جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
6 بازدید

حمله قلبی در زنان: ۱۵ نشانه رایج حمله قلبی در زنان را بشناسیم

خواندن 7 دقیقه
0
(0)

نشانه های حمله قلبی در زنان با نشانه‌های حمله قلبی در مردان فرق دارد. اطلاع از این نشانه‌ها برای انجام اقدامات مناسب جهت غلبه بر مشکلات مرتبط با بیماری قلبی مفید است. هرچند مردان بیشتر از زنان دچار حمله قلبی می‌شوند، اما به هر حال زنان نیز در معرض حمله قلبی قرار دارند. نشانه‌های بیماری قلبی در زنان و مردان متفاوت است به این دلیل که این نشانه‌ها در زنان ممکن است با علائم بیماری‌های دیگر شباهت داشته باشد.

علائم حمله قلبی در زنان

۱. سردرد

شاید یکی از دور از ذهن‌ترین علامت‌های حمله قلبی سردرد باشد. این نشانه عموما زمانی درک می‌شود که چشمان‌مان در معرض نور قرار می‌گیرند. این سردرد باعث تند یا کُند شدن ضربان قلب می‌شود. این نشانه در زنان مبتلا به میگرن نیز وجود دارد. مطابق با مطالعات انجام شده در آکادمی عصب‌شناسی امریکا، سردرد در بیماران مبتلا به بیماری قلبی به دلیل انحراف مسیر جریان خون است.

۲. درد قفسه سینه

هرچند درد در قفسه سینه یک نشانه‌ معمول بیماری قلبی است، ولی این درد هم در زنان متفاوت از مردان است. این درد معمولا در سمت چپ قفسه سینه است. با این حال، اکثر زنان در سمت راست قفسه سینه‌شان دچار درد می‌شوند. به همین دلیل، در بسیاری از موارد نمی‌دانند این درد یکی از نشانه‌های حمله قلبی در زنان است. آن‌ها گمان می‌کنند به‌خاطر خستگی به این درد دچار شده‌اند نه بیماری قلبی. درد قفسه سینه در زنان دردناک‌تر از درد قفسه سینه در مردان است، زیرا فشار ناشی از این درد در زنان بیشتر است.

مطلب مرتبط: بیماری قلبی در مردان؛ علائم و نشانه های این بیماری خطرناک را بشناسیم

۳. احساس درد در بازو، گردن، فک و کمر

زنان در زمان وقوع حمله قلبی، در بخش‌های مختلفی از بدن‌شان درد احساس می‌کنند، مانند بازو، گردن، فک و کمر. مردان در زمان وقوع حمله قلبی چنین دردهایی را احساس نمی‌کنند. به همین دلیل، زنان از این موضوع اطلاع ندارند که این دردها، نشانه های حمله قلبی در زنان هستند.

درواقع، این درد غیرمتعارف است. درنتیجه، زنان می‌بایست در زمان بروز درد بدون دلیل مشخص در بازو، گردن، فک و کمر هوشیار باشند. بلافاصله با پزشک مشورت کنید تا دلیل این دردها مشخص شوند.

۴. نفس نفس زدن

آيا برای‌تان پیش آمده است که بدون انجام کارهای سنگین به نفس نفس زدن بیفتید؟ اگر پاسخ‌تان به این پرسش مثبت است، باید به پزشک مراجعه کنید و قلب‌تان را بررسی کنید. نفس ‌نفس زدن یکی از علائم بیماری‌های قلبی است.

به علاوه، در صورتی که نشانه‌ی مشهود دیگری مبنی بر احتمال وجود بیماری قلبی داشتید، بیشتر مراقب باشید. گرفتگی عروق خونی باعث می‌شود اکسیژن به قلب نرسد و به نفس نفس بیافتید.

مطلب مرتبط: ۳ مخلوط سیر و لیمو که برای سلامت قلب و باز شدن رگ ها عالی هستند

۵. دل درد

شاید تا به حال به گوش‌تان نرسیده باشد که درد شکم می‌تواند یکی از نشانه‌های بیماری قلبی باشد. مردم غالبا فکر می‌کنند درد معده همان دل درد است. به همین دلیل بسیاری از افراد به‌عنوان یک نشانه‌ی هشدار دهنده به آن نمی‌نگرند. چنان‌چه دل‌درد شدید همراه با تهوع دارید، باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. دل درد در بیماران مبتلا به بیماری قلبی معمولا درد شدیدی در شکم ایجاد می‌کند.

۶. عرق سرد

عرق سرد با عرق کردن معمولی که بعد از ورزش رخ می‌دهد، تفاوت دارد. ما ممکن است وقتی در اثر استرس یا وقتی عصبی هستیم عرق سرد کنیم. در نتیجه، اگر دست‌های‌مان بدون انجام ورزش و فعالیت سنگین، عرق سرد می‌کنند،‌ باید بسیار هوشیار باشید.

۷. خستگی مفرط

خستگی مفرط نیز می‌تواند از علائم حمله قلبی باشد. غالبا، بدون هیچ دلیل مشخصی، احساس خستگی مفرط داریم به‌طوری‌که از انجام فعالیت‌های سبک عاجز می‌شویم. این مورد در ۷۰ درصد از زنانی که به بیماری قلبی دچار هستند رخ می‌دهد.

به طورکلی افراد مبتلا به بیماری قلبی، پیش از هر درد دیگری، درد شدیدی در قفسه‌ی سینه‌شان احساس می‌کنند، به  ‌طوری ‌که مجبور می‌شوند کمی خم شوند و مدتی استراحت کنند. سایر دلایل خستگی مفرط را در این مقاله بشناسید.

۸. نشانه های حمله قلبی در زنان؛ سرفه مزمن

یکی از دیگر علائم بیماری قلبی سرفه مزمن است. انباشت مایع در شش‌ها باعث بروز سرفه‌ مزمنی می‌شود که به راحتی تسکین نمی‌یابد. در بدترین شرایط، سرفه حتی با خلط و خون همراه خواهد بود.

۹. ضربان قلب شدید

قلب ما برای ایجاد تعادل بین فعالیتش برای پمپاژ خون به بخش‌های مختلف بدن، سرعت ضربان را افزایش می‌دهد. بیماران مبتلا به بیماری قلبی احساس می‌کنند ضربان قلب‌شان سرعت گرفته و غیر قابل کنترل شده است.

۱۰. از دست دادن اشتها

هرچند عجیب به نظر میرسد، اما از دست دادن اشتها یکی از نشانه‌های بیماری قلبی است. زمانی‌ که سیستم قلبی و گوارشی ما سخت کار می‌کنند ولی خون کافی دریافت نمی‌کنند، هرچند چیزی نخورده باشیم ولی، احساس سیری یا تهوع خواهیم داشت. این موضوع باعث می‌شود افراد مبتلا به بیماری قلبی به سرعت وزن کم کنند.

آیا می‌دانید که برخی بیماری‌ها و اختلالات سبب کاهش وزن ناخواسته می‌شوند؟

۱۱. تورم

ورم کردن مچ پا و شکم نشانه بیماری قلبی است. تورم نشان می‌دهد قلب یا عروق قلبی‌مان دچار مشکل شده‌اند.

۱۲. اضطراب

سطح بالای اضطراب، ترس، و استرس نیز یکی از نشانه‌های بیماری قلبی است. این شرایط، ‌بیماران قلبی را در معرض ابتلا به دیگر بیماری‌ها قرار می‌دهد.

۱۳. تعریق بدون فعالیت

عرق کردن هم می‌تواند از نشانه‌های رایج در مبتلایان به بیماری‌های قلبی باشد. اگر بدون انجام فعالیت خاصی عرق می‌کنید، مراقب سلامت قلب‌تان باشید.

۱۴. حالت تهوع

یکی از نشانه‌های اولیه‌ی بیماری قلبی، تهوع است. تهوع عبارت است از سنگینی و تورم در شکم که باعث کاهش اشتها می‌شود. در نتیجه وقتی غذا می‌خوریم حالت تهوع خواهیم داشت.

۱۵. اختلال گوارشی

برخی از مطالعات انجام شده نشان دادند که استفراغ، تهوع و اختلال گوارشی در زنان بیشتر از مردان رخ می‌دهد. این حالت به‌خاطر انباشت چربی در عروق رخ می‌دهد. در نتیجه گردش خون در قلب به خوبی رخ نمی‌دهد. اختلال گوارشی از نشانه های حمله قلبی در زنان است.

نکاتی موثر برای کاهش خطر حمله قلبی در زنان

۱. دوری از دخانیات

محققان زیادی اثبات کرده‌اند که استعمال دخانیات و دود ناشی از آن‌ها خطر بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. بهترین توصیه این است که بلافاصله استعمال دخانیات را متوقف کنید تا از حمله قلبی یا سکته جلوگیری کنید. اجازه ندهید افراد خانواده و اطرافیان در معرض دود سیگارتان قرار بگیرند.

۲. کنترل فشار خون

فشار یک قاتل خاموش به حساب می‌آید زیرا در بسیاری افراد، نشانه‌ی مشخصی ندارد.

۳. کنترل میزان کلسترول

مهمترین عامل بروز حمله قلبی چربی خون غیرطبیعی است. بد نیست مواد غذایی کاهش شدهنده کلسترول را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.

۴. کاهش مصرف کالری

چاقی از جمله عوامل موثر در ابتلا به بیماری‌های قلبی است. به همین دلیل، باید مصرف کالری را محدود کنید تا بتوانید وزن‌تان را در حالت نرمال نگه دارید.

۵. انجام تمرینات ورزشی به طور منظم

بر اساس مطالعات انجام شده در این زمینه، ۱.۵ تا ۳ کیلومتر پیاده‌روی در روز برای حفظ سلامتی مهم است. می‌توانید زمان‌تان را طوری تنظیم کنید تا صبح‌ها ۱ کیلومتر و عصرها نیز یک کیلومتر دیگر پیاده‌روی کنید. هر زمان که ورزش می‌کنیم، ژن‌های مفید برای حفظ سلامتی‌مان را فعال می‌کنیم.

مطلب مرتبط: ۹ شیوه که انگیزه ورزش کردن را در خودتان تقویت کنید

۶. کاهش سطح استرس

متاسفانه استرس تأثیرگذارترین عامل در بروز حمله قلبی است. سطح بالای استرس می‌تواند باعث مرگ ناگهانی شود. خوشبختانه، امروزه راه های زیادی برای کاهش استرس وجود دارد، مانند ورزش منظم، خواب کافی، خندیدن، فعالیت‌های اجتماعی، یا مشغول شدن در فعالیت‌های مذهبی.

۷. مصرف مکمل‌ها

انتخاب مکمل‌های تغذیه‌ای مناسب برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی از اهمیت بالایی برخوردار است. به منظور جلوگیری از بروز بیماری قلبی، باید از مکمل‌های گیاهی استفاده کنیم که می‌توانند عملکرد قلب، رگ‌های خونی و سیستم عصبی را افزایش دهند.

* این مقاله فقط با هدف اطلاع‌رسانی ارائه شده‌است و جایگزین مشاوره یا کمک حرفه‌ای نیست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان