جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

سرازیر شدن سیلاب ها؛ تنها در هرات، غور و بامیان 30 تن جانباخته اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

شماری از ولایت های کشور در دو روز گذشته گواه سرازیر شدن سیلاب های گسترده بوده است و در تنها در ولایت های هرات، غور و بامیان 30 تن جانباخته اند.

جیلانی فرهاد، سخن‌گوی والی هرات امروز سه‌شنبه (۱۴ ثور) به خبرنامه گفت که در نتیجه سرازیر شدن سیلاب های روز و شب گذشته در روستای «روخه» ولسوالی ادرسکن این ولایت 12 تن جانباخته اند.

فرهاد افزوده که در میان جانباختگان پنج مرد، یک زن و چهار کودک شامل است. به گفته او تاکنون دو جسد تعیین هویت نشده است.

او خاطرنشان کرده که در کنار تلفات انسانی این سیلاب ها 300 راس گوسفند نیز تلف شده است.

فرهاد تاکید کرده که ولسوالی اوبه ولایت هرات نیز شاهد سرازیر شدن سیلاب های گسترده بوده و در آن ولسوالی نیز 10 نفر جانباخته اند.

در همین حال مقام ها از ولایت غور نیز گفته اند در نتیجه سرازیر شدن سیلاب ها در ولسوالی ساغر، شهرک و شهر فیروز کوه پنج نفر به شمول چهار زن و دو کودک جان باخته‌اند.

به گفته آنان بیش از ۱۰۰ منزل مسکونی نیز در مرکز ولایت غور تخریب شده اند.

از سوی هم ریاست مبارزه با حوادث ولایت بامیان اعلام کرده است که از سه روز بدینسو سیلاب های مخرب در ولسوالی سیغان، ورس، پنجاب، یکه ولنگ و کهمرد این ولایت سرازیر شده است.

ریاست مبارزه با حوادث بامیان افزوده که در نتیجه این سیلاب ها یک دختر دوساله در روستای «تاوه خانه» ولسوالی یکه‌ولنگ این ولایت جانباخته است.

روند سروی همزمان با پاسخ‌دهی به آسیب دیدگان سیلاب‌ها در ۹ ولایت

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث نیز امروز با نشر خبرنامه ای گفته است که در همکاری با نهادهای عضو کمیسیون دولتی مبارزه با حوادث ولایتی و موسسات ملی و بین المللی، روند توزیع کمک‌های بشری، برای متضررین ناشی از سرازیر شدن سیلاب‌های چند روز گذشته در ولایت‌های هرات، غور، میدان‌وردک، بغلان، سمنگان، خوست، بامیان، دایکندی و بدخشان را آغاز کرده است.

این وزارت افزوده که روند جستجو و نجات، سروی و رسیدگی توسط تیم‌های موظف کمیسیون دولتی مبارزه با حوادث ولایتی در سطح این ولایت ها جریان دارد.

به گفته وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث بر اساس گزارش های ابتدایی، از اثر سرازیر شدن سیلاب‌ها در 9 ولایت 16 تن کشته، 10 تن مفقود، 44 منزل کلی، 197 منزل قسمآ و ۵۰۰ جریب زمین های زراعتی و ۱۲ کاریز تخریب شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان