جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

از بین بردن جای زخم با عسل: ۲ گام ساده که جای زخم را با استفاده از عسل محو کنیم

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

عسل، از قدیم الایام همواره به خاطر ویژگی‌های درمانی و خواص فوق‌العاده‌ای که دارد، مورد استفاده فراوان بوده‌است. پژوهش‌هایی که در سال‌های اخیر صورت گرفته نشان داده است که عسل برای از بین بردن جای زخم نیز تاثیر بسیار زیادی دارد، به شرط اینکه نوع مناسبی از عسل برای این کار استفاده شود. در صورتی که اخیرا دچار آسیب شده‌اید و در این فکر هستید که بعد از التیام چگونه جای زخم را از بین ببرید با ما در این نوشتار همراه باشید! ما در این جا به شما یاد می‌دهیم چگونه با استفاده از عسل، جای زخم‌تان را از بین ببرید.

عسل چطور جای زخم را محو می‌کند و از بین می‌برد؟

عسل، مزایای بسیار فراوانی را به بدن ما می‌رسان. فرآيند درمان را تحریک می‌کند، و در درمان زخم‌ها و جراحت‌ها تاثیر بسزایی دارد. در واقع عسل قادر است فرآیند بازسازی بافت بدن را تحریک کند. به لطف خواص رطوبت‌رسانی این ماده غذایی بسیار قدرتمند، در محو و ناپدید کردن جای جوش هم فوق‌العاده عمل می‌کند، زیرا یک آنتی باکتری طبیعی است و سطح پوست را نرم و لطیف می‌کند و آن را به حالت طبیعی باز می‌گرداند.

۱. انتخاب نوع مناسبی از عسل

از هر فروشگاهی می‌توانیم عسل تهیه کنیم، ولی بسیاری از این عسل‌ها فرآوری شده هستند و به همین دلیل خواص درمانی چندانی ندارند. بهتر است از عسل خام، فرآوری نشده‌ و گرما ندیده استفاده کنید تا نهایت استفاده را از خواص درمانی آن ببرید. عسل خام و طبیعی، عسلی از که به ‌صورت طبیعی توسط زنبور عسل تولید شده است. عسل خام، بهترین نوع عسل است که می‌توانید برای از بین بردن و محو کردن جای زخم از آن استفاده کنید.

۲. شیوه استفاده از عسل برای از بین بردن و محو کردن جای زخم

اولین کاری که باید برای از بین بردن جای زخم با عسل انجام دهید این است که دو قاشق غذاخوری عسل را با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید تا به‌خوبی ترکیب شوند.

در مرحله بعد، این مخلوط را روی ناحیه‌ای از پوست که جای زخم وجود دارد بزنید و به مدت ۳ تا ۵ دقیقه ماساژ دهید.

سپس، بدون این‌که ترکیب را از روی جای زخم‌تان بردارید، یک تکه پارچه را که در مایکروفر یا با استفاده از یک کاسه آب گرم، گرم کرده‌اید، روی پوست قرار دهید. فقط دقت کنید که پارچه تمیز باشد و دمای آن را بررسی کنید که دچار سوختگی نشوید.

زمانی که پارچه گرمی که روی پوست‌تان قرار دادید سرد شد، با استفاده از یک حوله یا گاز تمیز مابقی روغنی که روی پوست‌تان باقی مانده است را پاک کنید. پوست شما در اثر خواص نرم‌ کنندگی عسل و از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست، نرم می‌شود.

بهتر است این فرآیند را دو بار در هفته انجام دهید تا به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید!

یک نکته کاربردی اینکه ….

اگر جای زخم‌تان کوچک است (مانند جای جوش)، می‌توانید مستقیما با استفاده از انگشت تمیز، این ترکیب را روی پوست‌تان بگذارید و اجازه دهید شب تا صبح روی پوست‌ باقی بماند و صبح این ترکیب را از روی پوست‌تان پاک کنید و بشویید.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان