جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

۱۰ توصیه غذایی که کمک تان می کند همیشه شاداب و سلامت باشید

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

داشتن بدنی سالم و همیشه سلامت و شاداب بودن کار چندان دشواری نیست. فقط کافی است مجموعه‌ای از نکات مرتبط با مواد غذایی و سلامتی را دنبال کنید. با خبرنامه در این نوشتار همراه باشید تا ۱۰ توصیه غذایی بسیار موثر را بدانید و با دنبال کردن آنها قوی و سالم بمانید.

۱. از کبدتان عاشقانه مراقبت کنید

بکوشید مصرف خوراکی های سرخ شده و دارای چربی زیاد را محدود کنید، اما در صورتی که چنین خوراکی‌هایی مصرف کردید بهتر است این ارگان بسیار مهم را با خوراکی هایی که عاشق‌شان است، پاکسازی کنید، مواد غذایی از جمله سیر، گریپ فروت، چغندر، زردک (هویج)، چای سبز، سبزیجات برگدار، آووکادو، سیب، روغن زیتون، ارزن، لیمو، کلم، و بهترین دوست کبد یعنی زردچوبه!

با این نوشیدنی سم زدا هم کبدتان را پاکسازی و هم وزن کم کنید!

۲. به کلیه‌های‌تان مهر بورزید

برای سالم ماندن کلیه های تان ابرخوراکی هایی از جمله بلوبری، تمشک، گیلاس، و انگورهای خوشمزه مصرف کنید. همچنین می‌توانید برای حداکثر فایده، این مجموعه را با سیب، فلفل دلمه ای، کلم، و پیاز کامل کنید.

اگر کلیه‌های سالم می‌خواهید این ۹ عادت ناسالم را از زندگی‌تان حذف کنید و این ۸ نکته مراقبتی فوق العاده را دنبال کنید.

۳. روده ی بزرگ تان را پاکسازی کنید

اینجا سردمدار داستان آب است، بنابراین در طول روز جرعه جرعه آب بنوشید! پیشنهاد درمان گرهای طبیعی برای فراهم کردن آنزیم های گوارشی، سبزیجات خام؛ برای تحریک مخاط روده، فیبر؛ و برای حفظ این باکتری سلامت آور شگفت انگیز پروبیوتیک ها، مانند ماست است.

۴. پوست تان را فراموش نکنید

اگر پوستان را از درون درمان می کنید، خیلی بیشتر از درمان های سطحی از طریق لوسیون ها و داروهای گران قیمت (اغلب بی فایده) که سرشار از مواد شیمیایی هستند، می‌توانید به پوست تان کمک کنید. افزایش مصرف توت ها، به عنوان تغذیه سالم زندگی سالم و همچنین مواد غذایی غنی از ویتامین ث، به تولید کلاژن توسط پوست کمک می کند. به علاوه با افزودن مواد غذایی حاوی کلاژن نیز لطف بزرگی به پوست‌تان خواهید کرد.

۵. توصیه غذایی؛ به مو و ناخن های تان رسیدگی کنید

اگر رژیم غذایی تان پر از خوراکی هایی است که سلول ها را ملتهب می‌کند و کلاژن، کراتین، و الاستین را می شکند، که عناصر کلیدی سلامت مو و ناخن هستند، هیچ مقدار از هیچ محصولی نمی‌تواند به مو و ناخن تان کمک کند. پس به طور مداوم جوی دوسر، سبزیجات سبز، بادام خام، کدو و تخمه کدو مصرف کنید.

۶. به چشم های تان نور بدهید

نوشیدن آب کافی، به چشمان تان درخششی را می‌دهد که نشان از سلامتی دارد. خوراکی های سرشار از زینک، ویتامین ث، ویتامین ای و اسیدهای چرب امگا۳ راه رسیدن به آن هستند.

مطلب مرتبط: ۸ نشانه پنهانی که بدن تان دچار کمبود اسیدهای چرب شده است

۷. دستگاه گوارش را دست کم نگیرید

نفخ همیشه می‌تواند فورا حال آدم را بد کند!‌ با فیبر و خوراکی های سرشار از آنتی اکسیدان از جمله برگ های سبز، مرکبات، اسفناج، هویج، لوبیاها، بروکلی، غلات کامل و پیاز این مشکل را رفع کنیم. و البته برای درمان فوری نفخ این ۵ چای هم معجزه می‌کنند!

۸. دندان های تان را تقویت کنید

رژیم غذایی که حاوی مقادیر زیادی قند و اسید است می‌تواند مینای دندان را از بین ببرد، مصرف انواع سبزیجات، ماهی ها، مغزیات، و غلات کامل از جمله برنج قهوه ای، حبوبات، و جو را توصیه می کنیم.

۹. به قلب تان کمک کنید

ورزش این جا یک عامل حیاتی و مهم است، اما می‌توانید با خوردن سالمون و ماهی تن اسیدهای چرب امگا۳ را ذخیره کنید. میوه های سرشار از آنتی اکسیدان و سبزیجات از قلب تان در برابر بیماری ها محافظت می کنند.

۱۰. مغزتان را تیز نگه دارید

در میان ۱۰ توصیه غذایی برای سالم و شاداب ماندن، مواد غذایی مناسب برای مغز را نباید فراموش کنیم. مغزیات، دانه ها، آووکادو و اسیدهای چرب امگا۳ چون حاوی مواد ضد التهاب هستند برای عملکرد مغز بسیار فایده دارند. برخی مواد غذایی دیگر نیست قادر هستند التهاب را در بدن از بین ببرند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان