جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

۷ رفتار اشتباه والدین که سبب می‌شود فرزندشان در بزرگسالی آدم هایی خوشحال نباشند

خواندن 5 دقیقه
1
(1)

پدر و مادرها هرگزدوست ندارند آسیبی به فرزند خود وارد کنند، اما گاهی اوقات کارهای “غیرعمدی” والدین ممکن است برای فرزندان‌شان مضر باشد. خیلی وسوسه‌انگیز است که هر اسباب بازی که فرزندتان می‌خواهد برایش بخرید یا وقتی به او اجازه می‌دهید تا آخر شب بیدار بماند و برنامه مورد علاقه‌اش را ببیند. “پدر و مادر مهربان بودن” بسیار وسوسه انگیز است، اما تله‌هایی وجود دارد که نباید از آنها غافل شویم. در این نوشتار ۷ رفتار اشتباه والدین را می‌بینیم که منجر می‌شوند فرزندان‌شان در آینده، انسان‌هایی ناشاد باشند. با خبرنامه همراه باشید.

۱. تلاش همیشگی برای نجات بچه‌ها از خطر و شکست

برای بسیاری از والدین، ​​دیدن تماشای دست و پنجه نرم کردن فرزندشان با مشکلات و سختی‌ها می‌تواند یک چالش واقعی باشد، مخصوصاً وقتی می‌دانند که خودشان به راحتی می‌توانند این مشکل را برای آنها حل کنند. اما اگر بکوشید زندگی فرزندتان را از مبارزه، چالش، شکست و خطرات خالی نگه دارید، آنها چگونه می‌توانند یاد بگیرند که به تنهایی با این بعد (کاملاً طبیعی!) زندگی کنار بیایند؟ شرایط سخت و دشواری‌ها در واقع مهارت‌های اساسی حل مسئله را به فرزندان ما می‌آموزد، و آنچه اهمیت دارد این است که بچه ها یاد می‌گیرند که چگونه پس از زمین خوردن دوباره بلند شوند و روی پای خود بایستند.

مطلب مرتبط: ۱۰ ویژگی مشترک والدینی که کودکان ناموفق دارند

۲. نادیده گرفتن علائق و توانایی‌های ذاتی آنها

بچه‌های ما خیلی بیش تر از کودکی ما فرصت دارند و همین عاملی است که ما بکوشیم لحظات ارزشمند کودکی خود را دوباره از طریق فرزندانمان زندگی کنیم. در حقیقت، بسیاری از والدین در این تله ذهنی فرو می‌روند و سعی می‌کنند فرصت‌های از دست رفته خود را بازگردانند. این رفتار می‌تواند رویاها و آرزوهای کودک را تضعیف کند و اجازه ندهد آنها توانایی بالقوه خود را به عرصه عمل برسانند و به بزرگسالانی موفق و خوشبخت تبدیل شوند.

۳. محبت بیش از اندازه

خریدن چیزهایی که خودتان در کودکی نداشته‌اید برای فرزندتان، می‌تواند بسیار وسوسه انگیز باشد. امروز ما می‌توانیم چیزهای زیادی برای بچه‌های‌مان فراهم کنیم: انبوهی از لباس و اسباب بازی و سفر و تفریحات متنوع. به گفته کارشناسان، ​​دلایل مختلفی وجود دارد که سبب می‌شوند والدین بخواهند بیش از حد امکانات در اخیتار فرزندشان بگذارند:

– آنها احساس گناه می‌کنند، زیرا نمی‌توانند وقت زیادی را با فرزندشان بگذرانند و سعی می‌کنند این زمان از دست رفته را با خرید هدیه جبران کنند.

– آنها می‌ترسند که فرزندشان را “ناراحت” کنند و با گفتن “نه” والدین “بدی” شوند.

– آنها نمی‌دانند که چگونه با دلخوری بچه‌ها کنار بیایند و سعی می‌کنند با خرید هدایا این مشکل را حل کنند.

واقعیت این است که به هر حال این هم رفتار اشتباه والدین است و زیاده روی در خرید هدیه باعث می‌شود بچه ها تصور کنند که چیزهای مادی برای شاد بودن بسیار مهم است و در بزرگسالی احساس کنند که بدون جدیدترین چیزها یا به روزترین اقلام نمی‌توانند زندگی شادی داشته باشند. مادیات می‌تواند به نماد موقعیت اجتماعی آنها تبدیل شود. به علاوه، وقتی بچه ها انبوهی از اسباب بازی و لباس دارند، معمولاً از آنها خیلی مراقبت نمی‌کنند و همین باعث می‌شود که کمتر قدردان داشته های‌شان باشند.

مطلب مرتبط: ۸ اشتباه والدین که پشیمانی به بار می آورد

۴. شکستن قوانین خودمان

تنظیم قوانین، و بعد تغییر ذهنیت و شکستن آنها می‌تواند شما را به یک پدر و مادر ناسازگار تبدیل کند که ضعف رهبری دارد. به گفته کارشناسان‌، این رفتار ناسازگار می‌تواند منجر به رشد کودکانی شود که با “ضعف هویت” روبرو هستند. در آینده، ممکن است در تعیین اینکه چه کسی هستند مشکل داشته باشند و احساس ناامنی کنند. بنابراین، پایداری و ثبات در رفتار و قوانین، برای رشد یک کودک شادتر بسیار مهم است.

۵. “یک الگوی بد” بودن

والدینی که خود به آنچه می‌گویند، عمل نمی‌کنند، “الگوی بدی” برای فرزندان خود هستند. هنگامی که به کودک‌تان یاد می‌دهید چگونه رفتار کند و بد خودتان درست عکس آن عمل را انجام می‌دهید، تاثیر درستی روی فرزندتان نخواهید داشت. فقط کلمات اهمیت ندارند، بلکه رفتارهای ما نیز به فرزندانمان می‌آموزند که چه چیزی درست است و چه چیزی نادرست و ما باید همانطوری رفتار کنیم که می‌خواهیم فرزندانمان رفتار کنند.

۶. دست کم گرفتن مشکلات یادگیری آنها

وقتی کودک شما زمان زیادی را برای حل یک مسئله ریاضی صرف می‌کند، عجله نکنید و او را تنبل یا ناتوان خطاب نکنید. بعضی اوقات ممکن است بچه‌های ما مشکلات یادگیری داشته باشند که به تلاش و انگیزه آنها ارتباطی ندارد. ممکن است مشکل در سرعت پردازش اطلاعات یا به خاطر سپردن موارد باشد. در این شرایط کمک گرفتن از یک متخصص می‌تواند ایده خوبی باشد.

مطلب مرتبط: ۱۰ نشانه والدین سمی که بسیاری از آدم ها نمی دانند

۷. رقابت با همسرتان بر سر بهتر بودن

هنگامی که شما و شریک زندگی‌تان به صورت تیمی کار می‌کنید شانس زیادی خواهید داشت برای اینکه پدر و مادری موفق باشید. متأسفانه، بعضی اوقات والدین با هم رقابت می‌کنند تا بهترین والدین برای فرزندشان باشند و این رفتار اشتباهی است که به هیچ جا نمی‌رسد. وقتی یکی از والدین به طور مداوم سعی در نشان دادن برتری خود دارد، در نهایت می‌تواند به رابطه خود و همسرش آسیب برساند و بر زندگی بچه‌ها تأثیر منفی بگذارد.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان