۵ تله ذهنی که انگیزه تان را نابود می کند

توسطتحریریه خبرنامه

اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۰ به روز رسانی : اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۰

برای هر یک از ما آدم‌ها زندگی موفق و عالی معنای متفاوتی دارد. اما مفهوم مشترکی وجود دارد که بسیاری از ما دوست داریم آن را در زندگی داشته باشیم، و بهترین توصیف آن یک کلمه است: آزادی.  ما آرزو داریم زندگی‌مان را خودمان انتخاب کنیم و بسازیم. دوست داریم هرروز که بیدار می‌شویم کارهایی را انجام بدهیم که برای نوع زندگی که می‌خواهیم مهم هستند و ما را به آن موفقیتی که مورد نظرمان است می‌رسانند. و البته در این مسیر باید نسبت به هر تله ذهنی که ممکن است مانعی برای رسیدن به هدف ما باشد یا سرعت پیشرفت‌مان را کاهش دهد، آگاه باشیم.

این نوشتار به بازی‌های ذهن ما می‌پردازد. تله‌هایی که بسیار شایع هستند، انگیزه شما را به نابودی می‌کشانند و بسیاری از رویاپردازان را از ساختن یک زندگی موفق بازمی‌دارند. با خبرنامه همراه باشید تا این تله‌های ذهنی و موانع پیشرفت را بشناسید!

مطلب مرتبط: ۱۶ کلید موفقیت از تاثیرگذارترین آدم های جهان!

۱.” به اندازه‌ی کافی توانمند نیستم”

شاید به اندازه آدم‌های موفق دیگری که می‌شناسید، توانمند و قوی نباشید، ولی مجبور هم نیستید باشید. شما درون خود نیرویی دارید که منتظر آزاد شدن است. و این نیرو وقتی رخ می‌نماید که “چرایی” خودتان را به روشنی تشخیص داده ‌باشید: دلیل این‌که چرا به دنبال یک رویا می‌روید. وقتی از شرایط‌تان چشم‌پوشی می‌کنید و روی هدف‌تان تمرکز می‌کنید، قوی‌تر می‌شوید.

“از ترس‌های‌تان نهراسید. آن‌ها برای گریزاندن شما نیستند. بلکه وجود دارند تا به شما بفهمانند چیزی هست که ارزشش را دارد.”

سی. جویبل سی.

۲. ” در گذشته شکست خوردم”

اگر به گذشته‌ خیلی از آدم‌هایی که امروز آنها را قهرمان می‌دانیم‌، مثل استیو جابز، ایلان ماسک، بیل گیتس، و خیلی‌های دیگر نگاه کنید، داستان غلبه بر شکست را خواهید دید. هر کسی شکست را تجربه می‌کند، ولی همه با آن کنار نمی‌آیند. اجازه ندهید شکست‌های قبلی شما را از موفقیت‌های آینده بازدارد. شما می‌توانید بر شکست‌ غلبه کنید و غلبه خواهید کرد، ولی تنها در صورتی که انتخاب شما و خواسته واقعی‌تان همین باشد.

۳. “خیلی سخت است”

اگر زندگی مثل فیلم‌ها بود، آسان‌تر بود، ولی متاسفانه اینطور نیست. زندگی سخت است و پایین و بالاهای زیادی دارد. اوضاع همیشه همان‌طور که می‌خواهید پیش‌نمی‌رود، ایجاد تغییرات اساسی و دنبال کردن رویاها سخت و مستلزم تحمل رنج، داشتن عزم راسخ، و غلبه بر باورهای خودمحدودکننده است. سخت‌کوشی به شما کمک می‌کند رویای‌تان را باور و آن را به واقعیت تبدیل کنید. وقتی رویای‌تان را به واقعیت تبدیل کردید آن را ستایش کنید.

۴. “آدم‌ها درک نخواهند کرد”

تغییر هراس‌انگیز است. اطرافیان‌تان را می‌هراساند چون همه‌ ما می‌ترسیم از منطقه‌ی امن خود خارج شویم. ما شرطی شده‌ایم که بیش‌تر عمر خود را در یک مسیر معین بمانیم، بنابراین وقتی از آن منحرف می‌شویم، آدم‌های اطراف‌مان سعی می‌کنند ما را متقاعد کنند که مثل بقیه باشیم. شاید نیت‌شان خوب باشد، ولی آنها جای شما نیستند. این زندگی شما است، و شما باید برای خودتان زندگی کنید.

مطلب مرتبط: ۳ عاملی که سبب می‌شوند در رسیدن به هدف تان شکست بخورید

۵. “هنوز وقت دارم”

شاید یکی از خطرناک‌ترین موارد در میان این ۵ تله ذهنی همین مورد باشد. اینکه تصور کنیم هنوز زمان داریم. زندگی واقعا کوتاه است. همه‌ی ما ممکن است خاطره‌ای را به یاد بیاوریم و حس کنیم انگار همین دیروز بود، ولی در واقع سال‌های زیادی از آن گذشته است. زندگی با سرعت از کنار ما می‌گذرد. این تصور که وقت داریم خطای عظیمی است. هرآنچه داریم امروز است، و باید هر روز را طوری زندگی کنیم که انگار روز آخر زندگی ماست.

“اگر می‌خواهید موفق باشید آن را تبدیل به هدف نکنید. فقط هرآنچه را عاشقش هستید و باور دارید انجام دهید، و سپس موفقیت به‌طور طبیعی خواهدآمد.” دیوید فراست

آیا اجازه داده‌اید تله‌های ذهنیتی شما را از موفقیت بازدارند؟ برای‌مان بنویسید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *