۵ عجیب ترین انتخابات ریاست جمهوری که تا کنون در تاریخ آمریکا رخ داده است

توسطتحریریه خبرنامه

اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۰ به روز رسانی : اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۰

همه انتخابات ریاست جمهوری لحظات به یادماندنی زیادی را همراه با خود دارند – برخی از این لحظات الهام بخش، برخی سوال برانگیز و برخی از آنها فقط عجیب و غریب و متحیر کننده هستند.

اگر احتمال رئیس جمهور شدن یک ستاره تلویزیونی برای‌تان عجیب به نظر برسد، تاریخ ثابت می‌کند که اتفاقات عجیب‌تر و دیوانه کننده‌تر ازاین هم رخ داده است. اما یک چیز مطمئناً همیشگی است. در انتخاب رییس جمهور این کشور، هرگز لحظه کسل کننده و ملال انگیزی وجود ندارد. با خبرنامه در این نوشتار همراه باشید تا ۵ عجیب ترین انتخابات ریاست جمهوری تاریخ آمریکا را بشناسید!

۱.  آن زمانی که رئیس جمهور در برابر معاون خود مبارزه کرد

قبل از انتخابات سال 1800، کالج انتخاباتی ایالات متحده با رأی دادن به نامزد مورد علاقه خود، رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور را انتخاب می کرد. هر کسی که بیشترین رای را کسب می‌کرد رئیس جمهور می‌شد و نایب قهرمان معاون رئیس جمهور می‌شد. اما در سال 1800، این رویه “دو رای” منجر به تساوی آرای توماس جفرسون و آرون بر شد. بیش از یک هفته طول کشید تا جنجال‌های ناشی از این اتفاق برطرف شود و در نهایت جفرسون رئیس جمهور شد. این اتفاق منجر به ایجاد متمم دوازدهم قانون اساسی ایالات متحده شد.

۲. آن زمانی که یک رئیس جمهور در مراسم خاکسپاری رقیب خود شرکت کرد

به نظر می رسد که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 1872 یک اپیزود از مجموعه تلویزیونی “منطقه نیمه روشن” بیرون آمده است. رئیس جمهور یولیسیز اس. گرانت برای دومین دوره ریاست جمهوری خود در برابر هوراس گریلی، بنیانگذار نیویورک تریبون، که قبل از رای گیری کالج انتخاباتی درگذشت، فعالیت می‌کرد.

گریلی به عنوان یک جمهوری خواه لیبرال در این رقابت شرکت کرده بود، حزبی که توسط جمهوری خواهانی که از گرانت و حامیان رادیکال جمهوری خواه وی ناراضی بودند، راه اندازی شد. او با وجود حزب تازه تأسیس خود و حمایت زیاد حزب دموکرات، در یک شیب زمین خورد و سه هفته پس از شکست درگذشت. گرانت در مراسم خاکسپاری گریلی شرکت کرد.

از دیگر نامزدهای قابل توجه، ویکتوریا وودهال از حزب مردم – اولین زنی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد – و شریک انتخاباتی وی فردریک داگلاس، مخالف بردگی، اولین آفریقایی-آمریکایی در نظر گرفته شده برای پست معاون ریاست جمهوری بودند.

۳. آن زمانی که یک سوسیالیست کمپین ریاست جمهوری خود را از زندان اجرا کرد

یوجین وی. دبز در پنج انتخابات ریاست جمهوری نامزد اصلی حزب سوسیالیست بود – از سال 1900 تا 1920. او آخرین کمپین خود را به عنوان زندانی 9653 از یک زندان فدرال آتلانتا انجام داد، جایی که در آن دوره ده ساله محکومیت خود را به دلیل مخالفت با جنگ جهانی اول سپری می‌کرد.

۴. آن زمانی که رونالد ریگان یادداشت های مناظره رئیس جمهور کارتر را به سرقت برد

این اتفاق در روزهای پایانی انتخابات ریاست جمهوری 1980 اتفاق افتاد. شخصی نوشته‌های توجیهی جیمی کارتر را که به دلیل آماده شدن  برای مناظره با ریگان استفاده می‌کرد به سرقت برد و آنها را به تیم GOP تحویل داد. کمپین ریگان از این یادداشت‌ها برای نابودی کارتر در بحث و رسیدن به ریاست جمهوری استفاده کرد.

به گفته پولیتیکو، هیچ کس به طور قطع نمی داند که مقصر چه کسی بوده است اما کریگ شرلی – کسی که زندگینامه ریگان را نوشت – شواهد کافی جمع آوری کرده است که نشان می‌دهد آن شخص پول کوربین، دموکرات بوده‌ که زمانی معتمد خانواده کندی بوده است.

۵. آن زمانی که یک رئیس جمهور رای مردم را از دست داد اما رای ایالت ها را به دست آورد

انتخابات ریاست جمهوری سال 2000 بین جورج دبلیو بوش و ال گور یکی از نزدیک‌ترین رقابت‌های انتخاباتی در تاریخ ایالات متحده بود. ریاست جمهوری به رای فلوریدا بستگی داشت، که حاشیه آن باعث بازشماری مجدد اجباری شد. شهرهای مختلف بازشماری آرا را آغاز کردند که در نهایت دادگاه عالی نیز درگیر ماجرا شد. چالش طاقت فرسای بازشماری 36 روزه مثل یک انتخابات بی پایان به نظر می‌رسید. هنگامی که دادگاه عالی در نهایت جورج دبلیو بوش را پیروز انتخابات اعلام کرد، هیچ کس خوشحال نبود. به هر روی، این عقیده وجود داشت که دیوان عالی ریاست جمهوری را به بوش واگذار کرد یا در واقع آن را از گور سلب کرد!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *