سرم موی خانگی: با این مواد ساده موثرترین سرم مو را در خانه بسازید

توسطعارفه انصاری

خرداد ۶, ۱۴۰۰ به روز رسانی : خرداد ۸, ۱۴۰۰

گرفتن وقت و حضور در سالن‌های زیبایی حالا دیگر رویایی دور از دسترس به نظر می‌رسد. روزهای بسیار سختی است و عده زیادی از ما با کووید ۱۹ دست به گریبان هستیم. بنابراین بهترین گزینه ماندن در خانه و مراقبت از خودمان است. در این بین، بیش از هر چیز دیگری موهایمان به خاطر قرنطینه و همه‌گیری مداوم این ویروس در حال رنج کشیدن هستند. مشکلاتی همچون ریزش مو، آسیب‌های مو، و خشکی این روزها به شدت رایج شده‌اند. برای بهبود این گونه مشکلات موی سر، یک سرم موی خانگی خوب ضروری است.

سرم موی طبیعی می‌تواند موهای شما را نرم و لطیف کند. همیشه توصیه می‌شود از یک سرم موی خوب استفاده کنید تا موهایی بدون گره و سالم داشته باشید. پس اگر می‌خواهید در خانه به سلامت و زیبایی موهای خود کمک کنید، دستور تهیه این دو سرم موی ساده و خانگی را مطالعه کنید.

سرم برای موهای خشک

موادی که نیاز دارید:

۱) روغن بادام شیرین سرشار از ویتامین ای، ویتامین ب۷، و همچنین دارای خواص آنتی‌باکتریال است. این روغن کمک می‌کند که موهای سالم، شاداب و قوی داشته باشید.

۲) روغن هسته انگور سرشار از ویتامین ای است و برای تغذیه مو عالی است. این روغن در مبارزه با شوره سر نقش کلیدی دارد و موهایتان را خوشبو می‌کند.

۳) اسانس روغنی رزماری حاوی آنتی‌اکسیدان و دارای خواص ضد التهاب است که به افزایش رشد مو کمک کرده و سفید شدن زودهنگام موها جلوگیری می‌کند.

حالا ۲ قاشق غذاخوری از روغن بادام شیرین و ۲ قاشق غذاخوری هم روغن هسته انگور را در کاسه کوچکی با هم ترکیب کنید. سپس ۵ قطره اسانس روغنی رزماری رقیق شده را به آن‌ها اضافه کنید. به محض آماده شدن سرم موی خانگی، آن را در یک بطری شیشه‌ای بریزید. قبل از مصرف بطری را به خوبی تکان دهید و بعد موهایتان کاملاً به آن آغشته کنید تا رطوبت را در خود محبوس کنند.

سرم برای موهای آسیب‌دیده

۱) روغن آووکادو به خاطر اسیدهای چرب ضروری و آمینواسیدهایش معروف است. این روغن به افزایش رطوبت مو کمک می‌کند، بافت آن را بهبود می‌دهد، از موهای شما در برابر خورشید محافظت می‌کند، و از شکستگی آن‌ها جلوگیری می‌کند.

۲) کپسول ویتامین ای به کاهش ریزش مو کمک می‌کند، گردش خون را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود موهایی درخشان داشته باشید.

۳) گلاب به خاطر خواص و فواید ضدالتهابی خود ستایش می‌شود. گلاب وز مو را از بین برده و آسیب‌‌های مو را ترمیم می‌کند.

 حالا برای تهیه سرم موی خانگی ۲ قاشق غذاخوری روغن آووکادو و ۱ کپسول ویتامین ای را با هم ترکیب کنید و بعد ۱ فنجان گلاب به آن اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را در یک بطری شیشه‌ای بریزید. هنگام مصرف بطری را به خوبی تکان دهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *