یادگیری ۱۰ چیز در ۱۰ دقیقه که زندگی تان را متحول می کند

توسطتحریریه خبرنامه

خرداد ۱, ۱۴۰۰ به روز رسانی : خرداد ۲, ۱۴۰۰

احتمالا برای مطالعه این نوشتار وقت چندانی ندارید، و ما سرزنش ‌تان نمی‌کنیم. زندگی با سرعت بسیاری زیادی در حرکت است. و غیرممکن به نظر می‌رسد که بتوانید برای یاد گیری چیزها وقت زیادی بگذارید و در عین حال تمام کارها و وظایفی را که هر روز، به‌ویژه در محل کار پیش روی‌تان است، به انجام برسانید. یادگیری ۱۰ چیز در ۱۰ دقیقه  که در این مطلب مورد بحث قرار می‌گیرد، به شما امکان می دهد به راحتی زندگی تان را متحول کنید. بنابراین بد نیست که چند دقیقه مکث کنید و در این نوشتار با خبرنامه همراه باشید.

بر اساس گزارش کرنراِستون (یک سازمان مشاوره و آموزش در زمینه‌ی کسب‌وکار) از وضعیت بهره‌وری محل ‌کار، رقمی بیش از ۳/۲ کارمندان گزارش داده‌اند حجم و فشار کاری‌شان در محل کار زیاد است. و ۸۴ درصد بر این باور هستند که این بار کاری به این زودی‌ها کم نمی‌شود و حتی در حال افزایش است.

اگر این واقعیت را درک کنید، احتمالا روش‌هایی را که در فضای اینترنت برای داشتن بهترین بهره‌وری ارائه می‌شود، جست ‌و جو می‌کنید، اما باز هم وقت زیادی برای به کار بردن این روش‌ها ندارید.

اما راه حل همین جاست: با یاد گرفتن این ۱۰ چیز آن هم در ده دقیقه، در باقی عمرتان بهره‌وری بیش‌تری را تجربه خواهید کرد.

۱۳ کلیدی ترین مهارت های مدیریتی که هر مدیر بزرگی دارد

۱. فن پومودورو

آنچه برای داشتن بهره‌وری بالا اهمیت زیادی دارد، مدیریت درست زمان است. و برای مدیریت زمان تکنیک یا فن پومودورو یکی از موثرترین روش‌ها است. اجرای این تکنیک مستلزم آن است که انجام وظایف روزانه‌تان را در بازه‌های زمانی ۲۵ دقیقه‌ای تنظیم کنید، تا به این ترتیب مجبور شوید بی‌نهایت متمرکز باشید. در واقع بعد از ۲۵ دقیقه متمرکز کار کردن،‌ می‌توانید ۳ تا ۵ دقیقه استراحت کنید و بعد از ۴ بازه زمانی ۲۵ دقیقه‌ای می‌توانید چیزی حدود ۲۵ تا ۲۰ دقیقه استراحت کنید! این روش بهره‌وری تان را به شدت بالا می‌برد فقط کافی ست زمان را ست کنید و متمرکز شوید. در صورتی که مشکل عدم تمرکز دارید، این مقاله را بخوانید.

۲. شیوه بالا بردن میانگین

فقط ۵ دقیقه وقت بگذارید تا فلسفه‌ی ذهن‌های برتر، اثر دکتر استن بیچم را نگاهی کنید، و سپس ۵ دقیقه‌ دیگر را صرف بهبود میانگین‌تان بکنید. غالب ما آدم‌ها تمایل داریم تمام وقت‌مان را روی بالا بردن حداکثر عملکردمان متمرکز کنیم، در حالی که بالا بردن میانگین عملکرد می‌تواند تاثیر خیلی چشمگیرتری روی پیشرفت کلی داشته ‌باشد.

۳. برنامه‌ریزی از قبل

این مورد از فهرست یادگیری ۱۰ چیز در ۱۰ دقیقه، تاثیر بسیار مثبتی در زندگی شما خواهد داشت. طرح‌ ریزی هفتگی و قرار گذاشتن با خودتان (و پایبند بودن به آن قرارها)، به شما اطمینان می‌دهد که به اولویت‌ها به اندازه‌ی کافی توجه کرده‌اید. نیازهای دیگران به راحتی می‌تواند حواس ما را پرت کند. اما وقتی از قبل برای کارهای‌تان به ترتیب اولویت برنامه‌ریزی کنید و به آن برنامه خوب پایبند باشید، دیگر خیال‌تان راحت است که از مسیر پروژه‌های خودتان خارج نمی‌شوید.

۴. انجام مراقبه

فقط با ۱۰ دقیقه تمرین کردن می‌توانید به آسانی فن مراقبه را یاد بگیرید، و بعد در باقی عمرتان آن را به کار بگیرید و از فوایدش بهره‌مند شوید. مراقبه به آرام کردن ذهن و مقابله با استرس کمک می‌کند و تمرکز را به زندگی روزمره‌تان می‌آورد. ویدیوهای مرتبط با مراقبه را در یوتیوب تماشا کنید یا مطالب مرتبط با آن را در اینترنت بخوانید. انجام آن آسان است. لازم به ذکر است که مراقبه فواید زیادی دارد که به لحاظ علمی هم پشتیبانی شده‌اند.

۵. تکنیک‌ های به ذهن سپاری

در صورتی که مغزتان را مانند یک سری فولدر یا پوشه در رایانه در نظر بگیرید، می‌توانید ببینید فراموش کردن واقعا ممکن نیست. اگر چیزی را فراموش می‌کنید، یا طوری ذخیره نشده‌است که بتوانید فرآیند آن را آغاز کنید، یا آن را جایی گذاشته‌اید که بازیابی آن دشوار است. تمرکز و به خاطر آوردن، چیزهایی هستند که حافظه را می‌سازند. تمام توجه‌تان را جمع کنید تا تمرکز کنید، و خود را با آزمون به خاطر آوردن محک بزنید. با استفاده از مداد و پاک‌کن اطلاعات قبلی را پاک کنید و اطلاعات جدید را وارد کنید.

۶. تسریع سرعت خواندن

افزاره‌های کتاب‌های صوتی مانند Audible اغلب گزینه‌ای دارند که می‌توانید با سرعتی ۳ برابر سرعت عادی به یک کتاب گوش کنید. فقط ۱۰ دقیقه طول می‌کشد تا مغز با این سرعت جدید سازگار شود، و سپس شما با این سرعت جدید به راحتی اطلاعات را می‌گیرید و درک می‌کنید.

۷. یادگیری ۱۰ چیز در ۱۰ دقیقه؛ مسئولیت‌پذیری

بیشتر آدم‌ها اغلب اوقات سعی می‌کنند دلایلی پیدا کنند که چرا نمی‌توانند کاری را به انجام برسانند، چرا هزینه‌ی فلان پروژه از بودجه بیش‌تر می‌شود، فلان اتفاق چگونه رخ می‌دهد، و بسیاری دیگر. اگر یاد بگیرید مسئولیت اقدامات‌تان را بپذیرید، انجام دادن کارها خیلی راحت‌تر خواهدشد. هنگامی که وقت زیادی را صرف یافتن ریشه‌ی یک مشکل نمی‌کنید، حل کردن آن دشوارتر است. مسئولیت‌پذیر باشید و به جلو حرکت کنید.

۸. وظایف حساس در مقابل وظایف مهم

غالب ما آدم‌ها با انباشتن کارهای مختلف در فهرست کارهایمان احساس بهره‌وری می‌کنیم. اما نهایتا، این فهرست بیش از حد طولانی می‌شود و همه وظایف تحت‌الشعاع قرار می‌گیرند، چون وقت و انرژی کافی برای اختصاص دادن به هر یک از آنها نداریم. هرچند می‌توانید بعضی از وظایف را به دیگران محول کنید، اما آسان‌تر این است که مجموعه‌ی وظایف را به دو دسته تقسیم کنید: وظایف حساس (وظایفی که همین حالا باید برای بهبود کسب‌وکار انجام دهید) و وظایف مهم (وظایفی که همیشه می‌توانید برای بهبود کسب‌وکار انجام دهید).

۹. انجام تمرینات کششی شانه، مچ و دست

در صورتی که ساعات زیادی را پشت میز به تایپ کردن سپری می‌کنید، برای مقابله با آسیب ناشی از این نشستن تمرینات کششی سریع و آسان را یاد بگیرید، در غیر این صورت دچار مشکلات سلامتی می‌شوید. یاد گرفتن تمرینات ساده برای پیشگیری از سندرم تونل کارپ (یا مجرای مچ دستی) و کمردرد کم‌تر از ۱۰ دقیقه طول می‌کشد، اما صدها ساعت دیگر را، که ممکن است در صورت انجام ندادن این تمرین‌ها از دست بدهید، برای‌تان ذخیره می‌کند. تنها ۵ تا ۱۰ دقیقه تمرینات کششی در روز، شروعی خوب برای مراقبت از سلامتی و بهره‌وری است.

۱۰. شیوه درست زمان بندی

همه ما به راحتی درگیر حواس‌پرتی‌های روزمره می‌شویم، و در غالب مواقع ناچار می‌شویم روز بعد را برای جبران آن تلاش کنیم. زمان‌بندی بخش بسیار مهمی از روز است که باعث می‌شود کارهای‌تان را به خوبی دنبال کنید. مثلا بهتر است که یک چارچوب زمانی را برای پاسخ به ایمیل‌ها مشخص کنید و بعد در زمان‌های دیگر سراغ آنها نروید. ساعات بعدی روزتان را هم به شکل زمان‌های محدود برای اختصاص هر کاری تعیین کنید و به آن پایبند بمانید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *