افطار خونین در لوگر؛ انفجار موتربمب 21 کشته و بیش از91 زخمی برجای گذاشت

توسطتحریریه خبرنامه

اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۰ به روز رسانی : بهمن ۲۴, ۱۴۰۲

مسوولان امنیتی می گویند که در انفجار موتر بمب از سوی طالبان شام گذشته در ولایت لوگر 21 غیرنظامی کشته و بیش از 91 نفر زخمی شده اند.

طارق آرین سخنگوی وزارت داخله گفته است که در این انفجار سقف خانه‌های مردم فرو ریخته و شفاخانه مرکزی ولایت لوگر نیز تخریب شده است.

به گفته او دوتن زنده از زیر آوار های این انفجار بیرون شده اند.

در عین حال پولیس ولایت لوگر می گوید که طالبان با این موتر بمب «تعمیر مهمان خانه ولسوالی ازره» این ولایت را هدف قرار داده اند و تمامی قربانیان این رویداد کسانی اند که در این مهمان خانه مصروف افطار روزه بودند.

پولیس لوگر تاکید کرده که در میان قربانیان این رویداد چندین تن از متعلمین که بخاطر سپری نمودن امتحان کانکور به مرکز این ولایت آمده بودند نیز شامل است.

پولیس لوگر خسارت مالی این انفجار را نیز هنگفت عنوان کرده افزوده که منازل مسکونی چهاراطراف این مهمانخانه بشمول شفاخانه ولایتی و ریاست امور زنان تخریب شده است.

طالبان جنایت ضد بشری مرتکب شده اند

رییس جمهور غنی در اعلامیه ای این حمله را محکوم کرده گفته است که گروه طالبان در ماه مبارک رمضان که ماه رحمت و بخشش است نیز دست از کشتار بر نمی دارند.

غنی با بیان اینکه طالبان با این «کشتار جمعی» نزد مردم افغانستان، مسوول اند خاطرنشان کرده: «طالبان با ادامۀ جنگ نامشروع و خشونت شان علیه مردم، یکبار دیگر نشان دادند که نه تنها به حل بحران کنونی به گونه صلح آمیز و اساسی اراده ندارند، بلکه با پیچیده ساختن وضعیت، فرصت فراهم شده بخاطر صلح را ضایع می سازند.»

شورای عالی مصالحه نیز  در اعلامیه ای گفته است در حالی که تلاش ها برای صلح در سطح ملی و بین المللی افزایش یافته و امیدواری ها را به ارمغان آورده این نوع حملات «وحشیانه و بزدلانه» تهدید کننده است.

شورای مصالحه طالبان را به خاطر ماه مبارک رمضان به آتش بس فرا خوانده تاکید کرده که این گروه در روند صلح حسن نیت نشان دهند و دست از خشونت بردارند.

هرچند حکومت افغانستان عامل این انفجار موتر بمب را گروه طالبان دانسته اما این گروه تاکنون در این مورد چیزی نگفته است.

این انفجار در حالی صورت گرفته است که نیروهای بین المللی در آستانه خروج از افغانستان قرار دارند و به گفته مقام های امنیتی گروه طالبان نیز به حملات شان شدت بخشیده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *