تاثیر رمز ارزها بر آینده دنیا؛ رمزارزها چطور آینده دنیا را متحول می کنند؟

توسطسبا پارسا

اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۰ به روز رسانی : بهمن ۲۴, ۱۴۰۲

از سال ۲۰۰۹ که اولین بیت کوین توسعه یافت، رمز ارزها برای اولین بار به وجود آمدند. اما تاثیر رمزارزها بر آینده دنیا چیست؟

واقعیت این است که در سال های اخیر رمزارزها تاثیر شگرفی بر دنیای ما گذاشته‌اند. رمز ارزها باعث تغییر در نحوه فعالیت صنایع مختلف و ایجاد فرصت های جدید شغلی و مشاغل نو شده اند. به گفته استاتیستا پیش بینی می‌شود که درآمد حاصل از این فناوری تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۳۹ میلیارد دالر  برسد. از این ارقام مشخص است که رمز ارزها چه تاثیری بر دنیای ما خواهند گذاشت. در این نوشتار به طور دقیق‌تر بر اثری خواهیم پرداخت که رمزارزها می‌توانند روی دنیای ما داشته باشند! با خبرنامه همراه باشید.

۱. استفاده از رمز ارزها، در معاملات مالی جهانی                                                      

همه کسب و کارها همواره به دنبال راهی بوده‌اند که در در امن ترین حالت ممکن به معاملات مالی خود بپردازند. استفاده از رمز ارزها و فناوری بلاک چین این نیاز آن ها را برآورده می کند. به عنوان مثال راه حل های مبتنی بر رمز ارز Ripple می تواند در این امر کمک کننده باشد.  Ripple  پلتفرمی را فراهم می کند که از طریق آن می توان به تبادل رمز ارزهای پایه نظیر بیت کوین و لایت کوین و پول فیات USD پرداخت.

۲. امکان پرداخت آنلاین امن و بی خطر

فناوری بلاکچین و رمز ارزها می‌توانند پرداخت آنلاین را برای مردم آسان تر کنند. کیف پول های بلاکچین کلید های عمومی و خصوصی را ذخیره می کنند و امکان پرداخت سریع و مطمئن را فراهم می کنند. همچنین بسیاری از وب سایت ها رمزارزها را به عنوان راهی برای ارسال و واریز پول به مردم می‌پذیرند. به عنوان مثال سیستم آنلاین پرداخت جهانی PayPal اعلام کرده است که قصد دارد به مشتریان خود اجازه خرید، فروش و نگهداری رمز ارزها در کیف پول خود را بدهد.

 ۳. وقوع تغییر مطلوب در زنجیره تامین

منظور از زنجیره تامین فرآیند و فعالیت تأمین مواد اولیه یا اجزای سازمانی است که یک شرکت برای ایجاد یک محصول یا خدمات و ارائه آن کالا یا خدمات به مشتریان نیاز دارد. رمز ارز ها این امکان را فراهم می کنند که با استفاده از ویژگی شفافیت – امنیت و غیر متمرکز بودن آن ها بتوانیم زنجیره تامین را بهبود ببخشیم.

۴. فراهم آوری بستری برای خلاقیت

به فروش رساندن محتوا بدون دخالت واسطه به عنوان مثال یک محتوای هنری نظیر موسیقی همیشه برای تولیدکنندگان محتوا دشوار بوده است. استفاده از رمز ارز های پایه نظیر XPR این امکان را می دهد تا افراد خلاق محتوای خود را مستقیما به مصرف کنندگان خود بفروشند.

این سازمان‌ها می توانند با استفاده از رمز ارزها به فقرا و نیازمندان در هرکجای دنیا به راحتی کمک کنند. هم اکنون صلیب سرخ در ایتالیا رمز ارز بیت کوین را به منظور افزایش بودجه خود می پذیرد.

کلام پایانی

مطابق با تحقیقات انجام شده تاکنون تنها ۱۵ درصد از کل مردم آمریکا حداقل در یکی از ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند و بخش بزرگی از این سرمایه گذاران طی دو سال گذشته به این بازار ورود کرده اند. صرف نظر از اینکه شما علاقه ای به ارزهای دیجیتال داشته باشید یا نه، احتمال اینکه رمز ارزها بر نحوه زندگی و کسب و کار  ما در آینده تاثیر بگذارد بسیار زیاد است! بنابراین بد نیست دست کم اطلاعات‌مان را در این زمینه بالا ببریم.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *