره‌ی ناخوشایندی‌ها و نارضایتی‌های کلی کار با شخص مصاحبه‌کننده در میان بگذارید.

کلام پایانی

تمام این‌ها عواملی هستند که می‌توانند نام‌تان را از فهرست متقاضیان واجد شرایط استخدام حذف کنند.  البته، ما قصد نداریم مشکلات ناشی از رفتار برخی مصاحبه‌کنندگان بی‌تجربه و غیر حرفه‌ای را بپوشانیم. تعداد این افراد هم کم نیست.

با این حال، هنوز هم شرکت‌های فوق‌العاده‌ای هستند که مصاحبه‌کنندگان حرفه‌ای‌شان انتظارتان را می‌کشند تا بتوانید با آمادگی تمام مراحل گزینش‌شان را پشت سر بگذارید. اکنون و با خواندن این مقاله برای مصاحبه‌ی شغلی بعدی‌تان بسیار آماده‌تر هستید. این نتیجه‌ تجربه‌ سختی‌ است که شکست در مصاحبه‌های قبلی برای‌تان به ارمغان آورده‌ است!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان