جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

حمله مرگبار بر دانش آموزان مکتب در شهرکابل؛ بیش از 50 تن کشته و بیش از 100 تن زخمی شده اند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

حمله مرگبار بالای دانش آموزان لیسه سیدالشهدا در غرب کابل بیش از 50 تن کشته و بیش از 100 تن زخمی شده اند. این حمله با واکنش های گسترده داخلی و بین المللی همراه شده است. هرچند گروه طالبان مسوولیت این رویداد را نپذیرفته اما حکومت افغانستان این انفجار را کار گروه طالبان خوانده است.

طارق آرین سخنگوی وزارت داخله به خبرنامه گفت آمار تلفات انفجار افزایش یافته و بیش از 50 تن که بیشترین آن دانش آموزان اند کشته و بیش از 100 تن زخمی شده اند. به گفته او امکان تغییر آمار وجود دارد چرا که تا ناوقت شب گذشته زخمیان و قربانیان این رویداد به شفاخانه منتقل شده اند.

آرین افزوده که این ساحه کاملا غیرنظاکی است و از نقطه نظر جنگی و محاربوی مصوونیت دارد.

سخنگوی وزارت داخله عامل این رویداد را گروه طالبان دانسته تاکید کرد که این رویداد همانند رویداد لوگر که محصلین را هنگام افطار هدف قرار داد و حمله بر دانشگاه کابل شباهت دارد.

به گفته او بررسی های تخنیکی نشان می دهد که این حمله موتر بمب بوده و در نزدیک انفجار موتر دو ماین جاسازی شده نیز انفجار کرده است.

این انفجار حوالی ساعت 4:30 روز گذشته در نزدیک دروازه مکتب سیدالشهدا حوزه ۱۳ امنیتی کابل رخ داده بود.

واکنش ها به این انفجار

 این انفجار مرگبار بالای دانش آموزان با واکنش های گسترده حکومت افغانستان، جامعه بین المللی و نیز شهروندان همراه شده است. شماری از شهروندان کابل با همدردی برای قربانیان این رویداد شب گذشته با حضور در شفاخانه های پایتخت برای زخمیان این رویداد خون اهدا کرده اند.

ارگ ریاست جمهوری نیز در واکنش به این رویداد در اعلامیه ای این حمله را به گروه طالبان ربط داده گفته است که این گروه با تشدید جنگ نامشروع و خشونت شان یکبار دیگر نشان دادند که به حل بحران کنونی به گونه صلح آمیز و اساسی تمایل ندارند و فرصت فراهم شده بخاطر صلح را سبوتاژ می کنند.

ارگ افزوده که رییس جمهور غنی به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور دستور داده تا جنایت بشری طالبان را که هر روز از مردم بی گناه قربانی می گیرند، بی پاسخ نگذارند.

از سوی شورای مصالحه این حمله را «بزدلانه، تروریستی، نابخشودنی، ناپذیرفتنی و ظالمانه» خوانده است.

حامدکرزی رییس جمهور پیشین و کریم خلیلی و شماری دیگر نیز از جمله شخصیت های اند که این حمله محکوم کرده اند.

هیئت معاونیت ملل متحد در افغانستان یوناما این حمله زا محکوم کرده آن را «قساوت» خوانده است.

راس ویلسن کاردار سفارت آمریکا در کابل نیز در توییتی حمله بر مکتب دخترانه را «نفرت انگیز» و غیرقابل بخشش دانسته تاکید کرده که این حمله به آینده افغانستان است.

نمایندگی اتحادیه اروپا نیز در واکنش به این حمله گفته است: «حمله وحشتناک در دشت برچی کابل، یک عمل تروریستی نفرت انگیز است.»

اتحادیه اروپا خاطرنشان کرده که هدف قرار دادن شاگردان یک مدرسه دخترانه، حمله به آینده افغانستان است، حمله به جوانانی است که مصمم به بهبود کشور خود اند.

سفارت کانادا در کابل این حمله را شوکه کننده خوانده تاکید کرده که کودکان از هر جنس و نژاد هرگز نباید هدف چنین خشونت های غیرقابل توجیهی قرار گیرند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران نیز این رویداد را محکوم کرده است.

گروه طالبان مسوولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

سخنگوی طالبان این انفجار را کار گروه داعش خوانده است.

اما وزارت داخله افغانستان می گوید که این حمله کار گروه طالبان است و این گروه دو آدرس برای صدور اعلامیه دارد. به گفته طارق آرین سایت اعماق که از آن گروه داعش در مواردی مسوولیت این رویداد ها را برعهده می گیرد نیز مربوط به گروه طالبان دانسته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان