ادامه درگیری ها؛ در سه ولایت 8 نیروی امنیتی و یک فرمانده پیشین جهادی کشته شده اند

توسطفریدون حسنی

اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۰ به روز رسانی : بهمن ۲۴, ۱۴۰۲

به ادامه در گیری ها در افغانستان هشت نیروی دولتی و یک فرمانده پیشین جهادی در ولایت های تخار، زابل و بدخشان در درگیری با طالبان کشته شده اند.

مقام های ارتش در بدخشان تایید کرده اند که در حمله طالبان در مربوطات ولسوالی وردوج این ولایت 6 نیروی ارتش محلی کشته شده اند.

مقام های امنیتی بدخشان در مورد این درگیری جزییات بیشتر نداده اند اما گروه طالبان مدعی اند که در این حمله 8 نیروی دولتی کشته و بیش از 10 تن آنان زخمی شده اند.

در همین حال محمدویس صمیمی فرمانده پولیس زابل به رسانه ها گفته است که گروه طالبان حملات گسترده را بر پاسگاه های کمربندی شهر قلات، مرکز این ولایت انجام داده که در نتیجه آن دو منسوب پولیس کشته و دو تن دیگر آنان زخمی شده اند.

به گفته او این حملات طالبان از سوی نیروهای امنیتی دفع شده و 14  طالب نیز کشته و شش تن دیگر آنان زخمی شده اند.

از سوی هم خلیل اسیر سخنگوی پولیس تخار به خبرنامه گفت که ملا پیرم‌قل از فرماندهان پیشین جهادی ساعاتی قبل در درگیری با طالبان در روستای «قلعه‌ی گرداب» ولسوالی رستاق این ولایت کشته شده است.

اسیر افزود که در جریان درگیری، سه نفر دیگر از افراد وابسته به ملا پیرم‌قل و نیروهای خیزش مردمی در تخار نیز زخمی شده‌اند.

کشته شدن 81 طالب در 24 ساعت

وزارت دفاع نیز امروز یک‌شنبه (12ثور) در خبرنامه ای گفته است که در درگیری ها و حملات متقابل نیروهای دفاعی و امنیتی، ۸۱ تن طالب کشته و ۵۲ تن آن ها زخمی شده اند.

در خبرنامه وزارت دفاع آمده است که در جریان این درگیری و عملیات ها ۱۹ حلقه ماین نیز کشف و خنثی شده است.

وزارت دفاع در مورد تلفات نیروهای دولتی در این درگیری ها چیزی نگفته اما تاکید کرده که این درگیری ها در ولایت های کنر، غزنی، بادغیس، بلخ، قندهار، فاریاب، قندز، هلمند و تخار رخ داده است.

درگیری ها در حالی افزایش یافته است که روند خروج نیروهای بین المللی از افغانستان روز گذشته رسما آغاز شده است.

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی روز گذشته در نشست خبری گفته بود که طالبان در تلاش گرفتن قدرت از طریق جنگ است و با بیرون‌شدن نیروهای خارجی طالبان حملات شان را بیشتر خواهند کرد.

او تاکید کرده بود که نهادهای امنیتی تمام آمادگی شان را برای مقابله با این گروه روی دست گرفته اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *