جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

اعلام آتش بس در روزهای عید از سوی طالبان؛ حکومت نیز آتش بس می کند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

گروه طالبان اعلام کرده است که در سه روز عید فطر جنگجویان این گروه آتش بس کرده و حملات تعرضی شان بالای نیروهای دولتی را متوقف می کنند.

گروه طالبان بامداد امروز دوشنبه (20ثور) در اعلامیه ای گفته است که برای ایجاد فضای امن و اعتماد  و نیز تجلیل عید سعید فطر از سوی شهروندان به جنگجویان اش هدایت داده است حملات تعرضی شان علیه نیروهای دولتی را متوقف سازند.

در اعلامیه آمده است که این آتش بس و توقف حملات تعرضی از روز اول تا روز سوم عید سعید فطر در تمام کشور اجرا می شود.

طالبان به جنگجویان اش توصیه کرده است که در سه روز عید حالت دفاعی به خود گرفته و ازمناطق شان دفاع کنند و نیز در این مدت به مناطق تحت کنترول دولت نروند.

این گروه همچنان از جنگجویان اش خواسته است که به افراد و نیروهای دولتی اجازه حضور در مناطق تحت کنترول شان را ندهند.

این در حالی است که روز گذشته رهبر این گروه در پیام عیدی اش در مورد آتش بس و کاهش خشونت ها اشاره ای نکرده بود.

پیش از این حکومت و جامعه جهانی خواهان آتش بس از سوی گروه طالبان شده بود.

حکومت نیز اعلام آتش بس می کند

هرچند تاکنون ارگ ریاست جمهوری به صورت رسمی در مورد این اعلام گروه طالبان چیزی نگفته است اما فریدون خوزون سخنگوی شورای مصالحه ملی در توییتی از این اقدام گروه طالبان استقبال کرده است.

خوزون تاکید کرده: «با وجودی که این اعلام در آستانه ماتم‌ملی و بعد از دست دادن شماری زیادی از هموطنان بی‌گناه مان صورت می‌گیرد اما برای نجات زندگی انسان‌ها دیگر این سرزمین اقدام خوب و ستودنی است.»

سخنگوی شورای مصالحه خاطرنشان کرده حکومت افغانستان نیز آمادگی دارد و به زودی آن اعلام خواهد شد.

او ابراز امیدواری کرده است که این اعلام آتش بس از سوی طالبان تمدید و با دوام مذاکرات سازنده جریان پیدا کند. به گفته او اتش‌بس خواست همه مردم افغانستان است.

پیش از این برای تخستین بار در عید فطر سال ۱۳۹۸ خورشیدی طالبان رسماً آتش‌بس سه روزه را اعلام کردند و در آن آتش بس جنگجویان این گروه به شهرها و نیز کابل آمدند و همچنین نیروهای امنیتی افغان در مناطق تحت کنترل این گروه رفته و عید را در آنجا تجلیل کردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان