۱۲ حقه روانشناسی بسیار جالب که روی همه جواب می دهد

توسطتحریریه خبرنامه

اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۰ به روز رسانی : اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۰

ذهن آدمیزاد چیز جالبی است، و وقتی متوجه بشوید که چطور کار می‌کند، شیوه‌های فوق‌العاده جذابی برای سرگرم شدن با آن وجود دارد. در صورتی که تا کنون برای‌تان پیش آمده است که دوست داشته باشید نقش یک روان‌شناس را بازی کنید، این بار که حوصله‌تان سر رفت، این ۱۲ حقه روان‌شناسی را امتحان کنید. این حقه ها بسیار جالب هستند و روی همه جواب می‌دهند!

۱. کمک قطعی در حین حرف زدن!

در صورتی که می‌خواهید دوست‌تان یا کسی که همراه‌تان است چیزی را برای شما حمل کند، مثلا خریدهایی که در دست‌تان دارید زیادی سنگین هستند و می‌خواهید بخشی از آنها را دوست‌تان حمل کند، کافی است در حین این‌که با او حرف می‌زنید یکی دوبسته را به او بدهید. بیش‌تر آدم‌ها به‌طور خودکار و بدون این‌که فکر کنند آنها را خواهند گرفت. هرچند بعضی‌ها گیج خواهند شد!

مطلب مرتبط: ۹ ترفند روانشناسی که به راحتی همه را جذب کنید

۲. خرد پدرانه

در صورتی که می‌خواهید آدم‌ها شما را جدی بگیرند، به آن‌ها بگویید آن‌چه که برای‌شان گفته‌اید، در واقع چیزی است که پدرتان به شما یاد داده ‌است.

۳. حقه بروکلی

اگر می‌خواهید بجه‌هایتان بروکلی یا هر ماده غذایی دیگری که دوست ندارند، بخورند، به جای این‌که بپرسید آیا بروکلی می‌خورند یا نه، از آن‌ها بپرسید ۲ تکه بروکلی می‌خواهند یا ۵ تکه. به این ترتیب شما به جای آنها انتخاب کرده‌اید، اما آن‌ها فکر می‌کنند با داشتن حق انتخاب برای آن مقداری که خودشان می‌خواهند، امتیاز بزرگی به دست آورده‌اند. می‌توانید این ترفند را به اوضاع و شرایط دیگر هم تعمیم دهید.

۴. شکل دادن به گفتگو

به منظور این‌که با کلمات سرگرم شوید، وقتی با شخصی گفت‌وگو می‌کنید، کلمه‌ای را که می‌گوید، انتخاب کنید و بعد هربار که آن کلمه یا کلمات شبیه آن را گفت، سر تکان دهید، لبخند بزنید یا تاییدتان را به نحوی نشان دهید، و بعد تماشا کنید که تمام مدت آن کلمه را به کار می‌برد.

مطلب مرتبط: ۱۴ ترفند روانشناسی که به راحتی ذهن آدمها را بخوانید

۵. حقه تشخیص نگاه دزدکی

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که احساس کنید یک نفر دارد شما را نگاه می‌کند ؟ خوب برای اینکه مطمئن شوید، خیلی ساده خمیازه بکشید و به فرد مظنون نگاه کنید. اگر او هم خمیازه کشید، می‌فهمید به شما نگاه می‌کرده، چون خمیازه واگیر دارد.

۶. حقه روانشناسی؛ غیب‌گویی

آیا دوست دارید کاری کنید که فرزندتان فکر کند غیبگو هستید؟ مچ آن‌ها را هنگام یک کار بد بگیرید، و بدون این‌که توجه‌شان را جلب کنید مسیر نگاه‌تان را عوض کنید. بعد از چند ثانیه بدون این‌که رو به آنها شوید و به طرف‌شان نگاه کنید به آن‌ها تذکر دهید. آن‌ها شگفت‌زده می‌شوند که چگونه فهمیدید!

۷. حقه توقف آهنگ  

آیا آهنگی به طور دائم در سرتان تکرار می‌شود که دوست دارید فراموش‌اش کنید؟ به انتهای آن آهنگ فکر کنید. بر اساس اثر زایگارنیک، ذهن تمایل دارد به چیزهایی فکر کند که تمام نشده‌اند، بنابراین، فکر کردن به انتهای آهنگ این چرخه را متوقف می‌کند و شما را قادر می‌سازد آن آهنگ را از ذهن‌تان بیرون کنید.

مطلب مرتبط: این ۱۰ حقیقت روانشناسی زندگی تان را آسان تر می کند

۸. حرف کشیدن

آیا دوست دارید شخص خاصی حرف دلش را به شما بگوید؟ از او یک سوال بپرسید، و اگر فقط یک جواب دست و پا شکسته داد، ارتباط چشمی را با او حفظ کنید و چند ثانیه ساکت بمانید. معمولا او به صحبت ادامه می‌دهد، شاید دست‌پاچه شود، اما به صحبت ادامه می‌دهد.

۹. مسیریاب

آیا دوست دارید یک مسیر به شدت شلوغ و پر رفت و آمد را از عاری از جمعیت کنید؟ در جاهای شلوغ، در جهت مسیری نگاه کنید که می‌خواهید بروید و ببنید چگونه میسر حرکت‌تان باز می‌شود. در مکان‌ها و خیابان‌های شلوغ، آدم‌ها معمولا به چشم‌های آدم‌های دیگر نگاه می‌کنند تا ببینند آن‌ها به کدام طرف خواهند رفت تا بتوانند به مسیر مخالف آن بروند.

۱۰. حقه جلب موافقت مخاطب!

زمانی که از فردی سوال می‌پرسید، با سر تکان دادن به نشانه تایید می‌توانید به سادگی آن‌ها را با خودتان موافق کنید. این حرکت باعث می‌شود به این فکر بیفتند که گفته‌ی شما درست است و آن‌ها هم باید با سر تکان دادن بگوید “بله”، چون ما رفتاری اجتماعی است.

۱۱. مقابله

بله که باید به دوستان‌تان نزدیک شوید، اما بهتر است به دشمنان‌تان نزدیک‌تر شوید! اگر در یک جلسه فکر می‌کنید فردی از شما عصبانی است، درست کنار او بنشینید. وقتی به یک فرد خیلی نزدیک باشید، برایش بی‌نهایت ناراحت‌کننده خواهد بود که درباره‌تان بد صحبت کند یا نسبت به شما حالت تهاجمی داشته ‌باشد. هیچ ‌کس دوست ندارد دقیقا کنار شخصی بنشیند که به او بد دهنی کرده‌است، برای همین کم‌تر به شما سخت می‌گیرد!

۱۲. ایجاد جذابیت

زمانی که فردی را برای اولین بار ملاقات می‌کنید، اگر برای دست دادن پیش‌ قدم می‌شوید، مطمئن شوید دست‌تان گرم است. دست گرم، در مقایسه با دست سرد باعث می‌شود خیلی خون‌گرم‌تر به نظر برسید. به علاوه، وقتی با آن فرد هستید، با ظرافت کارها و حالات بدن‌اش را تقلید کنید، این کار در فرد مقابل‌تان اعتمادسازی می‌کند و باعث می‌شود طوری به نظر برسد که شما دو نفر برای هم مناسب هستید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.1 / 5. تعداد آرا: 81

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *