آب سم زدا: دستور تهیه ۱۸ آب سم زدا برای از بین بردن چربی شکم

توسطتحریریه خبرنامه

خرداد ۶, ۱۴۰۰ به روز رسانی : خرداد ۶, ۱۴۰۰

آب سم‌زدا یا دتاکس واتر یکی از آن موارد خوراکی است که در سال‌های اخیر بسیار پرطرفدار شده است و اسم آن در شبکه‌های اجتماعی و سایت های مختلف مدام دیده می‌شود. آب سم‌زدا اساسا آب پر از میوه یا سبزیجاتی است که خوراکی‌های سالمی برای بدن شما محسوب می‌شوند. این نوشیدنی محبوب سموم را از بدن خارج می‌کند و سیستم بدن‌تان را به طور کلی پاکسازی می‌کند. نوشیدن آب سم‌زدا احتمالا یکی از ساده‌ترین شیوه‌ها برای از دست دادن چربی اضافی است. برخی بر این باور هستند که آب سم‌زدا به طور موقت سرعت متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و به این ترتیب سبب می‌شود که کالری بیشتری را بسوزانید. این نوشیدنی در عین حال برای بهبود سلامت دستگاه گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. اگر در حال تلاش برای خلاص شدن از شر چربی شکم هستید، برخی از این دستور‌العمل‌های تهیه‌ی آب سم زدا برای از بین بردن چربی شکم برای  امتحان کنید. این رسپی‌ها شما را به هدفی که برای تناسب اندام دارید،‌ نزدیک‌تر خواهد کرد.

بهترین دستور‌العمل‌های تهیه‌ی آب سم‌زدا برای سوزاندن چربی شکم

اساسا، آب سم‌زدا آبی است که با چندین ماده‌ی تازه و سالم ( غالبا سبزیجات و میوه‌هایی مانند بادرنگ (خیار) ؛ توت‌فرنگی، لیمو و غیره) مزه‌دار می‌شود. ساده‌ترین مثال می‌تواند ترکیب لیمو و آب باشد که همه می‌توانند هر روز برای تمیز کردن سیستم داخلی، به خصوص معده استفاده کنند.

رسپی‌های مختلفی برای آب سم‌زدا وجود دارد که به طور متفاوتی عمل می‌کنند. در این نوشتار ما دستور‌العمل موثرترین آب‌های سم‌زدا را برای چربی شکم. و در این‌جا بهترین و خوشمزه ترین دستور‌العمل‌های آب سم‌زدا برای چربی شکم است که به شما کمک می‌کند به راحتی اندامی باریک‌تر داشته باشید.

۱. آب سم ‌زدای سیب و دارچین

با توجه به مطالعات اخیر در ژورنال شیمی مواد غذایی، سیب حاوی ترکیبات غیر قابل هضمی است که باعث رشد باکتری‌های خوب مربوط به کاهش وزن در روده می‌شوند.

دارچین روند هضم را کند می‌کند و از این رو، اشتها را برای مدت طولانی دور نگه می‌دارد و میل ما را برای خوردن غذا کاهش می‌دهد. همچنین اعتقاد بر این است که دارچین به هضم کمک می‌کند و کربوهیدرات را به طور مؤثرتری متابولیزه می‌کند، روندی که منجر به از دست دادن چند کیلو از وزن اضافی‌تان می‌شود.

برای تهیه این نوشیدنی سیب را نازک برش بزنید و دانه‌های آن را بیرون بیاورید. برش‌های سیب را ته بطری‌تان یا پارچ بریزید. یک تکه چوب دارچین هم به آن اضافه کنید. نیمی از پارچ را یخ بریزید و بعد آن را به طور کامل با آب پر کنید. ترکیب را به مدت یک ساعت داخل یخچال بگذارید و بعد آن را کم کم بنوشید. می‌توانید بطری یا پارچ را دو تا سه بار دیگر هم با آب پر کنید تا این‌که در نهایت مواد تشکیل‌دهنده عطر و طعم خود را از دست بدهند.

مطلب مرتبط: ۶ اثر شگفت انگیز دارچین و عسل که معجزه می کند

۲. آب سم‌زدای بادرنگ (خیار)  

شاید این دتاکس واتر، شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین آب سم‌زدا باشد. وقتی که پای سلامتی به میان می‌آید، بادرنگ (خیار)  نقش پررنگی ایفا می‌کند. این ماده‌ی خوراکی فیبر بالا و کالری کمی دارد و سبب می‌شود به مدت طولانی‌تری سیر بمانیم. بادرنگ (خیار)  همچنین دارای مقدار فراوانی پتاسیم و منیزیم است که به تنظیم فشار خون ما کمک می‌کنند. فلاونولی به نام فیستین نیز در بادرنگ (خیار)  یافت می‌شود که ضد التهاب است و باعث بهبود سلامت مغز می‌شود. بادرنگ (خیار)  خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و حاوی پلی‌فنول‌هایی به نام لیگنان‌ها است که سرطان را دور از شما نگه می‌دارد.

طرز تهیه آب سم زدا برای از بین بردن چربی شکم:

خیلی ساده برش‌های نازک بادرنگ (خیار)  را با پوست یا بدون پوست داخل بطری بریزید. نیمی از بطری را یخ بریزید و آن را لب به لب پر از آب کنید. بطری را به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار بدهید و همان روز نوشیدنی‌ سم‌زدای‌تان را مصرف کنید. می‌توانید دو تا سه بار دیگر هم بطری را با آب پر کنید تا زمانی که مواد تشکیل‌دهنده عطر و طعم‌شان را از دست بدهند.

۳. آب سم‌زدای آبلیمو و فلفل کاین

در صورتی که قرار است در یک میهمانی شرکت کنید و به دنبال کاهش وزن سریع هستید، این سم‌زدا برای شما بسیار مناسب است. اگر ۶ تا ۱۲ لیوان از این آب سم‌زدا را به صورت روزانه مصرف کنید، هفته ای ۲ تا دو و نیم کیلو کاهش وزن خواهید داشت. فقط به خاطر داشته باشید که در حالی که این رژیم غذایی را دارید، غذای جامد نباید مصرف کنید.

برای تهیه این نوشیدنی دو قاشق غذاخوری آبلیمو و به همین میزان سرکه سیب، یک قاشق غذاخوری زنجبیل، یک چهارم قاشق دارچین و یک تکه فلفل کاین را به یک لیوان آب ولرم اضافه کنید و ترکیب حاصل را بنوشید!

۴. آب سم‌زدای توت ‌فرنگی

توت‌ فرنگی زیبا و خوش طعم و مزه، تولید هورمونی را که متابولیسم بدن را تسریع می‌کند، افزایش می‌دهد و میل ما را به خوردن غذا از بین می‌برد.

تربوز (هندوانه) نیز یک ماده‌ی خوراکی کم کالری است. حتی اگر در مقادیر زیاد خورده شود، کالری زیادی وارد بدن‌تان نمی‌کند.

برای تهیه این نوشیدنی هندوانه، توت‌فرنگی و آب لیموی تازه را با هم مخلوط کنید. ترکیب را داخل بطری‌تان بریزید و نصف آن را با یخ پر کنید. سپس بطری را لب به لب با آب پر کنید. اجازه بدهید نوشیدنی یک ساعت در یخچال بماند و در طول روز آن را بخورید.

۵. آب سم‌زدای بلوبری

بلوبری به طور طبیعی کلسترول را مهار می‌کند. ترشح آنزیم هیدروکسی متیل‌گلوتاریل کوآنزیم آ ردوکتاز، آنزیم تولید شده توسط کبد روند ایجاد کلسترول را کاهش می‌دهد. بلوبری دارای پلی‌فنول‌هایی است که مقدار اضافی گلوکز خون را از بین می‌برند. بنابراین، این میوه مانع افزایش فشار خون ما می‌شود.

چرا فشار خون را قاتل خاموش می‌نامند؟

جهت تهیه این آب سم زدا برای از بین بردن چربی شکم، بلوبری، برش‌های بادرنگ (خیار)  و حلقه‌های لیمو را به یک بطری آب اضافه کنید. سپس آن را داخل یخچال بگذارید تا خنک شود. آب سم‌زدای شما آماده است.

۶. آب سم‌زدای بلک‌بری

بلک‌بری حاوی موادی است که التهاب روده را کاهش می‌دهد. این میوه‌ پتاسیم فراوانی دارد، که کمی دیورتیک است و به حفظ سلامت کلیه‌ها و کبد کمک می‌کند، و در عین حال چربی شکم را آب می‌کند.

۷. آب سم‌زدای گریپ فروت

با توجه مطالعات صورت‌گرفته خوردن نصف یک گریپ‌فروت در روز می‌تواند به میزان قابل‌توجهی وزن را کاهش دهد. نوت‌کاتون، یک ترکیب ارگانیک موجود در گریپ‌فروت، آنزیم پروتئین کیناز فعال شده با میتوژن را فعال می‌کند. AMPK فعال روند تولید انرژی در بدن را افزایش می‌دهد و متابولیسم را تحریک می‌کند. این روند به نوبه‌ی خود، منجر به سوزاندن چربی اضافی و کاهش وزن بدن می‌شود.

۲ برش نازک از یک گریپ‌فروت رسیده را آماده کنید و آن‌ها را در یک بطری بریزید. ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب هم اضافه کنید. بطری را تا نیمه یخ بریزید و سپس آن را با آب پر کنید. به مدت یک ساعت ترکیب را در یخچال بگذارید تا خنک شود و بعد آن را در طول روز میل کنید.

۸. آب سم‌زدای تمشک

تمشک برای جلوگیری از افزایش چربی در کبد شناخته شده‌ست و همین به نوبه‌ی خود از بروز التهاب کبدی جلوگیری می‌کند.

برای تهیه این دتاکس واتر بسیار موثر، تمشک‌ها را داخل یک پارچ کوچک قرار بدهید و روی آن برش‌های لیمو بگذارید. نیمی از پارچ را یخ بریزید و سپس آن را با آب پر کنید. اجازه بدهید ترکیب یک ساعت در یخچال بماند و در طول روز آن را بنوشید.

۹. آب سم‌زدای مالته (پرتقال)

مالته (پرتقال) فیبر غذایی فراوانی دارد. این میوه از خانواده‌ی مرکبات به مدت طولانی شما را سیر نگه می‌دارد و مقدار غذای مصرفی را کاهش می‌دهد.

طرز تهیه این آب سم زدا برای از بین بردن چربی شکم:

خیلی راحت یک مالته (پرتقال) را برش بزنید و آن را داخل یک پارچ قرار بدهید. در صورتی که تمایل داشته باشید می‌توانید برش‌های لیمو یا برش‌های بادرنگ (خیار)  را نیز به آن اضافه کنید. نیمی از پارچ را یخ بریزید و سپس آن را به طور کامل با آب پر کنید. اجازه بدهید نوشیدنی به مدت یک ساعت در یخچال بماند و در طول روز آن را بنوشید. می‌توانید دو تا سه بار دیگر هم ظرف را با آب پر کنید تا زمانی که مواد تشکیل‌دهنده عطر و طعم‌شان را از دست بدهند.

۱۰. آب سم‌زدای نعناع

برگ نعنا حاوی مقدار کمی کاتچین و کافئین است. این دو ماده‌ی شیمیایی، میزان متابولیسم بدن را با بالا بردن دمای بدن افزایش می‌دهند، روندی که به نوبه‌ی خود سبب سوزاندن کالری اضافی بدن می‌شود. همچنین معروف است که نعناع گرسنگی را سرکوب می‌کند و مقدار مصرف غذا را کاهش می‌دهد. این گیاه در عین حال برای بهبود سلامت کلی سیستم گوارش ما مفید است.

یک مشت برگ نعناع را در یک پارچ کوچک قرار بدهید. نیمی از پارچ را یخ بریزید و بعد آن را کاملا با آب پر کنید. اجازه بدهید نوشیدنی‌تان یک ساعت در یخچال بماند و سپس در طول روز آن را کم کم بنوشید.

۱۱. آب سم‌زدای زنجبیل

زنجبیل کورتیزول را مهار می‌کند. سطح بالای کورتیزول باعث افزایش چربی بیش از حد در ناحیه‌ی شکم و در نهایت منجر به افزایش وزن می‌شود. این ریشه‌ی خوراکی قدرتمند متابولیسم را افزایش می‌دهد و به هضم غذا مناسب کمک می‌کند. زنجبیل با کاهش قابل‌توجه سطح کلسترول سرم و کبد، باعث کاهش کلسترول در بدن می‌شود.

برای تهیه‌ی آب سم‌زدای زنجبیل، مطابق با روش زیر پیش بروید:

زنجبیل را له کنید و آن‌ را در یک پارچ کوچک قرار دهید. نیمی از پارچ را یخ بریزید و بعد آن را لب به لب با آب پر کنید. ترکیب را حدود یک ساعت داخل یخچال بگذارید تا هم خنک شود و هم عطر و طعم زنجبیل به خوبی وارد آب شود. نوشیدنی سم‌زدای شما آماده است!

۱۲. آب سم‌زدای آناناس

آناناس منبع خوبی از منگنز است که کربوهیدرات‌ها و چربی را متابولیزه می‌کند. این میوه‌ حاوی آنزیمی به نام بروملئین است که طبیعت ضد التهابی دارد.

جهت تهیه‌ی آب سم برای از بین بردن چربی شکم مطابق با روش زیر پیش بروید:

آناناس را برش بزنید و برش‌ها را داخل یک پارچ کوچک قرار بدهید. در صورتی که تمایل داشته باشید، می‌توانید چند برش لیمو نیز به آن اضافه کنید. نیمی از پارچ را یخ بریزید و سپس آن را لب به لب با آب پر کنید. اجازه بدهید ترکیب به مدت یک ساعت داخل یخچال بماند تا هم خنک شود و هم عطر و طعم میوه‌ وارد آب شود. نوشیدنی سم‌زدای شما آماده است!

۱۳. آب سم‌زدای تبروز (هندوانه)

سلول‌های چربی در آب اسیدی هستند. هندوانه، که دارای طبیعتی قلیایی است، به بدن شما کمک می‌کند تا چربی را تجزیه کند و از بین ببرد. این میوه یک منبع خوب پتاسیم است که به حفظ سلامت مطلوب کلیه‌ها کمک می‌کند. تربوز (هندوانه) حاوی گلوتاتیون است، آنتی‌اکسیدانی قوی که سموم مضر را از سیستم بدن‌مان تخلیه می‌کند.

سم زدایی کل بدن: ۷ شیوه که جان دوباره ای به بدن تان بدهید

برای تهیه‌ی آب سم‌زدای تربوز (هندوانه) جهت سوزاندن چربی شکم مطابق با دستورالعمل زیر پیش بروید:

یک تکه تربوز (هندوانه) را به صورت مکعبی برش بزنید و آن‌ها را داخل پارچ قرار بدهید. مقداری آبلیموی تازه نیز به آن اضافه کنید. در صورتی که تمایل داشته باشید می‌توانید برش‌های باریک بادرنگ (خیار)  یا مالته (پرتقال) را نیز به ترکیب اضافه کنید. نیمی از پارچ را یخ بریزید و ظرف را به طور کامل با آب پر کنید. یک ساعت آن را داخل یخچال قرار بدهید تا هم خنک شود و هم طعم و مزه‌ی میوه‌ها وارد آب شود. آب سم‌زدای شما آماده است.

۱۴. آب سم‌زدای ریحان مقدس

ریحان مقدس سطح کورتیزول را در بدن کاهش می‌دهد. سطح بالای کورتیزول یا هورمون استرس منجر به افزایش وزن و به ویژه رسوب چربی در قمست پایین شکم می‌شود. ریحان مقدس یک آداپتوژن طبیعی است به این معنا که به ما کمک می‌کند تا به طور موثرتری با استرس مقابله کنیم. این گیاه خواص ضد سرطان و آنتی‌اکسیدانی دارد و سموم را از بدن ما خارج می‌کند.

برای تهیه‌ی این آب سم‌زدا برای از بین بردن چربی شکم برگ‌های ریحان مقدس را در یک پارچ کوچک قرار دهید و چند برش بسیار نازک لیمو نیز روی آن‌ها بگذارید. آب جوش روی برگ‌ها و لیمو بریزید و اجازه دهید کم کم دم بکشد و خنک شود. در نهایت، چند قطعه یخ روی نوشیدنی‌تان قرار بدهید و آن را نوش جان کنید.

۱۵. آب سم‌زدای کیوی

کیوی، که منبع غنی فیبر است، یک مهارکننده‌ی طبیعی اشتها محسوب می‌شود. این میوه ما را به مدت طولانی سیر نگه می‌دارد و میل‌مان را به خوردن غذا کاهش می‌دهد. کیوی در مقایسه با انگور یا نیشکر کالری کم‌تری دارد.

در این‌جا این است که چگونه می‌توانید یک نوشیدنی سم‌زدایی کیوی ایجاد کنید.

دستورالعمل آب سم‌زدای کیوی برای از بین بردن چربی شکم:

کیوی را پوست بکنید و آن را به صورت نازک برش بزنید. برش‌های کیوی را داخل یک پارچ کوچک قرار بدهید. در صورتی که تمایل داشته باشید، می‌توانید برگ نعنا هم به آن اضافه کنید. نیمی از پارچ را با یخ پر کنید و بعد لب به لب داخل پارچ آب بریزید. حدود یک ساعت پارچ را داخل یخچال بگذارید تا خنک شود و در عین حال طعم و مزه‌ی میوه‌ وارد آب شود. آب سم‌زدای کیوی آماده است. آن را کم کم در طول روز بنوشید.

۱۶. آب سم‌زدای آلوئه‌ورا

استرول گیاهی موجود در آلوئه‌ورا به ویژه با سوزاندن چربی شکم به کاهش وزن کمک می‌کند. این گیاه یک درمان طبیعی شناخته‌شده برای افزایش متابولیسم و ​​حذف کالری بیش از حد است.

در این‌جا دستورالعمل تهیه‌ی آب سم‌زدای آلوئه‌ورا را برای از بین بردن چربی شکم می‌بینید:

یک چهارم فنجان ژل تازه استخراج شده از برگ آلوئه‌ورا و کمی آبلیموی تازه را داخل یک فنجان آب بریزید. در صورتی که تمایل داشته باشید، می‌توانید برگ نعنا یا چند برش مالته (پرتقال) هم به آن اضافه کنید. روی ترکیب یخ بریزید و آن را به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار بدهید. نوشیدنی سم‌زدای شما آماده است.

۱۸. آب سم‌زدای زردک (هویج)

زردک (هویج) یک گیاه خوراکی کم‌کالری است و به میزان فراوانی فیبر دارد. فیبر زردک (هویج) به آرامی هضم می‌شود. این ریشه‌ی خوراکی همچنین شاخص گلیسمی پایینی دارد و کمک‌مان می‌کند تا این کالری‌های اضافی را به سرعت از دست بدهیم. علاوه بر این، زردک (هویج) سبب می‌شود که مدت طولانی‌تری را سیر بمانیم.

برای تهیه این دتاکس واتر خیلی ساده تکه‌های زردک (هویج)، سیب و زنجبیل را در مخلوط کن قرار دهید. دستگاه را روشن کنید تا مواد تبدیل به پوره شوند. یک تکه پارچه‌ی توری را روی پارچ فیکس کنید و بعد پوره را آرام از آن رد کنید. پالپ باقی‌مانده را دور بریزید. کمی آب‌لیموی تازه هم روی نوشیدنی‌تان بریزید، یخ اضافه کنید و در نهایت آن را داخل یخچال قرار بدهید. اجازه دهید به مدت حدود یک ساعت بماند تا مزه‌ها به خورد هم بروند. نوشیدنی سم‌زدای زردک (هویج) آماده است.

کلام پایانی

چنان‌چه غالب ما می‌دانیم، نوشیدن آب سرد باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود و در واقع سبب می‌شود بدن ما سخت‌تر کار کند و کالری بیش‌تری را برای گرم کردن آب بسوزاند، و به این ترتیب به ما کمک می‌کند که چربی اضافی بدن‌مان را از دست بدهیم. آب سم‌زدای منبعی از مواد مغذی است که سیستم بدن ما را در شرایط عملکرد مطلوب نگه می‌دارند.

مواردی از مواد تشکیل‌دهنده‌ی آب‌های سم‌زدا ممکن است عوارض جانبی داشته باشند به عنوان مثال ریحان مقدس با بروز ناباروری ارتباط دارد. در صورت لزوم با پزشک‌تان در مورد دوز مناسب مواد تشکیل‌دهنده مشورت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *