جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
20 بازدید

سم زدایی با چای سبز: ۶ مهمترین مزایای پاکسازی بدن با استفاده از چای سبز

خواندن 6 دقیقه
4.4
(7)

افراد زیادی برای مبارزه با خستگی، رسیدن به اهداف کاهش وزن و پاکسازی بدن‌شان به از سموم مضر رژیم‌های سم زدایی روی می‌آورند. سم زدایی با استفاده از چای سبز محبوبیت زیادی به دست آورده‌است به این دلیل که به راحتی قابل انجام است و نیازی نیست که در رژیم غذایی یا سبک زندگی‌تان تغییری ایجاد کنید. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به سم زدایی با چای سبز! با ما همراه باشید.

سم زدایی با استفاده از چای سبز چیست؟

سم زدایی با  نوشیدن چای سبز به عنوان یک راه بسیار ساده برای از بین بردن سموم مضر، افزایش سطح انرژی و بهبود اوضاع سلامتی تبلیغ می‌شود. طرفداران این شیوه پاکسازی بدن ادعا می‌کنند که با اضافه کردن چند وعده چای سبز به رژیم غذایی‌تان در روز می‌توانید سیستم بدن تان را سم زدایی کنید، سیستم ایمنی بدن تان را تقویت کنید و روند چربی سوزی را نیز افزایش بدهید.

سم زدایی با استفاده از چای سبز به این صورت است که باید  ۳ تا ۶ فنجان (۰.۷-۱.۴ لیتر) چای سبز را به رژیم غذایی روزانه‌تان اضافه کنید. این رژیم شما را ملزم به جلوگیری از مصرف غذاهای خاص یا کاهش مصرف کالری روزانه نمی‌کند، اما بر اساس آن باید در طول رژیم غذایی، ورزش کنید و از خوراکی‌های سرشار از مواد مغذی استفاده کنید.

روش‌های متفاوتی برای انجام این برنامه سم زدایی وجود دارند، اما همه آنها معمولا چند هفته‌ای ادامه دارد.

* خلاصه:

سم زدایی با نوشیدن چای سبز شامل افزودن  ۳ تا ۶ فنجان (۰.۷-۱.۴ لیتر) چای سبز به رژیم روزانه‌تان به مدت چند هفته است. طرفداران این رژیم سم زدایی ادعا می‌کنند که می‌تواند سموم را از بین ببرد، عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کند، نتایج تلاش‌های شما را برای کاهش وزن بهبود بدهد و در عین حال انرژی بدن‌تان را افزایش دهد.

مزایای بالقوه‌ی سم زدایی با نوشیدن چای سبز

در حالی که تحقیقات خاصی در مورد اثرات سم زدایی با چای سبز صورت نگرفته‌ است، اما مطالعات زیادی مزایای چای سبز را ثابت کرده‌اند.

در زیر برخی از مزایای بالقوه‌ی سم زدایی با این روش را می‌بینید:

۱. هیدراته نگه داشتن بدن

هیدراته نگه داشتن بدن برای بسیاری از جوانب سلامت شما اهمیت دارد، زیرا تقریبا همه‌ی سیستم‌های بدن نیاز به آب دارند تا عملکرد خود را به درستی انجام دهند. در واقع، هیدراتاسیون مناسب برای فیلتر کردن مواد زائد، تنظیم دمای بدن، کمک به عملکرد مغز و ارتقاء جذب مواد مغذی ضرورت دارد. سم زدایی با چای سبز این مزیت را به همراه دارد.

دهیدراته شدن چه بلایی سر ارگان ‌های بدن می‌ آورد؟

چای سبز قادر است به هیدراته ماندن بدن کمک کند چرا که با نوشیدن آن مقدار مایعاتی را که در طول روز نیاز دارید،‌ تامین می‌شود. در یک رژیم سم زدایی با استفاده از چای سبز تنها با نوشیدن این چای، احتمالا ۲۴-۴۸ اونس (۰.۷-۱.۴ لیتر) مایعات در روز دریافت می‌کنید.

* آیا آب کافی در طول روز می‌نوشید؟ پاسخ را در این مقاله بخوانید!

با این وجود، نباید چای سبز را به عنوان تنها منبع برای دریافت مایعات مصرف کنید. در کنار چای سبز باید مقدار زیادی آب و سایر نوشیدنی‌های سالم را مصرف کنید تا بدن‌تان به خوبی هیدراته بماند.

۲. تسریع کاهش وزن

پژوهش‌ّها و مطالعات زیادی نشان می‌دهند که افزایش مصرف مایعات می‌تواند روند کاهش وزن را بهبود بدهد. یک مطالعه‌ی یک ساله روی ۳۱۷ زن نشان داد که مصرف آب بیش‌تر با کاهش چربی و کاهش وزن همراه است، صرف نظر از هر رژیم غذایی یا هر میزان فعالیت بدنی که دارید. ترکیبات موجود در چای سبز به تسریع روند کاهش وزن و سوزاندن چربی کمک می‌کنند.

یک پژوهش روی ۲۳ بزرگسال نشان داد که مصرف عصاره چای سبز در مقایسه با پلاسبو باعث چربی ‌سوزی بیش‌تری در حین ورزش می‌شود (۱۷٪).

آیا چربی سوزی در هنگام خواب ممکن است؟

مطالعه دیگری روی ۱۱ مطالعه نشان داد که ترکیبات خاص موجود در چای سبز، از جمله یک ماده‌ی شیمیایی گیاهی به نام کاتچین، می‌توانند وزن بدن را کاهش دهند و به حفظ وزن از دست رفته کمک کنند. با این حال باید این نکته را در نظر داشته باشیم که این مطالعات از عصاره‌ی چای سبز بسیار قوی استفاده کردند.

مطالعات در مورد چای سبز معمولی و کاهش وزن نشان داده‌اند که ممکن است اثر کوچکی روی کاهش وزن داشته باشد که به لحاظ آماری چندان قابل ‌توجه هم نیست.

۳. سم زدایی با چای سبز و پیشگیری از بیماری‌ها

این چای مفید ترکیبات قدرتمندی دارد که گفته می‌شود برای محافظت از بدن در برابر بیماری‌های مزمن بسیار موثر هستند. به عنوان مثال، مطالعات آزمایشگاهی نشان‌داده‌اند که اپی‌گالوکاتشین گالات ۳ (EGCG)، نوعی آنتی‌اکسیدان موجود در چای سبز، ممکن است سبب توقف رشد سلول‌های سرطانی کبد، پروستات و ریه شود.

مصرف چای سبز همچنین ممکن است به کاهش سطح قند خون کمک کند. در واقع، یک مطالعه نشان داد که نوشیدن حداقل  ۳ فنجان (۲۳۷ میلی‌لیتر) چای سبز در روز با کاهش ۱۶ درصدی خطر ابتلاء به دیابت  همراه بود. برخی تحقیقات نیز نشان می‌دهند که نوشیدن چای سبز ممکن است با کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و رخ دادن سکته مغزی مرتبط باشد.

۶ نشانه سکته مغزی خاموش که غالب آدم‌ها نادیده می‌گیرند!

یک مرور مطالعاتی روی ۹ مطالعه نشان داد افرادی که دست کم ۱ فنجان (۲۳۷ میلی‌لیتر) چای سبز در روز نوشیده بودند، کم‌تر از بقیه در معرض ابتلا به بیماری قلبی و رخ دادن سکته‌ی مغزی قرار داشتند.

به علاوه، احتمال رخ دادن حمله‌ی قلبی در افرادی که دست کم ۴ فنجان (۹۴۶ میلی‌لیتر) در روز نوشیده بودند در مقایسه با کسانی که اصلا چای سبز مصرف نمی‌کردند، کم‌تر بود.

به این ترتیب، مطالعات بیش‌تری لازم است برای درک این‌که آیا یک دوره‌ی کوتاه مدت استفاده از چای سبز می‌تواند به پیشگیری از بیماری کمک کند یا نه.

* خلاصه:

مصرف چای سبز ممکن است به هیدارته ماندن بدن، تسریع روند افزایش وزن و جلوگیری از بیماری کمک کند. برای ارزیابی این‌که آیا یک دوره سم زدایی با نوشیدن چای سبز ممکن است مزایای مشابهی را به شما ارائه دهد یا نه، تحقیقات بیش‌تری لازم است.

کلام پایانی

چای سبز می‌تواند کاهش وزن را تسریع کند، بدن‌تان را هیدراته نگه دارد و در برابر بیماری‌های مزمن از شما محافظت ‌کند. با این حال، فراموش نکنید که قانون اعتدال در مصرف مواد غذایی، در مورد نوشیدن چای سبز هم صدق می‌کند. مصرف بیش از حد هر چیزی حتی چای سبز هم به طور قطع معایب و مضرات خود را به همراه خواهد داشت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 7

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان