تعبیر خواب سگ: ۲۱ معنا و مفهومی که دیدن سگ در خواب دارد

توسطعارفه انصاری

خرداد ۳, ۱۴۰۰ به روز رسانی : اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۱ ,
تعبیر خواب سگ

آیا شما هم به وفور خواب سگ می‌بینید؟ پس باید بدانید که در این زمینه تنها نیستید. واقعیت این است که آدم‌ها سگ را بیش‌تر از سایر حیوانات در خواب می‌بینند و بنابراین افراد زیادی دنبال تعبیر خواب سگ هستند. این چیزی است که کوین لوونبرگ، تحلیل‌گر خواب در whatyourdreammeans.com می‌گوید. در صورتی که کنجکاو هستید و می‌خواهید بدانید کدام حیوان‌ها بعد از سگ قرار دارند، باید بگوییم که گربه، مار، اسب و عنکبوت در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند!

شاید واضح‌ترین علت اینکه سگ‌ها نقش پررنگی در خواب‌های ما ایفا می‌کنند این است که این موجودات وفادار به مدت هزاران سال در زندگی واقعی با ما حضور داشته‌اند، و به انسان‌ها کمک کرده‌اند.

به گفته لوونبرگ “گربه همدمی فوق‌العاده است، اما سگ‌ها برای نسل انسان بسیار مفید بوده‌اند.”

و اما معنا و مفهوم خواب سگ! برای این‌که سعی کنید بفهمید خوابی که درباره‌ی سگ دیده‌اید به چه چیزی در زندگی‌تان اشاره دارد، باید به رفتار و وضعیت آن سگ در خواب توجه کنید. در ادامه چند تعبیر رایج دیدن سگ در خواب، و پیامی که این خواب و رویا احتمالا سعی دارد به شما برساند، گردآوری شده‌است. با خبرنامه همراه باشید!

معنا و مفهوم دیدن سگ در خواب

۱. خواب سگ آسیب ‌دیده

به گفته لوونبرگ دیدن سگ بیمار یا آسیب‌ دیده در خواب می‌تواند نشان‌دهنده‌ی این باشد که نگران رابطه‌ای در زندگی واقعی‌تان هستید. مثلا در خواب‌تان پای سگ قطع شده ‌بود. این خواب می‌تواند درباره‌ی رابطه‌ای باشد که احساس می‌کنید قطع شده‌است.”

۲. دیدن سگ در حال مرگ

دیدن سگ در حال مرگ یکی دیگر از خواب‌های رایج درباره‌ی سگ است. این خواب می‌تواند ناراحت‌کننده باشد، خصوصا اگر آن سگ حیوان خانگی محبوب‌تان باشد. لوونبرگ می‌گوید این خواب معنی‌اش این نیست که سگ‌تان در شرف مرگ است (البته اگر در بیداری یا در خواب نگران سلامتی او هستید باید او را پیش دامپزشک ببرید)، اما ممکن است نشان ‌دهنده‌ رابطه‌ای رو به پایان در زندگی‌تان باشد.

لوونبرگ می‌گوید “مرگ در خواب به معنی مرگ واقعی نیست. دیدن مرگ در خواب به ما کمک می‌کند بی‌خیال شویم. این خواب تایید می‌کند که چیزی تمام شده و وقت‌اش رسیده که آن را کنار بگذاریم.”

خواب سگ مرده و سگی که دچار نقص عضو شده‌است، دلخراش است، ولی نگران نباشید که این فقط یک خواب است.

۳. تعبیر خواب سگ در حال دویدن

اینکه در خواب‌تان سگی را در حال دویدن ببینید، تعابیر زیادی دارد. مهم است تمام صحنه‌ای را که در خواب دیده‌اید به یاد بیاورید: آیا سگ به سوی شما می‌دوید؟ آیا از شما دور می‌شد؟ آیا از سگ ترسیدید؟

به گفته لوونبرگ اگر بدون این‌که احساس خطر کنید سگ به سوی شما می‌دوید، می‌تواند نشانه‌ی یک رابطه‌ی جدید در زندگی‌تان باشد. اگر سگ از شما دور می‌شد می‌تواند نشانه‌ی رابطه‌ای باشد که در آن احساس دوری می‌کنید. این خواب در عین حال، می‌تواند حاکی از رابطه‌ای در زندگی‌تان باشد که باید هرچه زودتر از آن خارج شوید.

چون بسیاری از ما می‌دانیم حیوانات غریزی‌تر از انسان‌ها عمل می‌کنند، دنبال کردن یک سگ در خواب می‌تواند به معنی تمایلی شدید و ناخودآگاه باشد که می‌خواهد در ذهن بیدارتان تجسم بیابد، اما نمی‌تواند.

۴. خواب سگ عصبانی

به گفته لوونبرگ اگر در خواب دیدید که یک سگ شما را دنبال می‌کند یا می‌ترساند، احتمالا به معنی وضعیتی در زندگی‌تان است که باعث می‌شود احساس قربانی بودن، خشم یا ناتوانی داشته باشید.

سگ‌ها با حد و مرزها در ارتباط هستند و ذهنیتی بسته دارند. آیا در زندگی واقعی حد و مرزهایتان در حال محک خوردن است؟ آیا در زندگی‌تان شخصیتی‌هایی بسته و شبیه به رهبر وجود دارد که باعث می‌شود عصبی شوید یا احساس خطر کنید؟ خواب سگ می‌تواند همین‌ها را نشان بدهد.

به علاوه، دیدن سگ‌های عصبانی در خواب می‌تواند نشانه‌ ریسکی باشد که از پذیرفتن آن واهمه دارید یا احساس می‌کنید در حال وارد شدن به قلمرویی ناشناخته در لایه‌ای از زندگی‌تان در بیداری هستید.

۵. دیدن خواب سگی که می‌شناسید

لوونبرگ می‌گوید دیدن حیوان خانگی فعلی یا قبلی‌تان، یا هر سگ آشنای دیگری، می‌تواند نشانه‌ی این باشد که وقتی آن سگ جزیی از زندگی‌تان بود چگونه شخصی بودید. مثلا اگر در خواب سگی را دیدید که در کودکی‌تان فرار کرده و باعث شده احساس طرد شدن بکنید، می‌تواند نشان‌دهنده‌ی این واقعیت باشد که فعلا در زندگی واقعی‌تان احساس تنهایی می‌کنید.

۶. تعبیر خواب سگ؛ دیدن سگ بسیار آرام در خواب

اگر سگی که در خواب دیده‌اید یکی از آن‌هایی است که با راحتی عجین است و آرام و بی‌آزار به نظر می‌رسد، در آن صورت این خواب ممکن است نشان دهنده‌ی آن باشد که بیننده‌ی خواب هم چنین احساسات خوشایند مشابهی را تجربه می‌کند. او احساس امنیت و رضایتمندی می‌کند. شاید، در عالم بیداری، شخص خواب بیننده از احساس امنیتی بخصوصی برخوردار است.

۷. سگی که پارس می‌کند

سگی که در خواب می‌بینید پارس می‌کند؟ اگر چنین است، خواب سگ می‌تواند تلاش برای جلب توجه شما به چیزی اشتباه در ضمیر ناخوداگاه‌تان باشد یا ممکن است بخواهد توجه شما را به وضعیتی نا امن در عالم بیداری معطوف کند.

۸. سگ به عنوان نماد راهنما

در عالم بیداری، سگ‌ها اغلب به عنوان حیوانات کمک کننده و همیار استفاده می‌شوند. در خواب، سگ‌هایی که به راهنمایی افراد در عالم بیداری می‌پردازند، می‌توانند به فرد کمک کنند زوایای پنهان در قلمرو ناخودآگاه خود را کشف کند.

آن‌چه پنهان است می‌تواند به طرز غافلگیرکننده‌ای خوشایند باشد، مانند نعمات و استعدادهای کشف و استفاده نشده. یا اینکه، خواب سگ می‌تواند به جنبه‌های ناخوشایند شخصیت فرد اشاره داشته باشد، یا طرق نیمه‌خودآگاهی که خواب ببیننده از طریق آن‌ها خودش را درگیر خود ویرانی ساخته است.

۹. وفاداری سگ‌ها

همان طور که پیشتر بیان شد، ویژگی وفاداری با نام سگ‌ها عجین است. وقتی خواب سگ می‌بینید، بررسی کنید که آیا سگ تنها است یا همراهی دارد. اگر چنین است، و اگر سگ سالم است، آن شخص همراه می‌تواند نماد کسی باشد که شخص خواب بیننده به او اعتماد یا باور دارد. پس مطمئن شوید که پایه‌های این اعتماد مستحکم است.

۱۰. سگ زخمی

در صورتی که سگی که خواب دیده‌اید به نوعی زخمی شده باشد، می‌تواند نشانه‌ی خیانت، سوء استفاده از اعتماد، یا رابطه‌ای به مشکل خورده‌ی شما با شخصی که همراه سگ است باشد.

تعبیر خواب سگ زخمی که هیچ همراهی نداشت، می‌تواند خود-تخریبی باشد. خواب بیننده باید بررسی کند ببیند آیا در عالم بیداری درگیر خود-تخریبی شده است یا نه.

۱۱. خواب سگ سیاه

از آنجایی که رنگ سیاه اغلب به عنوان نماد مرگ و سوگواری استفاده می‌شود، این کاملا محتمل است که این دو با هم (سگ و رنگ سیاه) پیام آور مرگ باشند.

تغییر و انتقال اغلب خسرانی را در بر دارند. اگر، به عنوان مثال، یکی به مکان جدیدی نقل مکان کند تا شغل یا رابطه‌ای را پی بگیرد، از دست دادن دوستان که از این تغییر ممکن است حاصل شود را می‌توان از دیدن سگ سیاه در خواب تعبیر و برداشت کرد.

۱۲. دیدن سگ سفید در خواب

رنگ سفید به نوعی مثبت تلقی می‌شود و سگ نماد دوستی و سعادت است. وقتی این دو با هم در خواب کسی ظاهر شوند حاکی از رابطه‌ی او با خانواده یا دوستان در ذهن ناخودآگاه‌شان هستند.

۱۳. سگ قهوه‌ ای در خواب

رابطه‌های‌تان چگونه هستند؟ آیا بر آنها کنترل دارید؟ سگ قهوه‌ای معمولا وقتی ظاهر می‌شود که ما احساس عدم کنترل بر روابطمان را داشته باشیم، یا دوستی جدیدی را در افق زندگی خود ببینیم.

۱۴. خواب سگ چند رنگ

سگ‌های چند رنگ در خواب اغلب نشانگر تعابیر مختلفی در رابطه با هر رنگ هستند. بدیهی است که تعبیر آن‌ها کمی دشوارتر است.

۱۵. خواب سگ طلایی رنگ

سگ‌های طلایی رنگ یکی از دوست‌داشتنی‌ترین و وفادارترین سگ‌ها شناخته می‌شوند. خواب آن‌ها را دیدن برای یک رابطه دوستی مهم شگون خوبی دارد.

۱۶. سگ خبیث

دیدن خواب سگ خبیث نشان دهنده‌ی درگیری و تضاد درونی در شخص ببینده‌ی خواب است. همچنین ممکن است نشانه‌ی خیانت یا عدم صداقت نیز باشد.

۱۷. سگ بیمار

این خواب می‌تواند نماد غفلت کردن از یک دوستی باشد. اگر سگ مرده بود یا در حال مرگ بود، در آنصورت به معنی از دست دادن دوستی خوب یا روبه افول گذاشتن غرایزتان است.

۱۸. اگر خواب ببینید سگی دست‌تان را گاز می‌گیرد

تعبیر خواب سگی که دست‌تان را گاز گرفته، بی‌وفایی است. این که خواب ببینید کسی را سگ گاز می‌گیرد نشانه‌ی وقوع خیانت است. شما احساس می‌کنید که این شخص فریبتان داده است. دیدن سگی که از خوشحالی پارس می‌کند در خواب نشانه‌ی شعف و فعالیت اجتماعی است.

۱۹. خواب درگیری سگ‌ها

دیدن خواب نزاع و درگیری سگ‌ها حاکی از آن است که مایوسانه جنبه‌ای از وجود خود را انکار می‌کنید. احساس خجالت و شرمساری دارید.

خواب درگیری سگ‌ها نشانه‌ی تضاد علایق بین شما و یکی از نزدیکان‌تان است. باید از این وضعیت دوری کنید.

۲۰. خواب کشته شدن یک سگ

خواب سگ‌ها می‌توانند نشان دهنده‌ی مسائلی باشند که قرار است از شما سبقت بگیرند و شما را زیر فشار بگذارند. گاهی سگ‌ها می‌توانند آدم‌های بی اخلاقی باشند که می‌شناسیدشان. کشتن سگ با دست‌های‌تان نشان از آن دارد که عزم‌تان را جزم کرده‌اید تا مسائل و مشکلاتی که تا سر حد مرگ عذاب‌تان می‌داد را برطرف کنید.

۲۱. مالیدن شکم سگ  در خواب

مالیدن شگم سگ نمادی از رابطه ای است که در آن احساس راحتی می کنید و کاملاً به طرف مقابل اعتماد دارید

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد آرا: 11

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *