بهترین زمان مصرف چای سبز برای لاغری: چطور می‌توان بهترین نتیجه را گرفت؟

توسطتحریریه خبرنامه

خرداد ۶, ۱۴۰۰ به روز رسانی : خرداد ۶, ۱۴۰۰

اگر عاشق نوشیدن چای هستید، هر زمان، زمان مناسبی برای چای مورد علاقه شما خواهد بود. اما، اگر می‌خواهید مزایای آن را به حداکثر برسانید، مطمئن شوید که حتی پس از نوشیدن چای کافئین‌دار مورد علاقه‌تان می‌توانید خیلی راحت به خواب بروید یا وزن‌تان را راحت‌تر از دست بدهید، برخی زمان‌ها و برخی چای‌ها ممکن است بهتر و مناسب‌تر باشند. بنابراین، بهترین زمان مصرف چای سبز برای لاغری چیست؟ اگر این سوال برای شما هم پیش آمده و در واقع به دنبال کاهش وزن و لاغری هستید، با خبرنامه در این نوشتار همراه باشید!

فواید نوشیدن چای سبز

برای اینکه از بهترین زمان‌ها برای نوشیدن چای سبز مطلع شوید، بد نیست یک سری اطلاعات کلی نیز در مورد این چای محبوب و پرطرفدار به دست بیاوریم. چای سبز از Camellia Sinensis تهیه می‌شود، گیاهی که در آنتی اکسیدان، کافئین و اسیدهای آمینه فراوانی دارد. این چای همچنین حاوی برخی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر است. مهمترین آنتی اکسیدان موجود در چای سبز، کاتچینی به نام EGCg است که به مقدار زیاد در چای سبز موجود است. برخلاف چای سیاه یا اولونگ، چای سبز اکسید نشده است.

مطالعات نشان داده‌اند که چای سبز می‌تواند در “پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی عروقی” مفید باشد و دارای اثرات “ضد التهاب، ضد باکتری، آنتی اکسیدان، ضد ویروس و کاهش کلسترول است.” دانشمندان معمولاً فواید سلامتی این چای را با مصرف طولانی مدت آن مرتبط می‌دانند نه نوشیدن یکی دو فنجانِ گاه و بیگاه!

۱. بهترین زمان مصرف چای سبز چه زمانی است؟

چای سبز یک گزینه عالی برای صبح است. این چای کافئین کافی برای تقویت انرژی دارد. برخلاف قهوه، چای حاوی یک آمینو اسید ال-تیانین است که از هجوم کافئین جلوگیری می‌کند و به جای آن در طی چندین ساعت انرژی پایدار به شما می‌دهد. به عبارت دیگر، چای سبز نباید شما را خواب آلود کند.

نوشیدن چای سبز به این ۴ شیوه سلامت پوست تان را بهبود می دهد!

عصرها نیز می‌توانید چای سبز بنوشید. مراقب باشید که کدام چای را انتخاب می‌کنید، زیرا مقدار کافئین موجود در هر چای سبز متفاوت است. برخی از چای های سبز ممکن است کافئین بیشتری نسبت به چای سیاه داشته باشند، بنابراین بهترین چای‌های سبز عصرانه آنهایی هستند که برگهای بالغ یا برشته دارند، مانند کوکیچا. برای کاهش کافئین می‌توانید از آب خنک‌تر استفاده کنید و چای را کم‌تر دم بگذارید. با این حال، این روش EGCg کمتری را نیز به بدن‌تان می‌رساند.

۲. بهترین زمان مصرف چای سبز برای لاغری

اگر دلیل شما برای نوشیدن چای سبز کاهش وزن است، بهترین زمان نوشیدن یک یا دو فنجان قبل از انجام تمرینات ورزشی است. یک مطالعه نشان داد که EGCG همراه با کافئین، 90 دقیقه قبل از ورزش، میزان اکسیداسیون چربی را در طول ورزش افزایش می‌دهد. چای سبز را با مقادیر بالاتر EGCg انتخاب کنید. برای استخراج کافئین و EGCg بیشتر می‌توانید دمای آب و زمان دم کشیدن را افزایش دهید. هم EGCg و هم کافئین تلخ هستند، بنابراین برای یک فنجان چای سبز نه چندان خوش طعم آماده باشید! به هر حال هدف شما این است که مزایای آن را به حداکثر برسانید و از چای سبز برای کاهش وزن استفاده کنید.

۳. چای سبز را قبل یا بعد از غذا بنوشیم؟

برای بهره‌وری بیشتر از چای سبز، بهترین راه می‌تواند نوشیدن آن با معده خالی باشد. یک مطالعه نشان داد که مصرف همزمان غذا و نوشیدن چای ممکن است مانع جذب EGCg شود. از طرف دیگر، چای سبز ممکن است مانع جذب آهن شود. با این حال، بسیاری از منابع توصیه می‌کنند نوشیدن چای سبز با معده خالی توصیه نمی‌شود. اگر مشکل معده یا کبد دارید، بهترین گزینه ممکن است مصرف آن همراه با غذا یا بعد از غذا باشد اما ابتدا با پزشک‌تان مشورت کنید. یکی دیگر از مزایای نوشیدن چای سبز قبل از غذا این است که می‌تواند به کاهش گرسنگی کمک کند. اگر به دنبال روش‌های دیگر کاهش گرسنگی هستید، این مقاله برای‌تان مفید خواهد بود.

۴. تقویت سوخت و ساز بدن چه زمانی چای سبز بنوشیم؟

چای سبز ممکن است به هضم غذا و افزایش متابولیسم کمک کند. اگرچه هیچ دستورالعمل خاصی برای زمان مصرف چای وجود ندارد، اما بهترین زمان ممکن است قبل از غذا یا 30-60 دقیقه بعد از غذا باشد. برای دریافت بیشترین بهره ممکن از این چای، مطالعات معمولاً بسته به نوع و مقدار EGCg ،۳ تا ۵  فنجان چای سبز را در روز توصیه می‌کنند.

مطلب مرتبط: کاهش وزن ناخواسته؛ ۱۲ بیماری و اختلال که سبب کاهش وزن می شوند

۵. قبل از ورزش چای سبز بنوشیم یا بعد از ورزش؟

چای سبز هم قبل و هم بعد از ورزش فواید خاص خود را دارد. یک فنجان قبل از ورزش ممکن است به کاهش وزن، افزایش استقامت و بهبود و حفظ تمرکز کمک کند، در حالی که یک فنجان بعد از ورزش باعث شادابی و دریافت انرژی دوباره می‌شود.

  1. و پاداش خواندن این مطلب: بهترین زمان مصرف چای سبز برای داشتن پوست درخشان!

در مورد پوست، ممکن است هر فنجان چای اثرگذار باشد. چای نه تنها آبرسانی لازم را برای  داشتن پوست درخشان فراهم می‌کند بلکه خواص ضد التهابی هم دارد. این چای می‌تواند به درمان خطوط ظریف و چین و چروک و تیرگی دور چشم کمک کند و حتی ممکن است به کاهش سبوم و از بین بردن آکنه کمک کند. برای اینکه یک قدم جلو بروید، می‌توانید یک بخور صورت با چای سبز بگیرید و آن را بخشی از برنامه هفتگی مراقبت از پوست صورت‌تان قرار بدهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *