جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
8 بازدید

۲۰ احمقانه ترین وعده های انتخاباتی و سیاسی کل تاریخ!

خواندن 5 دقیقه
5
(1)

وقتی پای وعده وعید به میان می‌آید، سیاستمداران و دنیای سیاست حرف اول را می‌زنند. هر زمانی که در این دنیا قرار بوده انتخاباتی برگزار شود، سیلی از وعده‌ها و حرفهای جذاب به گوش می‌رسد. البته، ممکن است بعضی از قول و قرارها تا حدی باورپذیر باشند، اما تاریخ نشان داده که برخی سیاستمداران در این مسیر حسابی از خود بیخود شده و وعده‌هایی داده‌اند که با شنیدن‌شان انگشت حیرت به دهان خواهید گرفت. با خبرنامه در این نوشتار همراه باشید تا ۲۰ مورد از احمقانه ترین وعده های انتخاباتی را بدانید!

۱. وعده‌ی یک اسبچه‌ مجانی

هرچند ورمن سوپریم وعده‌های احمقانه‌ی زیادی داده است، وعده‌ی فراهم کردن یک اسبچه‌ی مجانی برای هر آمریکایی و پیش بردن ایالت متحده به سمت اقتصادی مبتنی بر استفاده از اسبچه باعث شد که نام او را در این فهرست بگنجانیم.

۲. وعده‌ی درمان دیابت، پارکینسون و آلزایمر

جان ادواردز تا جایی پیش رفت که اگر او و جان کری رییس جمهور منتخب مردم بشوند آن گاه کسانی مثل کریستوفر ریوز از صندلی چرخدار خود بلند خواهند شد و دوباره راه خواهند رفت.

۳. وتو کردن هر لایحه‌ای که طولانی‌تر از ۳ صفحه باشد

شاید او از این حرفش منظور خاصی داشت، اما هرمن کین واقعا نتوانست کسی را متقاعد کند این وعده‌ی او را جدی بگیرد.

۴. آمریکایی‌ها تحصیل ‌کرده‌ترین مردم جهان خواهند شد

دن کویل به مردم کشورش وعده می‌دهد که هیچ ملت دیگری در جهان از شهروندان آمریکا تحصیل کرده‌تر نخواهند بود.

۵.  همه خواهند فهمید چرا کت و شلوار می‌پوشد

هیلاری کلینتون در سخنرانی‌های انتخاباتی خود به مردم وعده می‌دهد در صورت انتخاب شدن به عنوان رییس جمهور راز کت و شلوار پوشیدن خود را فاش کند.

۶. وعده عدم بهره‌برداری از جوانی و خامی رقبای خود

اومممم …. متاسفانه رونالد ریگان عزیز ممکن است برای این کار کمی زیادی دیر شده باشد!

۷. از فردا آینده بهتر خواهد شد!

البته این مورد کمی پیچیده است. احتمالا برای درک این حرف محیرالعقول از دن کویل به مصرف داروی ضد سردرد نیاز خواهید داشت!

۸. وعده‌ی طرفداری آمریکا از متحدان کره شمالی

آیا تا به حال سعی کرده‌اید اطلاعات یک کره‌ی جغرافیا را وارونه را بخوانید؟ خب، نکنید… چون آن وقت اتفاقاتی مثل این مورد از سارا پیلین رخ خواهد داد!

۹. وعده‌ی جایگزینی آسفالت خیابان‌ آسپن با چمن

زمانی که هانتر تامپسون برای سمت کلانتری پیتکین در ۱۹۷۰ نامزد شده بود وعده داد که تمام آسفالت خیابان آسپن را می‌کند و با چمن جایگزین می‌کند، و از آسفالت آن برای ساخت پارکینگی درست در خارج شهر استفاده خواهد کرد. خوب جای دارد که این وعده،‌در میان احمقانه ترین وعده های انتخاباتی قرار بگیرد!

۱۰. وعده‌ی بازداشت جورج دابلیو بوش

هرچند دنیس کوسینیچ بارها اعلام کرده بود که جورج دابلیو بوش را بازداشت و به دادگاه احضار خواهد کرد، اما دنیس از این حرف بیشتر به عنوان یک سکوی پرتاب استفاده کرد، برای هشدار دادن به قوه‌ی مجریه‌ی دولت بوش مبنی بر این که باید حقوق میراندا را رعایت کنند.

۱۱. وعده جالب ترین دولت ممکن!

هرچند بیل کلینتون دیگر نمی‌تواند کاندید شود، و وعده‌ای که داده بود کمی از موعدش گذشته است، به نظر می‌رسید که فکر می‌کند با این که «ممکن است بزرگترین رییس جمهور نبوده باشد اما جالبترین دولت ۸ ساله را در تاریخ آمریکا داشته است».

۱۲. وعده عدم تغییر بعد از انتخاب شدن!

ال گور تنها به ذات و باطن بسنده نمی‌کند بلکه تا جایی یش می‌رود که می‌گوید در ظاهر و شکل خود هم تغییری نخواهد داد! و این مورد جای خوبی در فهرست  احمقانه ترین وعده های سیاسی دارد.

۱۳. وعده خروج از لیبی و آفریقا

بعد از به دقت خواندن حرف میشل باکمن ممکن است چنین به نظر برسد که گویی سیاستمداران لزوما قوی‌ترین درک را از جغرافیا ندارند.

۱۴. وعده خبردار شدن همیشه از همه چیز

طبق گفته‌های رونالد ریگان او «دستور داده بود هر زمان که یک مورد فوریتی ملی پیش آمد، حتی اگر در جلسه‌ی کابینه بود او را خبردار کنند.»

۱۵. وعده منحل کردن وزات‌خانه‌های تجارت، آموزش، و انرژی

گویا طرح و برنامه‌ هرمن کین برای منحل کردن هر سه این نهادهای دولتی به اندازه‌ی کافی احمقانه‌ نبود، چون او در حین مذاکرات و بحث‌های پارلمانی فقط دو مورد از آن‌ها را به یاد آورد.

۱۶. وعده‌ی یک مرغ درسته در هر ظرف غذا

البته این حرف هرگز به طور مستقیم از زبان هربرت هوور شنیده نشد، اما ستاد حذب او برای تبلیغ طرح‌های رفاهی‌اش این شعار را برگزیده بود.

۱۷.  اوضاع بیشتر به همان شکلی بماند که اکنون هست تا به شکلی که قبلا بوده

این هم یک وعده سیاسی جالب از آیزنهاور!‌ گاهی خیلی خوب است که چیزهای بدیهی را از سر راه خود کنار بزنید تا بتوانید بر روی موضوعات دم دستی مهم‌تر تمرکز کنید.

۱۸. احمقانه ترین وعده های انتخاباتی؛ وعده‌ی تشکیل مستعمره در کره‌ی ماه

نوت گینگریچ نه تنها وعده‌ی تشکیل مستعمره در کره‌ی ماه را می‌دهد، بلکه قول می‌دهد این وعده را تا قبل از پایان دوره‌ی دوم خود در سال ۲۰۲۰ عملی کند.

۱۹. وعده‌ی فراهم کردن پنیر به مردم

هرچند ویل فرل هیچ گاه واقعا داوطلب ریاست جمهوری نشد، اما به طور جدی وعده داد که در صورت انتخاب شدن، هر آمریکایی در خانه‌اش کلی ذخیره‌ی پنیر خواهد داشت و این مورد جای خوبی در فهرست  احمقانه ترین وعده های سیاسی دارد.

۲۰. روزولت قول می‌دهد که برای دور بعد کاندید نشود

این یکی کمی غیر معمول و عجیب به نظر می‌رسد… اما ظاهرا وعده‌ای است که به رای‌دهندگان داده است. اما این وعده هم تدی روزولت را از شرکت برای دوره‌ی سوم ریاست در ۱۹۱۲ باز نداشت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان